Andet multimedie
bentjuul 3670
Expression 3
Fra : Klaus Eriksen

Dato : 28-02-05 19:29

Er her nogen der har erfaringer programmet Expression 3? Jeg har downloadet
og installeret programmet, men hvor er alle filformaterne henne? Jeg kan
ikke hente filer ind i progarmmet, undtagen filer i et eller andet
usædvanligt format som jeg aldrig har hørt om før. Er her nogen der ved,
hvordan jeg åbner simple gif-, jpg- og tif-filer i Expression 3?

mvh.
Klaus Eriksen

Fra : Studio Smalbro

Dato : 01-03-05 09:04

Er her nogen der ved,
> hvordan jeg åbner simple gif-, jpg- og tif-filer i Expression 3?

Er der ikke en importfunktion ?

Kh
Bjørn

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 01-03-05 14:07

"Studio Smalbro" <studio@NOSPAMNOsmalbro.dk> skrev i en meddelelse

> Er her nogen der ved,
>
> Er der ikke en importfunktion ?

Nej, der er en exportfunktion men af en eller anden besynderlig årsag er der
ingen importfunktion. Når jeg går ind i "Open" så åbnes filer i følgende
formater:
Expression Files
Illustrator Documents (*.ai)
Windows metafile
Enhanced metafile

Men filtyper som jpg, gif, tif, etc. er der ikke. Jeg har prøvet at lave en
lille tegning i Paint, markeret hele tegningen og paste den ind i et nyt
dokument i Expression 3, det kunne godt lade sig gøre, men det er jo totalt
brugerfjendtligt. Det bør kunne lade sig gøre at åbne eller importere filer,
der tilhører de mest almindelig filtyper.

mvh.
Klaus

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 01-03-05 20:45

Klaus Eriksen skrev:

> [...]
> men det er jo totalt brugerfjendtligt. Det bør kunne lade sig gøre at
> åbne eller importere filer, der tilhører de mest almindelig filtyper.

hmm! har du prøvet punktet: insert bitmap under files? Så kan du
indsætte eet rasterbillede i dokumentet, men du kan kun arbejde på det
hvis du så auto tracer bitmap under Objects (dvs. laver det om til
vektor grafik!)

Claus

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 02-03-05 16:30

"Claus Jacobsen" <cj@ingenspamoverhovedettak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indsætte eet rasterbillede i dokumentet, men du kan kun arbejde på det
> hvis du så auto tracer bitmap under Objects (dvs. laver det om til

Det har jeg prøvet nu - og det hjalp. En lidt kryptisk måde at hente
billeder på, men det virker. Tak for hjælpen

mvh.
Klaus Eriksen

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 02-03-05 18:04

Klaus Eriksen skrev:

> Det har jeg prøvet nu - og det hjalp. En lidt kryptisk måde at hente
> billeder på, men det virker. Tak for hjælpen
>
> mvh.
> Klaus Eriksen

Egentlig ikke! det kommer jo an på hvad du vil have ind! Expression3
arbejder jo med vektorer og ikke raster, så alle photoshop og andre
rasterformater hører jo i virkeligheden ikke til i sådan et program! At
de så smider alle formater derind, gør det jo i virkeligheden blot mere
enkelt og centraliseret, og derved mere brugervenligt. (men det kan jo
godt være man ikke lige tænker sådan i starten! læs: føles intuitivt!)

Claus