|
| Defekt/Garanti/Udløb m.m.....Hjælp !!! Fra : Claus\"BonZo\"Jakobs~ |
Dato : 28-02-05 17:46 |
|
Hejsa !!!
Jeg håber på at nogle kloge hoveder kan råde mig i nedenstående..........
Den 30.08.2002 købte jeg følgende hos min lokale musikbutik.
Hartke 7000 bas.top værdi: 7.800,-
Hartke 410TP Højt. værdi: 6.000,-
Hartke 115TP Højt. værdi 4.200,-
Faktura haves på ovennævnte.
Som fritidsmusiker følte jeg nu at jeg havde alletiders bas-anlæg, som
ihvertfald kunne holde de næste 10 år, uden de store udgifter.
I juli måned 2004 opdager jeg at min 115TP højtaler ikke virker, og jeg
indleverer den straks derefter til forhandleren, som sender den til
reperation.
Ifølge forhandleren kunne den ikke laves, og man kunne ikke sige med
sikkerhed hvad der var galt, og hvad der forårsagede defekten.
Der gik et par måneder med lidt diskussioner mellem først forhandler og
importør og dernæst forhandler og undertegnede, inden jeg fik ovennævnte at
vide. Men det hele endte med at jeg den 13-10-2004 fik at vide fra
forhandleren at jeg selv skulle betale en ny højtaler, men da jeg brokkede
mig over dette, indvilligede han dog i at sælge mig den til indkøbsprisen
minus 500,-
Beløbet som så kom ned i 1375,- betalte jeg(bilag haves), og jeg fik endelig
min nye højtaler, så jeg kunne spille igen.
Nu har jeg så hørt bagefter at jeg faktisk ikke skulle have betalt
ovenstående, men at det skulle have været dækket af garantien.
Lørdag d. 26-2-2005. Jeg opdager at samme højtaler igen er defekt, akkurat
på samme måde som sidst, og højtaleren er sat i for 3 en halv måned siden.
Jeg ringede til forhandleren, som sagde at det sandsynligvis var min Hartke
7000 bas.top forstærker som var defekt, og som forårsagede at højtalerne gik
i stykker, men at det selvfølgelig skulle undersøges inden man kan sige den
nøjagtige årsag.
Jeg er af den fulde overbevisning at der har været en defekt fra starten af,
en defekt der med tiden er blevet forværret, så den nu ødelægger enhver
højtaler der bliver koblet på forstærkeren, men det mangler jeg selvfølgelig
et bevis på.
Det lyder dog noget usandsynligt at et anlæg i den klasse skulle brænde
højtalere af på den måde, og så allerede efter knap halvandet års brug.
Nu er mit spørgsmål så.......Hvor meget af ovenstående skal jeg betale for,
og hvad er mit næste træk i denne sag ?
Jeg mener jo at det ikke burde koste, eller have kostet mig noget, men lige
nu står jeg i en situation hvor min første defekte højtaler var dækket af
garantien, min anden højtaler er defekt p.g.a. en fejl i min forstærker, som
man vel egentlig burde have opdaget den første gang jeg klagede over en
defekt højtaler, inden garantien udløb.
Håber på en masse gode råd.
Claus Jakobsen
| |
Henning (28-02-2005)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 28-02-05 18:38 |
|
On Mon, 28 Feb 2005 17:46:28 +0100, "Claus\"BonZo\"Jakobsen"
<bnz@sletdette.stofanet.dk> wrote:
>Hejsa !!!
>
>Jeg håber på at nogle kloge hoveder kan råde mig i nedenstående..........
>
>
>
>Den 30.08.2002 købte jeg følgende hos min lokale musikbutik.
Du bruger ordet "garanti" hele tiden. Har forhandleren givet dig
garanti på noget tidspunkt? Ellers er der blot tale om købelovens
reklamationsret.
Jeg tvivler på at en højttaler er omfattet af en toårig
reklamationsret, idet de ofteste brænder af pga. overlast?
Henning
hsb(at)image.dk
| |
Claus\"BonZo\"Jakobs~ (28-02-2005)
| Kommentar Fra : Claus\"BonZo\"Jakobs~ |
Dato : 28-02-05 18:52 |
|
Det er blot købelovens reklamationsret jeg taler om, men så vidt jeg ved, er
alle varer inkluderet under denne.
Selvfølgelig kan det diskuteres når det som her er en højtaler det drejer
sig om, da de som du korrekt skriver er i farezonen for at blive
overbelastet. Vi snakker dog ikke bare en almindelig højtaler, men derimod
en 15 tommer bashøjtaler, som jeg ikke i min vildeste fantasi kunne
forestille mig ville sprænge af den brug den har haft.
Men mit spørgsmål går egentlig også mere ud på at hvis det nu viser sig at
det bliver bevist at det er min forstærker som forårsagede de 2 defekte
højtalere, så er det jo ikke overlast, men derimod en fejl i det system man
i sin tid solgte mig.
"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:iil621h2or06uqq03uf3v0q7p88op2t2sc@4ax.com...
> On Mon, 28 Feb 2005 17:46:28 +0100, "Claus\"BonZo\"Jakobsen"
> <bnz@sletdette.stofanet.dk> wrote:
>
> >Hejsa !!!
> >
> >Jeg håber på at nogle kloge hoveder kan råde mig i nedenstående..........
> >
> >
> >
> >Den 30.08.2002 købte jeg følgende hos min lokale musikbutik.
>
> Du bruger ordet "garanti" hele tiden. Har forhandleren givet dig
> garanti på noget tidspunkt? Ellers er der blot tale om købelovens
> reklamationsret.
> Jeg tvivler på at en højttaler er omfattet af en toårig
> reklamationsret, idet de ofteste brænder af pga. overlast?
>
> Henning
> hsb(at)image.dk
| |
Povl H. Pedersen (28-02-2005)
| Kommentar Fra : Povl H. Pedersen |
Dato : 28-02-05 21:01 |
|
In article <42235a4a$0$535$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Claus"BonZo"Jakobsen wrote:
> Det er blot købelovens reklamationsret jeg taler om, men så vidt jeg ved, er
> alle varer inkluderet under denne.
Ja. Men det er også af betydning hvordan du har købt den. Om det
er som forbruger, eller som virksomhed (herunder enkeltmandsvirksomhed).
> Selvfølgelig kan det diskuteres når det som her er en højtaler det drejer
> sig om, da de som du korrekt skriver er i farezonen for at blive
> overbelastet. Vi snakker dog ikke bare en almindelig højtaler, men derimod
> en 15 tommer bashøjtaler, som jeg ikke i min vildeste fantasi kunne
> forestille mig ville sprænge af den brug den har haft.
>
> Men mit spørgsmål går egentlig også mere ud på at hvis det nu viser sig at
> det bliver bevist at det er min forstærker som forårsagede de 2 defekte
> højtalere, så er det jo ikke overlast, men derimod en fejl i det system man
> i sin tid solgte mig.
Det er korrekt, så er det producentens produktsansvarsforsikring der
i sidste ende vil dække.
Men i første omgang skulle du ikke have betalt, medmindre sælger
kunne dokumentere at du selv var skyld i fejlen.
| |
Claus\"BonZo\"Jakobs~ (28-02-2005)
| Kommentar Fra : Claus\"BonZo\"Jakobs~ |
Dato : 28-02-05 21:46 |
|
Den er købt som ganske almindelig forbruger......
Nej, jeg skulle nok have blevet ved med at stille mig på tværs dengang, og
ikke betalt for den nye højtaler, selvom det så nok havde betydet at jeg
måtte have undværet min højtaler i noget længere tid. Dette gjorde jeg
desværre ikke, men hvad nu ??
Jeg tyder dit svar som om at jeg har retten på min side hvis det bliver
bevist at det er selve forstærkeren der har haft en mangel der resulterede i
2 defekte højtalere, er det korrekt ??
"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnd26u1k.1og.povlhp@ip100.home.terminal.dk...
> In article <42235a4a$0$535$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
Claus"BonZo"Jakobsen wrote:
> > Det er blot købelovens reklamationsret jeg taler om, men så vidt jeg
ved, er
> > alle varer inkluderet under denne.
>
> Ja. Men det er også af betydning hvordan du har købt den. Om det
> er som forbruger, eller som virksomhed (herunder enkeltmandsvirksomhed).
>
> > Selvfølgelig kan det diskuteres når det som her er en højtaler det
drejer
> > sig om, da de som du korrekt skriver er i farezonen for at blive
> > overbelastet. Vi snakker dog ikke bare en almindelig højtaler, men
derimod
> > en 15 tommer bashøjtaler, som jeg ikke i min vildeste fantasi kunne
> > forestille mig ville sprænge af den brug den har haft.
> >
> > Men mit spørgsmål går egentlig også mere ud på at hvis det nu viser sig
at
> > det bliver bevist at det er min forstærker som forårsagede de 2 defekte
> > højtalere, så er det jo ikke overlast, men derimod en fejl i det system
man
> > i sin tid solgte mig.
>
> Det er korrekt, så er det producentens produktsansvarsforsikring der
> i sidste ende vil dække.
>
> Men i første omgang skulle du ikke have betalt, medmindre sælger
> kunne dokumentere at du selv var skyld i fejlen.
| |
vmx (01-03-2005)
| Kommentar Fra : vmx |
Dato : 01-03-05 09:37 |
|
"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:iil621h2or06uqq03uf3v0q7p88op2t2sc@4ax.com...
> On Mon, 28 Feb 2005 17:46:28 +0100, "Claus\"BonZo\"Jakobsen"
> <bnz@sletdette.stofanet.dk> wrote:
>
> Jeg tvivler på at en højttaler er omfattet af en toårig
> reklamationsret, idet de ofteste brænder af pga. overlast?
>
Til information: En "højtaler" kan faktisk holde til
extremt meget, hvis ellers signalet er "rent".
En defekt forstærker, defekt udgangstrin, kan
afgive store mængder jævnstrøm, hvilket kan tage
livet af selv den mest sejlivede spole. Hvis forstærkeren
"klipper" signalet ved store belastninger, mistes styringen
af enheden ( højtaleren ) der på den måde kan derformeres
eller revne. Højtalermembranen skal styres af forstærkeren
i såvel frem som tilbagebevægelse. Hvis denne styring
fejler, er der risiko for ødelæggelse af enheden. Denne
type defekter ses ofte når billige discountanlæg udnyttes
til maximal effekt, og forstærkeren mister styringen
af udgangssignalet ( pga. for dårlig strømforsyning i
forstærkeren, dårligt signal støjforhold, samt generelt
komponenter med stor usikkerhed = discountstumper)
... eller.., som måske i ovennævnte tilfælde, at
forstærkeren altid har været defekt.
Mvh
Robert
www.roberts.dk
| |
David T. Metz (01-03-2005)
| Kommentar Fra : David T. Metz |
Dato : 01-03-05 12:30 |
|
Henning kalligraferede, i
news:iil621h2or06uqq03uf3v0q7p88op2t2sc@4ax.com
> Jeg tvivler på at en højttaler er omfattet af en toårig
> reklamationsret, idet de ofteste brænder af pga. overlast?
Selvfølgelig er den omfattet. Selv leverpostej er omfattet. Der er ingen
undtagelser.
David
| |
Rune Wold (01-03-2005)
| Kommentar Fra : Rune Wold |
Dato : 01-03-05 12:50 |
|
David T. Metz wrote:
[klip]
> Der er ingen undtagelser.
Det antages faktisk i teori og praksis, at køb og salg af pantebreve som
almindelig regel er undtaget fra KBL § 54. Dvs. selvom køb af pantebreve
er omfattet af KBL, så er de i almindelighed ikke omfattet af KBL § 54.
Det er formentlig ikke det eneste handelsaktiv, der kan være undtaget
fra KBL § 54.
Ift. denne tråd er jeg dog utvivlsomt enig i, at en højtaler er omfattet
af KBL § 54.
/Rune Wold
| |
David T. Metz (01-03-2005)
| Kommentar Fra : David T. Metz |
Dato : 01-03-05 13:05 |
|
Rune Wold kalligraferede, i
news:42244f28$0$29438$ba624c82@nntp06.dk.telia.net
> Det er formentlig ikke det eneste handelsaktiv, der kan være undtaget
> fra KBL § 54.
O.k. den slags (for tråden) esoteriske overvejelser var jeg ikke ude i.
Selvom jeg havde været, ville det ikke nytte, da jeg ikke aner noget om det,
men præcision er en god ting, så tak for rettelsen.
David
| |
Q (28-02-2005)
| Kommentar Fra : Q |
Dato : 28-02-05 20:25 |
|
"Claus"BonZo"Jakobsen" <bnz@sletdette.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4223431b$0$29441$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Hejsa !!!
>
> Jeg håber på at nogle kloge hoveder kan råde mig i nedenstående..........
Jeg aner ikke en hat om reklamationsret, men jeg ved en smule om
højttalere..
> Ifølge forhandleren kunne den ikke laves, og man kunne ikke sige med
> sikkerhed hvad der var galt, og hvad der forårsagede defekten.
Var membranen "frosset" fast ? I så fald er der god sansynlighed for at
enheden er stået af pga. overlast ( Om det så skyldes en defekt forstærker
eller bare alm. spillen højt kan jeg ikke vurdere umiddelbart )
Det typiske er dog at højttaleren står af fordi man har været overivrig med
volumenknappen..
Siger højttaleren sjove lyde når du sætter den til ?.. Hvis den gør, er det
er tegn på at forstærkeren er defekt
> Nu har jeg så hørt bagefter at jeg faktisk ikke skulle have betalt
> ovenstående, men at det skulle have været dækket af garantien.
Jeg kender ikke lige til Hartkes garantipolitik, men andre firmaer skriver i
garantibetingelserne at defekter som følge af overlast ikke dækkes..
> Lørdag d. 26-2-2005. Jeg opdager at samme højtaler igen er defekt, akkurat
> på samme måde som sidst, og højtaleren er sat i for 3 en halv måned siden.
Check lige hvordan den er stået af?.... Er tilledninger mellem terminaler og
svingspole intakte?.. Hvis ikke betragtes dette normalt som leverandørens
problem..
> Jeg ringede til forhandleren, som sagde at det sandsynligvis var min
Hartke
> 7000 bas.top forstærker som var defekt, og som forårsagede at højtalerne
gik
> i stykker, men at det selvfølgelig skulle undersøges inden man kan sige
den
> nøjagtige årsag.
Muligheden foreligger, få den checket !
> Jeg er af den fulde overbevisning at der har været en defekt fra starten
af,
> en defekt der med tiden er blevet forværret, så den nu ødelægger enhver
> højtaler der bliver koblet på forstærkeren, men det mangler jeg
selvfølgelig
> et bevis på.
Find et uafhængigt værksted og lad dem checke forstærkeren..
> Det lyder dog noget usandsynligt at et anlæg i den klasse skulle brænde
> højtalere af på den måde, og så allerede efter knap halvandet års brug.
Alderen har intet at sige... Enten spiller du for højt eller også¨er
forstærkeren defekt.. Defekten kan have været der fra starten, men kan også
være dukket op senere f.eks pga. transport..
> Nu er mit spørgsmål så.......Hvor meget af ovenstående skal jeg betale
for,
> og hvad er mit næste træk i denne sag ?
Lad forhandleren checke forstærkeren først, hvis de konkluderer at den er
defekt kan de vel med al rimelighed reparere forstærkeren og skifte enheden,
men alderen taget i betragtning kunne man godt argumentere for at du selv
kommer til at dække noget af det.. Problemet er at både garanti og
reklamationsret ER udløbet, så du skal spille på forhandlerens gode vilje..
Hvis ikke forhandleren vil være med kan du forsøge at fremlægge din sag for
importøren..
> Jeg mener jo at det ikke burde koste, eller have kostet mig noget, men
lige
> nu står jeg i en situation hvor min første defekte højtaler var dækket af
> garantien, min anden højtaler er defekt p.g.a. en fejl i min forstærker,
som
> man vel egentlig burde have opdaget den første gang jeg klagede over en
> defekt højtaler, inden garantien udløb.
Du indleverede vel kun det defekte højttalerkabinet til reparation ?..
Hvordan skulle de så kunne se at forstærkeren er defekt?
/peter
| |
Claus\"BonZo\"Jakobs~ (28-02-2005)
| Kommentar Fra : Claus\"BonZo\"Jakobs~ |
Dato : 28-02-05 21:03 |
|
Højtaleren reagerer slet ikke på noget, og har aldrig haft mislyde. den er
bare holdt op med at spille fra den ene dag til den anden.
Jeg ved at den ikke har været ude for overlast, men dette mangler jeg
selvfølgelig beviser for.
Den anden enhed jeg har forbundet til forstærkeren er en 4 x 10 tommer, og
den har der aldrig været problemer med, men den kører jo også på en anden
udgang.
Men som du skriver vil det nok være smart at få den checket ved et uafhængig
værksted, så man kan se om de når frem til samme konklusion som
forhandlerens/importørens værksted.
Producenten skriver på deres website at der er 2 års garanti på alle Hartke
produkter, men da den første højtaler gik sig en tur, fik jeg gennem
forhandleren at vide at det selvfølgelig ikke gjaldt i DK, da det her var
den danske lov der trådte i kraft, men hvordan er den danske lovgivning så
på dette område..............
"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
news:9dKUd.102289$Vf.3948429@news000.worldonline.dk...
>
> "Claus"BonZo"Jakobsen" <bnz@sletdette.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:4223431b$0$29441$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> > Hejsa !!!
> >
> > Jeg håber på at nogle kloge hoveder kan råde mig i
nedenstående..........
>
> Jeg aner ikke en hat om reklamationsret, men jeg ved en smule om
> højttalere..
>
> > Ifølge forhandleren kunne den ikke laves, og man kunne ikke sige med
> > sikkerhed hvad der var galt, og hvad der forårsagede defekten.
>
> Var membranen "frosset" fast ? I så fald er der god sansynlighed for at
> enheden er stået af pga. overlast ( Om det så skyldes en defekt forstærker
> eller bare alm. spillen højt kan jeg ikke vurdere umiddelbart )
>
> Det typiske er dog at højttaleren står af fordi man har været overivrig
med
> volumenknappen..
>
> Siger højttaleren sjove lyde når du sætter den til ?.. Hvis den gør, er
det
> er tegn på at forstærkeren er defekt
>
>
> > Nu har jeg så hørt bagefter at jeg faktisk ikke skulle have betalt
> > ovenstående, men at det skulle have været dækket af garantien.
>
> Jeg kender ikke lige til Hartkes garantipolitik, men andre firmaer skriver
i
> garantibetingelserne at defekter som følge af overlast ikke dækkes..
>
> > Lørdag d. 26-2-2005. Jeg opdager at samme højtaler igen er defekt,
akkurat
> > på samme måde som sidst, og højtaleren er sat i for 3 en halv måned
siden.
>
> Check lige hvordan den er stået af?.... Er tilledninger mellem terminaler
og
> svingspole intakte?.. Hvis ikke betragtes dette normalt som leverandørens
> problem..
>
> > Jeg ringede til forhandleren, som sagde at det sandsynligvis var min
> Hartke
> > 7000 bas.top forstærker som var defekt, og som forårsagede at højtalerne
> gik
> > i stykker, men at det selvfølgelig skulle undersøges inden man kan sige
> den
> > nøjagtige årsag.
>
> Muligheden foreligger, få den checket !
>
> > Jeg er af den fulde overbevisning at der har været en defekt fra starten
> af,
> > en defekt der med tiden er blevet forværret, så den nu ødelægger enhver
> > højtaler der bliver koblet på forstærkeren, men det mangler jeg
> selvfølgelig
> > et bevis på.
>
> Find et uafhængigt værksted og lad dem checke forstærkeren..
>
> > Det lyder dog noget usandsynligt at et anlæg i den klasse skulle brænde
> > højtalere af på den måde, og så allerede efter knap halvandet års brug.
>
> Alderen har intet at sige... Enten spiller du for højt eller også¨er
> forstærkeren defekt.. Defekten kan have været der fra starten, men kan
også
> være dukket op senere f.eks pga. transport..
>
> > Nu er mit spørgsmål så.......Hvor meget af ovenstående skal jeg betale
> for,
> > og hvad er mit næste træk i denne sag ?
>
> Lad forhandleren checke forstærkeren først, hvis de konkluderer at den er
> defekt kan de vel med al rimelighed reparere forstærkeren og skifte
enheden,
> men alderen taget i betragtning kunne man godt argumentere for at du selv
> kommer til at dække noget af det.. Problemet er at både garanti og
> reklamationsret ER udløbet, så du skal spille på forhandlerens gode
vilje..
> Hvis ikke forhandleren vil være med kan du forsøge at fremlægge din sag
for
> importøren..
>
> > Jeg mener jo at det ikke burde koste, eller have kostet mig noget, men
> lige
> > nu står jeg i en situation hvor min første defekte højtaler var dækket
af
> > garantien, min anden højtaler er defekt p.g.a. en fejl i min forstærker,
> som
> > man vel egentlig burde have opdaget den første gang jeg klagede over en
> > defekt højtaler, inden garantien udløb.
>
> Du indleverede vel kun det defekte højttalerkabinet til reparation ?..
> Hvordan skulle de så kunne se at forstærkeren er defekt?
>
> /peter
>
>
| |
Q (28-02-2005)
| Kommentar Fra : Q |
Dato : 28-02-05 22:36 |
|
"Claus"BonZo"Jakobsen" <bnz@sletdette.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:422378f1$0$22681$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Højtaleren reagerer slet ikke på noget, og har aldrig haft mislyde. den er
> bare holdt op med at spille fra den ene dag til den anden.
>
Hvis du piller enheden ud af kabinettet, kan du så bevæge membranen ( tryk
forsigtigt membranen frem og tilbage, men hold fingrene fra domen i center )
?...
Opstod fejlen i forb. med transport kan det være noget så simplet som en
ledning, der er hoppet af..
Du kan evt. bede om at få den gamle membran/enhed med retur fra
værkstedet... Et billede af svingspolen kan sige en del, hvis man er klar
over hvad man skal kigge efter... Med andre ord: Er den brændt overalt,
eller er det bare et enkelt punkt, der er svedent ?
> Jeg ved at den ikke har været ude for overlast, men dette mangler jeg
> selvfølgelig beviser for.
Hvordan er du sikker på det?.. Selvom du bruger en 15" enhed kan man altså
sagtens tage livet af den, f.eks hvis forstærkeren "brækker sig"..
> Den anden enhed jeg har forbundet til forstærkeren er en 4 x 10 tommer, og
> den har der aldrig været problemer med, men den kører jo også på en anden
> udgang.
Hvad sker der hvis du kobler 4*10 kabinettet på den suspekte udgang?...
siger det sjove lyde, eller siger det intet?... Hvis det siger sjove lyde
( brummer f.eks ) er det et tegn på en defekt i forstærkeren..
> Men som du skriver vil det nok være smart at få den checket ved et
uafhængig
> værksted, så man kan se om de når frem til samme konklusion som
> forhandlerens/importørens værksted.
Hvis du er i det Nordjyske kan Musikelektronik, tlf. 98187597 anbefales..
>
> Producenten skriver på deres website at der er 2 års garanti på alle
Hartke
> produkter, men da den første højtaler gik sig en tur, fik jeg gennem
> forhandleren at vide at det selvfølgelig ikke gjaldt i DK, da det her var
> den danske lov der trådte i kraft, men hvordan er den danske lovgivning så
> på dette område..............
Nu kan jeg ikke lige finde garanti-info på www.hartke.com men prøv dog at
lade forhandleren checke din forstærker først... Hvis de finder fejl på
forstærkeren kan du argumentere for at den skal dækkes af
reklamationsretten.. Et problem kan dog være at du ikke har afleveret både
forstærker og kabinet til rep... Havde du gjort det havde de haft en chance
for at fange fejl på forstærkeren..
/peter
| |
HKJ (28-02-2005)
| Kommentar Fra : HKJ |
Dato : 28-02-05 23:08 |
|
"Claus"BonZo"Jakobsen" <bnz@sletdette.stofanet.dk> wrote in message
news:422378f1$0$22681$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Producenten skriver på deres website at der er 2 års garanti på alle
Hartke
> produkter, men da den første højtaler gik sig en tur, fik jeg gennem
> forhandleren at vide at det selvfølgelig ikke gjaldt i DK, da det her var
> den danske lov der trådte i kraft, men hvordan er den danske lovgivning så
> på dette område..............
Jeg syntes at du skal læse lidt her:
http://www.forbrug.dk/erhverv/love-og-regler/forbrugerlove/mfl-loven/retning
slinier/garanti/
Der står bl.a.: "enhver garanti er retligt bindende for garantigiveren på
de vilkår der er fastsat i garantierklæringen og i reklamer for varen."
| |
Jens.b. (02-03-2005)
| Kommentar Fra : Jens.b. |
Dato : 02-03-05 10:21 |
| | |
|
|