Aviator - Cate Blanchett
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-02-05 12:43

Jeg har læst flere steder, at Cate Blanchett rammer Hepburn perfekt i
Aviator. Nogen, der har set filmen, som kan bekræfte?

Jeg synes ikke, klippet til uddelingen i nat tydede på noget i den retning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP

Fra : Mikl

Dato : 28-02-05 12:53

Kim Ludvigsen wrote:
> Jeg har læst flere steder, at Cate Blanchett rammer Hepburn perfekt i
> Aviator. Nogen, der har set filmen, som kan bekræfte?
>
> Jeg synes ikke, klippet til uddelingen i nat tydede på noget i den retning.

Jeg vil sige at hun rammer hende periodevis. Jeg er ikke Hepburn-ekspert
så jeg taler muligvis mod bedrevidende, men hun virker lidt overspillet
nogle gange synes jeg!

Er der i øvrigt andre end mig der er temmelig uforstående overfor Alan
Aldas nominering? Hans medvirken i filmen er temmelig begrænset og hans
rolle skiller sig ikke ligefrem ud som oscarmaterial.

/Mikkel

Fra : Peter Rongsted

Dato : 28-02-05 14:20

Mikl <spamikl@post.cybercity.dk> wrote:

>Jeg vil sige at hun rammer hende periodevis. Jeg er ikke Hepburn-ekspert
>så jeg taler muligvis mod bedrevidende, men hun virker lidt overspillet
>nogle gange synes jeg!

Jeg synes også hun overspillede her og der. Forklaringen skulle være, at
Hepburn faktisk selv gjorde det til tider for at dække over usikkerhed
(altså i det virkelige liv - ikke i en rolle). Om det har noget på sig
ved jeg ikke. Men en Oscar præstation synes jeg ikke det var. Så havde
jeg hellere set den gå til Natalie Portman - eller en af de andre.

>Er der i øvrigt andre end mig der er temmelig uforstående overfor Alan
>Aldas nominering? Hans medvirken i filmen er temmelig begrænset og hans
>rolle skiller sig ikke ligefrem ud som oscarmaterial.

Han levere en god indsats. Om det var nok til en Oscar - tja... bum,
bum, bum...

Peter

Fra : Parker Pyne

Dato : 28-02-05 17:23

"Mikl" <spamikl@post.cybercity.dk> wrote in message

> Er der i øvrigt andre end mig der er temmelig uforstående overfor Alan
> Aldas nominering? Hans medvirken i filmen er temmelig begrænset og hans
> rolle skiller sig ikke ligefrem ud som oscarmaterial.

Jeg synes, han står stærkt i filmen. Det kunne nemt være blevet en
uinteressant rolle, men det undgik han. Der ligger måske en effekt i, at de
fleste af os bedst husker ham som en slags helt fra MASH, og det spiller han
i hvert fald ikke her.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-02-05 13:16

On Mon, 28 Feb 2005 12:43:07 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Jeg har læst flere steder, at Cate Blanchett rammer Hepburn perfekt i
>Aviator. Nogen, der har set filmen, som kan bekræfte?

Hun rammer hende ganske godt, hvad kropssprog og udtale angår, men
problemet er jo, at hun ikke LIGNER Hepburn, og det er temmelig
distraherende. Endnu mere distraherende er det dog, at DiCaprio
overhovedet ikke ligner Hughes. De kunne sgu da i det mindste have
givet ham mørke kontaktlinser. Håret var korrekt farvet, så hvorfor
ikke øjnene?

Ikke fordi det altid betyder noget. Robert Carlyle var skrækindjagende
god som Hitler i den miniserie, der er lavet for nylig, selv om hans
øjenfarve og fysiognomi var ganske uautentisk. Han kunne formentlig
også spille Hughes til UG. DiCaprio er og bliver en snothvalp.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-02-05 13:59

Den 28-02-05 13.15 skrev Niels Søndergaard følgende:

> Hun rammer hende ganske godt, hvad kropssprog og udtale angår, men
> problemet er jo, at hun ikke LIGNER Hepburn, og det er temmelig
> distraherende.

Det har nok været den manglende lighed, der slog mig. Så hellere en
dårligere skuespiller, der ligner personen.

> Endnu mere distraherende er det dog, at DiCaprio
> overhovedet ikke ligner Hughes.

Godt, at Foxx vandt. Han ikke bare rammer kropssprog og udtale, han
ligner i så udstrakt grad, at han simpelthen /er/ Ray Charles. Eneste
undtagelse i hele filmen er i en drømmesekvens, hvor han kan se - her er
det tydeligvis Jamie Foxx vi ser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Fra : Parker Pyne

Dato : 28-02-05 17:21

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message
> [...]
> Aviator. Nogen, der har set filmen, som kan bekræfte?
>
> Jeg synes ikke, klippet til uddelingen i nat tydede på noget i den

Jeg synes, hun gør det godt. Dog bliver hendes Hepburn-sprog i længden lidt
irriterende. Det var faktisk min største kritik af filmen på vej ud af
biografen - hendes "Howard!" hang mig stadig i ørerne.