Skotland?
Fra : JG

Dato : 28-02-05 12:38

Vi er ved at planlægge tur til Skotland i begyndelsen af juni.

Vi skal bl.a. bruge overnatning i Edinburgh - forslag er velkomne.

Også gerne forslag til gode én dags-vandreture i den vestlige del af
Skotland. (Vi regner med besøg på både Islay og Arran).

Og forslag til destillerier naturligvis...

- jg

Fra : Lars Holst

Dato : 01-03-05 00:11

"JG" <jgood@post7.tele.dk> said in news:4223028e$0$930
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> [...]
> Skotland. (Vi regner med besøg på både Islay og Arran).
>
> Og forslag til destillerier naturligvis...

På Islay bør i besøge Bowmore.
Verdens bedste Single Malt

--
Lars Holst

Fra : hago@dcs.qmul.ac.uk

Dato : 03-03-05 14:13

Hvis I tager til Skye, saa maa I altsaa proeve "afternoon tea" paa
Flodigarry Hotel

http://www.flodigarry.co.uk/index.htm

Sidst jeg var der (sommer 2000) kostede det omkring £5, og maden var
fantastisk. Jeg har vaeret der nogle gange, og det slaar aldrig fejl.
Og desuden, saa er det et sted, hvor "the tea room" er rigtigt flot,
og alligevel er man velkommen med lidt mudder paa bukserne fra sin
vandretur.

The Cuillins (et/to l'er?) (ogsaa paa Skye) er et flot sted at gaa en
tur. Meget barskt og i nogle omraader er det magnetiske forstyrrelser,
saa man skal foelge med paa kortet

Mht overnatning, saa kommer det jo lidt an paa budgettet. B&B can vaere
ganske godt, specielt har jeg kun haft gode erfaringer uden for byerne
(du ved, det er aften og man ser et skilt, og hvis de har plads saa
tager man den). Ellers kan I jo checke SYHA (Scottish Youth Hostel
Association). Mange steder har de "familierum", jeg ved jo ikke
hvem/hvor mange "vi" daekker over. Og de er ikke kun for de helt unge.

Hanne