Råd: Nyt Gfx-kort til erstatning af Radeon~
Fra : Anders

Dato : 28-02-05 05:32

Hej,
Jeg har uheldigvis fået "fine" blå streger på min skærm - årsagen er at
finde i mit: 128MB Sapphire Radeon 9800 PRO kort.
Jeg har skiftet skærm etc. for at være 100% sikker på at det er kortet.

Jeg sender kortet til rep. (købt over nettet i Tyskland) men det kommer til
at tage tid, så når jeg engang får det tilbage (hvis) så ryger det i
min gamle pc.

Jeg skal således have et nyt, med følgende "krav":
* Nvidia chip
* 15-2000 kr. (gerne bulk, så det bliver så billigt som muligt)

Derudover må det gerne være muligt at montere passiv køling på det. - Ikke
vigtigt - men ville da være fint hvis der var mulighed for det. (der
er god luftgennemstrømning i mit kabinet)

Nogle råd?

mvh.
Anders

Fra : Anders

Dato : 28-02-05 16:28

Jeg tror det bliver et:

Leadtek WinFast A6600 GT TDH

det ser fint ud - og ydelsen skulle være helt god i forhold til prisen -
nogle ved mht.

ydelsen på de to kort?

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 03-03-05 01:09

"Anders" <anden112@hotmail.com> wrote in message news:4223387e$0$48731

> Leadtek WinFast A6600 GT TDH

Det er ikke meget hurtigere end det 9800pro du erstatter.

Jeg vil anbefale et geforce6800 eller bedre (ikke fordi du siger du vil have
et nvidia, men fordi det er det hurtigste).

Fra : Brian Lund

Dato : 28-02-05 19:11

> Jeg skal således have et nyt, med følgende "krav":
> * Nvidia chip

Hvorfor?

> [...]
> vigtigt - men ville da være fint hvis der var mulighed for det. (der
> er god luftgennemstrømning i mit kabinet)

Geforce 6600 GT kan fås til omkring 1500 kr, det er lidt hurtigere end et
9800 XT kort, jeg tror dog ikke du kan køle det passivt med f.eks. en
Zalman, men med en langsomtgående blæser kan du nok køle det støjsvagt ;)

Ellers er der også lave en anden støjsvag køleprofil; "VGA Silencer"

Brian

Fra : Anders

Dato : 28-02-05 21:43

> Hvorfor?

Har Abit Nvidia på mit bundkort - og har dessuden set mig "lidt" træt på
Radeon, har altid haft Geforce, pånær sidste køb så vil tilbage til det
gamle der virker :)

> [...]
> Zalman, men med en langsomtgående blæser kan du nok køle det støjsvagt ;)
>
> Ellers er der også lave en anden støjsvag køleprofil; "VGA Silencer"

Jeg overvejer lidt vand-køling - hvis jeg også kan få det billigt, eller
måske Zalman som du nævner
mws en "på-fusket" 12mm papst-blæser...

Fra : ct

Dato : 01-03-05 11:15

> Har Abit Nvidia på mit bundkort - og har dessuden set mig "lidt" træt på
> Radeon, har altid haft Geforce, pånær sidste køb så vil tilbage til det
> gamle der virker :)

Smag og behag - jeg skal i hvert fald ikke ha' et Nvidia, de er langsommere
(til de spil jeg spiller), larmer, og bliver svine-varme efter min mening,
eneste fordel er muligheden for SLI - men det har jeg også prøvet uden
større held (driverproblemer, _meget_ støj)

Claus

(der har haft både X800XT og 6800Ultra)