the little computer-people?
Fra : Steen Madsen

Dato : 28-02-05 00:04

Hej NG!

Er der nogle der kan huske dette spil(the little computer-people)? fandtes
vist nok til amiga 500, syntes det minder lidt om sims i en 80/90'er udgave.
Ved i om man kan få det spil mere? og i så fald så til pc!

steen

Fra : Mads

Dato : 28-02-05 00:45

On Mon, 28 Feb 2005 00:04:21 +0100, "Steen Madsen" <xxxxx@xxxxxx.dk>
wrote:

> [...]
>vist nok til amiga 500, syntes det minder lidt om sims i en 80/90'er udgave.
>Ved i om man kan få det spil mere? og i så fald så til pc!

Det er aldrig konverteret til PC'en, men med en C64 emulator
kan det dog sagtens køre på en PC alligevel.
Både emulator og spil er rimeligt nemme at finde på nettet.
F.eks. kan LCP hentes her :
http://www.aikon.ch/c64/lpc.htm
og en emulator kunne f.eks. være denne :
http://www.computerbrains.com/ccs64/

Glem amiga versionen. Den nåede ikke den originale
C64 udgave til sokkeholderne.

Ak ja, det var sgu tider, dengang i 85 hvor LCP'en først
spillede et nummer for mig på klaveret og så hyggede vi
os med et slag poker, når han da ikke lige fodrede vovsen
eller rendte på WC

mvh Mads

Fra : Steen Madsen

Dato : 28-02-05 20:23

Hej Mads!

Tak for dit hurtige svar

steen

Fra : Steen Madsen

Dato : 28-02-05 20:34

Hej Mads!

Har lige downloaded de to filer og pakket dem ud! Kan ikke rigtigt for
spillet til at fungere, håber du kan hjælpe ;0)

steen

Fra : Mads

Dato : 28-02-05 21:08

On Mon, 28 Feb 2005 20:33:48 +0100, "Steen Madsen" <xxxxx@xxxxxx.dk>
wrote:

>Hej Mads!
>
>Har lige downloaded de to filer og pakket dem ud! Kan ikke rigtigt for
>spillet til at fungere, håber du kan hjælpe ;0)

Jeg kan da prøve

1. Pak emulatoren ud i en mappe

2. Pak spillet ud i samme mappe

3. Kør CCS emulatoren

4. Try F9 og vælg 1541 Device 8

5. Scroll ned til LCP.D64

6. Tryk F2 eller F3 ( F2 er hurtig load - F3 er normal )

7. Vent . . . . . vent . . . . . . vent lidt mere
( husk tålmodighed er en dyd )

mvh Mads

Fra : Steen Madsen

Dato : 28-02-05 21:24

hej mads

tak for din hurtige support ;0)
skønt at gense den gode gamle klassiker

Fra : Steen Madsen

Dato : 28-02-05 21:28

Ja så er det mig igen mads ;0) kan man ikke skrive kommandoer til ham eller
hvordan er det nu man styre ham

Fra : Mads

Dato : 28-02-05 21:41

On Mon, 28 Feb 2005 21:27:53 +0100, "Steen Madsen" <xxxxx@xxxxxx.dk>
wrote:

>Ja så er det mig igen mads ;0) kan man ikke skrive kommandoer til ham eller
>hvordan er det nu man styre ham

Hej

Undskyld, jeg var lidt for kvik og fik ikke testet spillet.

Prø denne istedet :
http://web.externet.hu/sk/c64/
Se under L og så ligger den langt nede på side 2

Der er 2 versioner og det er den nederste af dem jeg lige
har prøvet nu. Den har både lyd og keyboardet virker
i modsætning til den jeg nævnte i går.

Fremgangsmåden er næsten den samme.
Dog skal du nu vælge Tape istedet for 1541 diskdrev
vælg den nye fil ( LCP-tape ) F1, en ned og F1 igen

mvh Mads

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-02-05 22:45

Steen Madsen wrote:
> Ja så er det mig igen mads ;0) kan man ikke skrive kommandoer til ham
> eller hvordan er det nu man styre ham

Man kan bruge google og søge efter "Little Computer People Manual".

http://project64.c64.org/games/0-l/

(se under "L")

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Mads

Dato : 28-02-05 23:03

On Mon, 28 Feb 2005 22:44:49 +0100, "Sune Salminen"
<salminen@monkeydoktor.dk> wrote:

>Man kan bruge google og søge efter "Little Computer People Manual".

Det var nu ikke fordi der skulle bruges manual.

Det var min skyld. Jeg havde ikke testet det spil jeg
henviste til og der var fejl i det.
Jeg har fundet en version hvor kommandoerne virker
og henvist til den version istedet.

mvh Mads

Fra : Sune Salminen

Dato : 01-03-05 01:24

Mads wrote:

> [...]
>
> Det var min skyld. Jeg havde ikke testet det spil jeg
> henviste til og der var fejl i det.
> Jeg har fundet en version hvor kommandoerne virker

OK, på den måde. Men mon ikke manualen er meget god at have ved hånden
alligevel.

-Sune

Fra : Mette og René

Dato : 28-02-05 21:20

NU har jeg hentet emulator og nogen spil, kan man ikke spille uden joystick,
har hentet california games og vil gerne lige game lidt

René

Fra : Mads

Dato : 28-02-05 21:51

On Mon, 28 Feb 2005 21:20:13 +0100, "Mette og René"
<metterene@tdcspace.dk> wrote:

>NU har jeg hentet emulator og nogen spil, kan man ikke spille uden joystick,
>har hentet california games og vil gerne lige game lidt

F9 > Options > Input

Rod lidt med "Mode" for joystick
Den kan sættes op til forskellige taster

mvh Mads

Fra : Mette og René

Dato : 28-02-05 22:08

> F9 > Options > Input
>
> Rod lidt med "Mode" for joystick
> Den kan sættes op til forskellige taster
>
> mvh Mads

takker, har rodet lidt, men roder lidt mere så

René