søgemaskiner
Fra : Kennet og Pernille

Dato : 27-02-05 21:28

Hej gruppe

følgende er taget fra Googles side:

"Hvis en side endnu ikke er blevet indekseret kan det skyldes, at ingen
andre websteder henviser til dem. Hvis andre sider ikke henviser til en
side, kan vi ikke, på fornuftig vis, tildele den en PageRank (Vores måling
af en sides betydning). Så snart andre websteder henviser til en side kan vi
indeksere den. Google analyserer hvordan hver link forbinder til andre sider
og bruger derved Internettets åbne struktur til at præsentere de mest
relevante resultater. "

Forstår det ikke helt. Kan min side kun optages i Google's søgemaskine, hvis
en eller anden hjemmeside henviser til min - altså linker til den, eller
hvordan skal det forstås?

Hilsen
Pernille

--
og hvor går turen hen næste gang ??
se det på www.pernille-kennet.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 28-02-05 10:02

"Kennet og Pernille" <anonym@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Forstår det ikke helt. Kan min side kun optages i Google's
> søgemaskine, hvis en eller anden hjemmeside henviser til min -
> altså linker til den, eller hvordan skal det forstås?

Google skal jo have en måde at finde dig i første omgang. Uden at
være Google-ekspert vil jeg mene at det kun sker, såfremt Google's
robotter falder over et link til den.

Jeg brugte min url i min signatur i nogle web-fora, og efter et
par dage fandt jeg tilfældigvis min egen side via Google :)

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Lillian Bagge Nielse~

Dato : 28-02-05 17:36

Kennet og Pernille wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> og hvor går turen hen næste gang ??
> se det på www.pernille-kennet.dk
> Du skal tilmelde din URl hos Google. Men der går lang tid, hvis ikke man
betaler for det.
Linkes der til din side fra en anden - er det rigtigt, at det går hurtigere.
Du kan læse om dette på Google.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-02-05 21:12

Kennet og Pernille skrev:

> Forstår det ikke helt. Kan min side kun optages i Google's søgemaskine, hvis
> en eller anden hjemmeside henviser til min - altså linker til den, eller
> hvordan skal det forstås?

Prøv at kikke på denne side. "Sådan bliver du synlig hos Google"
http://www.djh.dk/ejour/1004/40SeOptim.html

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng