/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Nyt tændrør?
Fra : S. Sørensen


Dato : 27-02-05 21:13

Hej NG

Jeg står her med min Aprilia Rally der for nyligt fik skiftet tændrør af min
kammerat som er knallertmekaniker. Da han skiftede det, havde han ikke lige
et magen til det der sad i, men han mente den nok kunne køre på det (et NGK
BP7HS). Desværre er scooteren begyndt, at lyde som en Skoda og har svært
ved, at tage gas uden at den enten "prutter" lidt eller går i stå (det
sidste mest hvis den er kold). Det er jo ikke en alt for heldig løsning og
jeg kunne godt tænke mig, at få den tilbage i sin vante sprælske humør.
Men.... den kære mand som har fixet den, har smidt det gamle tændrør ud og
kan ikke huske hvad det er for en satan, og der er godt nok divergerende
meninger om hvad der skal bruges på nettet og i min brugsanvisning.

Opsætningen er på nuværende tidspunkt en almindelig Rally, Afdroslet,
standard cylinder honet op til 47.6.

Ifølge manualen er det et - NGK BR7 HS, men det er jo så også til en
standard 50 ccm motor. Ifølge f.eks. Thansen skal jeg have fat i et NGK
BR8HS, men det er jo en hel anden størrelse og formentlig stadigvæk rettet
mod en standard motor.
HJÆLP... hvad skal jeg købe for et? Jeg vil gerne kunne køre til og fra
arbejde uden at lyde som en gammel skoda =)

Mvh
Steinbjørn



 
 
Myt (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Myt


Dato : 27-02-05 23:38


"S. Sørensen" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:1c0be$42222955$3e3d8433$8554@nf4.news-service.com...
> Hej NG
>
> Jeg står her med min Aprilia Rally der for nyligt fik skiftet tændrør af
> min
> kammerat som er knallertmekaniker. Da han skiftede det, havde han ikke
> lige
> et magen til det der sad i, men han mente den nok kunne køre på det (et
> NGK
> BP7HS). Desværre er scooteren begyndt, at lyde som en Skoda og har svært
> ved, at tage gas uden at den enten "prutter" lidt eller går i stå (det
> sidste mest hvis den er kold). Det er jo ikke en alt for heldig løsning og
> jeg kunne godt tænke mig, at få den tilbage i sin vante sprælske humør.
> Men.... den kære mand som har fixet den, har smidt det gamle tændrør ud og
> kan ikke huske hvad det er for en satan, og der er godt nok divergerende
> meninger om hvad der skal bruges på nettet og i min brugsanvisning.
>
> Opsætningen er på nuværende tidspunkt en almindelig Rally, Afdroslet,
> standard cylinder honet op til 47.6.
>
> Ifølge manualen er det et - NGK BR7 HS, men det er jo så også til en
> standard 50 ccm motor. Ifølge f.eks. Thansen skal jeg have fat i et NGK
> BR8HS, men det er jo en hel anden størrelse og formentlig stadigvæk rettet
> mod en standard motor.
> HJÆLP... hvad skal jeg købe for et? Jeg vil gerne kunne køre til og fra
> arbejde uden at lyde som en gammel skoda =)
>
> Mvh
> Steinbjørn
>
>

Prøv at få fat i et der hedder 8 i stedet for 7, det har ændret på min egen
Rally, men det er ikke sikkert det hjælper hos dig, men hold dig til NGK.
Tallet er hvor varmt tændrøret bliver, jo lavere jo varmere,

Myt



Jorgen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Jorgen


Dato : 28-02-05 07:05

hej

i den Engelske manual står der man skal bruge.
Air-ccoed engine............ NGK BR7 HS
Liquid-cooled engine...... NGK BR8 HS

Jørgen

"Myt" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42224bcc$0$1022$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "S. Sørensen" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@worldonline.dk> skrev i en
> meddelelse news:1c0be$42222955$3e3d8433$8554@nf4.news-service.com...
> > Hej NG
> >
> > Jeg står her med min Aprilia Rally der for nyligt fik skiftet tændrør af
> > min
> > kammerat som er knallertmekaniker. Da han skiftede det, havde han ikke
> > lige
> > et magen til det der sad i, men han mente den nok kunne køre på det (et
> > NGK
> > BP7HS). Desværre er scooteren begyndt, at lyde som en Skoda og har svært
> > ved, at tage gas uden at den enten "prutter" lidt eller går i stå (det
> > sidste mest hvis den er kold). Det er jo ikke en alt for heldig løsning
og
> > jeg kunne godt tænke mig, at få den tilbage i sin vante sprælske humør.
> > Men.... den kære mand som har fixet den, har smidt det gamle tændrør ud
og
> > kan ikke huske hvad det er for en satan, og der er godt nok divergerende
> > meninger om hvad der skal bruges på nettet og i min brugsanvisning.
> >
> > Opsætningen er på nuværende tidspunkt en almindelig Rally, Afdroslet,
> > standard cylinder honet op til 47.6.
> >
> > Ifølge manualen er det et - NGK BR7 HS, men det er jo så også til en
> > standard 50 ccm motor. Ifølge f.eks. Thansen skal jeg have fat i et NGK
> > BR8HS, men det er jo en hel anden størrelse og formentlig stadigvæk
rettet
> > mod en standard motor.
> > HJÆLP... hvad skal jeg købe for et? Jeg vil gerne kunne køre til og fra
> > arbejde uden at lyde som en gammel skoda =)
> >
> > Mvh
> > Steinbjørn
> >
> >
>
> Prøv at få fat i et der hedder 8 i stedet for 7, det har ændret på min
egen
> Rally, men det er ikke sikkert det hjælper hos dig, men hold dig til NGK.
> Tallet er hvor varmt tændrøret bliver, jo lavere jo varmere,
>
> Myt
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste