IE og 'sjove' tegn?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 27-02-05 20:18

Her NG.

Jeg skulle bruge en dobbelt højrepil og fandt følgende:
http://www.htmlhelp.com/reference/html40/entities/symbols.html
Lækket! Bortset fra at næsten alt andet end de græske bogstaver ikke kan
vises i IE. Alle tegenene vises fint i FF.
Er det IE der er noget galt med eller det bare hos mig?

Mvh
Stefan

Fra : N/A

Dato : 28-02-05 01:48

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-02-05 00:15

Allan Vebel skrev:

Jeg vil tro at den pil Stefan efterlyser, er en implikationspil (i
"ascii-udgave": =>) - altså med dobbelt krop i stedet for dobbelt
hoved.

Den kan findes på entitetssiden fra før under "rightwards double
arrow" og kan (i Firefox og Opera) frembringes med ⇒
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-02-05 01:48

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev:

Hm, du svarer på et indlæg jeg slettede få sekunder efter jeg
lagde det ud - fordi det var et fejl.

> Jeg vil tro at den pil Stefan efterlyser, er en implikationspil (i
> "ascii-udgave": =>)

Det er ikke til at vide - det må han selv kommentere.

--
Allan Vebel
Har du løsningen som alle kan bruge, så udgiv din artikel eller

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-02-05 23:10

Stefan Kristensen skrev:

> Lækket! Bortset fra at næsten alt andet end de græske
> bogstaver ikke kan vises i IE.

Tja - se kommentaren øverst:

Browser support for these entities is generally quite poor, but
recent browsers support some of the character entity references and
decimal character references.

> Alle tegenene vises fint i FF.

Opera er også nogenlunde med (en håndfuld tegn vises ikke, resten
er o.k.)

> Er det IE der er noget galt med eller det bare hos mig?

Jeg ved ikke om man kan sige at der er noget galt med IE, fordi den
ikke understøtter så mange af de udvidede entiteter, men det er da
endnu et område hvor IE sakker en del bagud i forhold til andre
browsere.

Mozilla/Firefox er omvendt meget langt fremme mht. visning af
matematiske tegn (som listen primært består af). Så vidt jeg ved er
det kun Mozilla-familien af browsere der forstår MathML (se fx
<http://www.mozilla.org/projects/mathml/>). Derfor er det ikke
overraskende at Mozilla/Firefox klarer samtlige entiteter på den
udvidede liste.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 28-02-05 07:44

> Tja - se kommentaren øverst:

Ja. Jeg var for hurtig :-/
Jeg så jo bare alle de smarte tegn.

Tak for jeres kommenatrer. (Og ja, det var => jeg mente)

Mvh
Stefan

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-02-05 23:30