USA og vaccinationer ?
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 27-02-05 18:20

Hej Ng

Skal til usa i en måned, er det nødvendigt med nogle former for
vaccinationer når man har lejet bil og bor på hoteller/moteller ?

Er der noget med at man ikke skal drikke vandet eller sådan noget ? nogle
ting man skal holde sig fra ?

Har selvfølgelig en rejseforsikring.

Mvh Jacob

Fra : Christian

Dato : 27-02-05 20:15

> Er der noget med at man ikke skal drikke vandet eller sådan noget ? nogle
> ting man skal holde sig fra ?

ja hold dig fra cola og fastfood..

Fra : Stig Nielsen

Dato : 28-02-05 00:15

"Jacob d'Andrade" <jacob@removethezub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vaccinationer når man har lejet bil og bor på hoteller/moteller ?
>
> Er der noget med at man ikke skal drikke vandet eller sådan noget ? nogle

Du behøver ingen vaccinationer.

Er du i tvivl, så tjek www.vaccination.dk de fortæller om hele verden.

Lad være med at drikke vandet i USA, det smager ad helvede til, da de
tilsætter vildt meget klor.
Går an til tandbørstning, men ellers ikke.

Stig

Fra : Lars Ehlers

Dato : 28-02-05 03:06

On Mon, 28 Feb 2005 00:14:37 +0100, "Stig Nielsen" <klm@no.pq> wrote:

>Lad være med at drikke vandet i USA, det smager ad helvede til, da de
>tilsætter vildt meget klor.
>Går an til tandbørstning, men ellers ikke.

Meget af drikkevandet i USA stammer fra overfladevand, så der kommer
en heftig gang klor i, før det ender i vandforsyningen. Køb hellere
vand på flaske i et supermarked.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-02-05 17:58

Lars Ehlers wrote:

> Meget af drikkevandet i USA stammer fra overfladevand, så der kommer
> en heftig gang klor i, før det ender i vandforsyningen.

....og herfra videre ind i diverse drikkelsesautomater, hvorefter colaen
smager grufuldt.
Så læskedrikke bør også tages fra flaske eller dåse.

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 02-03-05 19:06

On Mon, 28 Feb 2005 17:57:59 +0100, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
wrote:

>...og herfra videre ind i diverse drikkelsesautomater, hvorefter colaen
>smager grufuldt.
>Så læskedrikke bør også tages fra flaske eller dåse.

Jeg ved ikke, hvor vandet i drikkeautomaterne kommer fra, det er
muligt, at der sidder en "purifier", som kan fjerne klorsmagen. Men
det hele bliver som regel ødelagt, når man kommer et bjerg af
isterninger i, de stammer nemlig direkte fra vandforsyningen.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 28-02-05 00:37

"Stig Nielsen" <klm@no.pq> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilsætter vildt meget klor.
> Går an til tandbørstning, men ellers ikke.

Hej Stig

Mange tak!!

Mvh Jacob