Constantine, god?
Fra : Klaus G.

Dato : 27-02-05 17:53

Hej.

Er der nogen som har fået set Constantine? Er den god?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 27-02-05 18:33

Klaus G. <klaus_godt@hotmail.com> wrote:

> Er der nogen som har fået set Constantine? Er den god?

Jeg så den i fredags i Imperial, og synes den var rigtig god. Jeg havde
forventet noget halv skidt. Nok på grund af traileren. Men der var både
fed action, gode oneliners og nogle ret sjove scener. Og historien var
overraskende god. Den er lidt en blanding af The Matrix og Blade. Og
måske lidt The Ninth Gate.
Det jeg frygtede mest var, at det var en ny Neo rolle til Keanu Reeves,
og John Constantine minder også om Neo, men det bliver i mine øjne kke
for meget. Der er nogle meget fede karakterer med. Specielt Chas
Chandler spillet af Shia LaBeouf. Hans rolle minder meget om den han
havde i I, Robot. Visuelt er den selvfølgelig flot, masser af fede
effekter, men den har meget mere end det. Så du kan roligt se den!

Jeg vil give den 5 ud af 6

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Mikkel Skou

Dato : 27-02-05 18:33

> Hej.
>
> Er der nogen som har fået set Constantine? Er den god?

Davs

Så den iaftes, og som underholdning er den fin - det er ikke en jeg har
tænkt så meget over efterfølgende, men en god gang "underholdning". Desværre
(?) er der flere gange i filmen hvor jeg tænkte "hmmm, har Keanu Reeves ikke
lavet det der en gang før?", men jo - den kan godt tåle at blive set....

Desværre var den sidste del af filmen lidt for "Happy-go-lucky" til mig, men
det kom jeg hurtigt over

- Mikkel

Fra : KO

Dato : 27-02-05 18:37

> Er der nogen som har fået set Constantine? Er den god?

Hejsa
Så den i går. Var dog ikke helt oplagt, skal det måske lige indskydes... Nå
men filmen er faktisk OK god. Det eneste jeg syntes dårligt ved om filmen,
er slutningen. Den kunne jeg ikke helt klare!

Fra : Hjalte

Dato : 28-02-05 00:13

On Sun, 27 Feb 2005 18:36:35 +0100, "KO" <kim.mailSLETdette@c.dk>
wrote:

> [...]
>men filmen er faktisk OK god. Det eneste jeg syntes dårligt ved om filmen,
>er slutningen. Den kunne jeg ikke helt klare!

Ja. Slutningen er desværre lidt for politisk korrekt

MVH.
Hjalte

-------

Lidt af hvert: http://www.bizbiz.dk

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 28-02-05 22:57

"KO" <kim.mailSLETdette@c.dk> wrote in message

> [...]
> Nå men filmen er faktisk OK god. Det eneste jeg syntes dårligt ved om
> filmen, er slutningen. Den kunne jeg ikke helt klare!
JA!!!

(Måske spoiler for de sarte nedenfor) !

Jeg sad hele vejen igennem filmen og tænkte .. "Hmm den er sku da ik så
dårlig som jeg havde forventet.." den kører stilen godt, og er imo bedre end
Blade 2 og 3, og da også bedre end Matrix 2 og 3 (men der skal ikke så meget
til).

Jeg var glad for at Keanu reeves udviste lidt rolle og skuespil, og at han
råbte var næsten et shock for mig

MEN MEN MEN!! Kunne de for helvede da ikke lade være med at have en STOR
lang anti-ryge kampagne implementeret i en ellers god historie!! Hollywood
og USA irreterer mig gang på gang..

Fint nok at han ryger og ryger og uha det er skidt. Lidt mindre fint at han
skyder en cigaret pakke så stykket af pakken med skiltet "smoking kills" er
placeret helt op i kameraet i flere sekunder.. Men helt katastrofalt er da
slutningen hvor han lige tager et nikotin tyggegummi og giver et frækt smil.
Jeg var ved at falde ned af stolen! FORFÆRDELIGT!

Mvh. Martin - der stadig køber Constantine på DVD (og forresten ikke selv
ryger)

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-02-05 19:19

Klaus G. wrote:

> Hej.
>
> Er der nogen som har fået set Constantine? Er den god?

Jeg synes at den er ret fed.

/David

Fra : Maria de Francis

Dato : 27-02-05 23:05

> Hej.
>
> Er der nogen som har fået set Constantine? Er den god?

Også kun godt herfra. Jeg var ellers begyndt at forberede mig på at den nok
ikke var så god, som jeg forventede, men den holdt egentligt meget godt. Jeg
syntes faktisk godt om traileren, men havde læst en anmeldelse, der hakkede
på den, så jeg var lidt spændt på den. Men 4 ud af 6 herfra.

Mvh Maria

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 27-02-05 23:17

Klaus G. wrote:

> Er der nogen som har fået set Constantine? Er den god?

Jeg vil gerne gå "mod strømmen". Jeg synes filmen er decideret dårlig. På
mange punkter er den godt lavet, men falder igennem på afgørende steder:
Historien er dårlig (ligesom mytologien er usammenhængende) og skuespillet
er uinteressant. Bl.a. af disse grunde fandt jeg filmen direkte kedelig.
Slutningen fungerer slet ikke. Den "mørke stemning" etableres dårligt og
opretholdes ikke (pånær enkelte scener, som jeg gerne ville fremhæve, men
vælger at lade være pga spoilere).

Folk, der falder i svime over provokerende one-liners, vil givetvis finde
filmen underholdende.

Jeg giver den 2 ud af 6.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 27-02-05 23:54

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in news:FVmUd.102097$Vf.3945468
@news000.worldonline.dk:

> Er der nogen som har fået set Constantine? Er den god?

Den er helt sikkert værd at se, helt okay historie, gode effekter, dygtige
skuespillere. Bortset fra Shia LaBeouf's karakter der er irriterende og
røvkedelig samt at stemningen ikke rigtigt bliver ond nok, så er der ikke
mange punkter at kritisere ved filmen.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen