Åbning af FP2000
Fra : Ann Mette Heindorff

Dato : 25-05-01 12:41

Jeg har fået et mindre problem som jeg ikke selv kan løse, og
Microsoft er ikke hjemme før mandag, så jeg håber at nogen
her fra gruppen - evt. Jens Peter Karlsen? - kan hjælpe.

Jeg har et temmelig stort website, opbygget i FP2000. Af
pladshensyn er det fordelt på følgende sites, som alle er
uploadet på hver sin server, og derefter linket sammen:

stamptravel1
stamptravel2
stamptravel3
stamparts
thematical stamps
arthistory1
byzantine arts
glucksburgstamps
slaniastamps
literature
danish christmasseals

Problemet er at "stamptravel2" nægter at lade sig åbne på
min computer, så jeg kan arbejde i det. Alle de andre dele
åbner fint, jeg kan lave ændringer og uploade, men lige
stamptravel2 er gået i strejke. Da jeg lukkede computeren
i går aftes var alt i orden, men da jeg åbnede igen her til
morgen, ville den bare ikke. Jeg har forsøgt både at genstarte
computeren, og lukke ned og starte forfra, men den nægter
stadig at åbne.

Jeg tør ikke selv rode med reg.databasen, dos, og hvad det
nu ellers hedder altsammen, så hvad kan jeg gøre, eller skal
jeg helst vente til mandag, hvor Microsoft igen tager telefonen?

På forhånd tak for ethvert kvalificeret råd, og
Ann Mette Heindorff
http://stamptravel.dht.dk
http://slaniastamps.school.dk
http://literature.school.dk
http://danish-christmasseals.school.dk
http://glucksburgstamps.school.dk/Index.htm

Fra : Andreas Paasch

Dato : 25-05-01 13:30

Får du ikke en fejlmelding af en eller anden art?
Uden noget mere konkret, hvad du prøver på at gøre er det jo ligesåmeget
gætværk fra vores side.

Men, mit umiddelbare gæt er filen "service.lck" der lige skaber sig ret
tåbelig. Du kan slette den uden problemer.
Kan du dernæst få adgang til dit web, er det en god ide lige at rekalkulere
det.

Mvh.
Andreas Paasch

Fra : Ann Mette Heindorff

Dato : 25-05-01 14:03

Andreas Paasch <Andreas@Paasch.Net> wrote in message
> [...]
> tåbelig. Du kan slette den uden problemer.
> Kan du dernæst få adgang til dit web, er det en god ide lige at

Nej, jeg får ingen fejlmelding af nogen art. Den nægter bare pure at lade
sig
åbne, og det er derfor jeg ikke kan give nogen nærmere oplysninger end jeg
har gjort. Det eneste jeg har gjort - og reelt kan gøre - er enten at lukke
helt
ned og åbne igen, eller også genstarte computeren. Jeg har gjort begge
dele,
men uden virkning for den del der ikke vil åbne. Det eneste computeren
siger
når jeg trykker på alt+del-+ctr er: "FrontPage Stamptravel2 (svarer ikke)"

mvh
Ann Mette Heindorff

Fra : Andreas Paasch

Dato : 25-05-01 14:56

Ann,

jeg kender den der med at et web ikke reagerer. Jeg bruger lidt store sider
hos mig, meget kompliceret tabel struktur.
Nogen gange holder FP bare op med at reagere så.
Går jeg på CTRL-ALT-DELETE får jeg at vide, at FP ikke reagerer.

Normalt ville jeg bare lukke FP ned og prøve igen, MEN, jeg fandt ud af, at
kombinationen CTRL+ALT+DELETE og dernæst et tryk på ESC knappen næsten hver
eneste gang får FP til at svare igen, på ønsket vis.

Jeg har for mit vedkommende det indtryk, at jeg nærmer mig maksimum på det
FP kan håndtere. Det drejer sig kun om en 3-4 sider pr. sprog, så totalt er
der tale om 9-12 sider.

Håber det gav dig en ide til en løsning ?

Mvh.
Andreas

[snip]

Fra : Ann Mette Heindorff

Dato : 25-05-01 15:46

Paasch <Andreas@Paasch.Net> wrote in message
> Får du ikke en fejlmelding af en eller anden art?
> Uden noget mere konkret, hvad du prøver på at gøre er det jo ligesåmeget
> gætværk fra vores side.

Andreas, dit input gav mig li'godt inspirationen
Mit web er også lidt stort - noget med 50-60 sider ad gangen
plus 100vis af billeder, så det kan godt være, at det er grænsen
for hvad den kan håndtere.

Jeg prøver først den med ctr+alt+del & esc, og hvis det ikke
virker laver jeg naturligvis bare et nyt tomt web og flytter alle htm-
og .jpeg-filer over i kopi, så burde det være i orden. Hvis ej, må
jeg vente til på mandag.

God weekend og mvh
Ann Mette

Fra : Ann Mette Heindorff

Dato : 25-05-01 16:09

> Paasch <Andreas@Paasch.Net> wrote in message

-snip-

> [...]
> virker laver jeg naturligvis bare et nyt tomt web og flytter alle htm-
> og .jpeg-filer over i kopi, så burde det være i orden. Hvis ej, må

Andreas, den med ctr+alt+del og esc virkede ikke hos mig ...
Men nu har jeg lavet et nyt tomt web og flyttet alle alle filer
over i kopi. Det var en enkel operation via Stifinder, og den
virker. Måske kan du også bruge dette en anden gang.

Endnu engang go' weekend.
Ann Mette

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-05-01 20:19

Find *.web filerne og slet dem.

Fra : Ann Mette Heindorff

Dato : 25-05-01 20:57

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Find *.web filerne og slet dem.

Tak Jens Peter - men øhh, hvor ligger de filer ??????
Jeg har indtil videre løst problemet som tidligere beskrevet med
en kopi af det pågældende web, som jeg kan arbejde i og så
overføre de ændrede filer til det originale web med henblik på
at uploade. En anelse "trekantet", men det virker i hvert fald !!!

mvh
ann Mette Heindorff

Fra : Ann Mette Heindorff

Dato : 25-05-01 21:21

> Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
>
> Tak Jens Peter - men øhh, hvor ligger de filer ??????

Glem venligst mit spørgsmål - jeg har fundet filerne og slettet
dem. Det virkede. TAK !!!

Ann Mette

Fra : Andreas Paasch

Dato : 25-05-01 23:49

Og så lærte Andreas også lige noget nyt ... det er jo herligt !