Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Lige et par spørgsmål
Fra : Thomas.b

Dato : 27-02-05 10:36

Hejsa !

Jeg har et Creative Blarster 5 fx5600 ultra.128 mb

Fx 5600 det er den chip (nvidia) der sidder på kortet ikke

Når man så ser på edbpriser kan man få et kort til ca.700 kr. også et
fx5600. bare et andet mærke.

Det kort til de ca. 700 kr er vel ligeså hurtigt som mit creative bare jeg
har givet noget mere for mit den gang jeg købte det ikke ?

Hvilket grafikkort vil i anbefale som det bedste køb op til ca. 8-900 kr.
eller er det kort til de 700 ok. Pc'ern skal
bruges til spil som .nfs .sims 2 måske lidt Counterstrike.
Jeg syntes at det er svært at gennemskue grafikkort markedet. ved godt at de
helt nye kort er bedre osv. men priser på 2-3000 kr. er lige i overkanten
syntes jeg.

Mvh. Thomas

Fra : Sune Storgaard

Dato : 27-02-05 11:23

Thomas.b wrote:

> Når man så ser på edbpriser kan man få et kort til ca.700 kr. også et
> fx5600. bare et andet mærke.

Nvidia laver kun chippen (gpu'en), mens andre producenter sætter chippet på
et kort og sælger (lidt simplificeret)

> Det kort til de ca. 700 kr er vel ligeså hurtigt som mit creative
> bare jeg har givet noget mere for mit den gang jeg købte det ikke ?

Formentligt jo, der kan være lidt forskel på hvor hurtigt chippen kører, ram
osv.

> Hvilket grafikkort vil i anbefale som det bedste køb op til ca. 8-900
> kr. eller er det kort til de 700 ok. Pc'ern skal
> bruges til spil som .nfs .sims 2 måske lidt Counterstrike.

I det prisleje ville jeg gå efter et Radeon 9600 (pro/xt). Det er ganske
vist ATI og ikke Nvidia som har leveret gpu'en, men de firmaer er "lige
gode" uden der skal gå religions krig i det.

> Jeg syntes at det er svært at gennemskue grafikkort markedet. ved
> godt at de helt nye kort er bedre osv. men priser på 2-3000 kr. er
> lige i overkanten syntes jeg.

Benchmarks og edbpriser.dk kan være et godt sted at starte.