Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TV-Out clone-mode radeon, opløsning
Fra : Brian Lund

Dato : 27-02-05 04:39

Hvordan sætter jeg opløsningen NED på TV'et i clone mode?

Som standard bruger TV-out 1024*768, og så har jeg altså svært ved at læse
hvad der står... Jeg kører 1280*960 på min primary, men TV'et kan jeg ikke
ændre hverken op eller ned...
(Medmindre jeg sætter primary til mindre end 1024*768...)

Jeg har et Radeon kort.

Brian

Fra : Myt

Dato : 27-02-05 10:37

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ændre hverken op eller ned...
> (Medmindre jeg sætter primary til mindre end 1024*768...)

Hvis man cloner, så laver man jo en nøjagtig kopi af det oprindelige.
Du skal højreklikke på skrivebordet, vælge egenskaber og indstillinger, her
skal du i TV-delen vælge "udvid skrivebordet til denne skærm", og så skulle
det virke. Når det er sket, så gå til opsætningen af grafikkortet og rod med
resten der.

Myt

Fra : Bernhard Ege

Dato : 27-02-05 10:48

Myt wrote:

> [...]
> det virke. Når det er sket, så gå til opsætningen af grafikkortet og rod med

Det er også denne løsning jeg bruger. Den virker ok, men ikke hvis
pc'eren står i et andet lokale uden for synsvidde. I så fald kan det
være enormt besværligt at ramme de rigtige taster/knapper på skærmen.
Her ville clone mode virke langt bedre.

Det er dog trælst at man ikke kan nedsætte opløsningen på tv-out i Clone
mode uden at nedsætte primary/monitor opløsningen til under 1024x768.

1024x768 har intet at gøre på tv da tv'et ikke har en chance for at vise
den opløsning. 800x600 passer bedre men er stadig for stort. 640x480 er
til gengæld for lille. Hvornår mon grafikkortsfabrikanter lærer at
levere de rigtige tv-out opløsninger. Billedet bliver så meget bedre.

mvh Bernhard

Fra : Brian Lund

Dato : 27-02-05 11:28

> [...]
skulle
> det virke. Når det er sket, så gå til opsætningen af grafikkortet og rod

Det er jeg udemærket klar over...

Men TV'et kører jo i 1024*768, og primary kører 1280*960! - Så burde man
også kunne sætte opløsningen på TV'et ned... - Det er sikkert bare et
spørgsmål om software/driveropsætning, men hvorfor ATI ikke har lavet så det
kan gøres ved jeg ikke...

Brian

Fra : Bernhard Ege

Dato : 27-02-05 18:22

Brian Lund wrote:

> [...]
> spørgsmål om software/driveropsætning, men hvorfor ATI ikke har lavet så det

Hvis du vælger at bruge den udvidede desktop model hvor fjernsynet
kommer til at virke som en ekstra skærm, så kan du frit ændre den
opløsning til 800x600 uanset hvad din monitor er sat til.

Jeg har f.eks. min desktop delt op på denne måde når jeg ser film:

Primær (monitor): 1600x1200
Sekundær (tv): 800x600

mvh Bernhard

Fra : Brian Lund

Dato : 27-02-05 23:09

> [...]
> opløsning til 800x600 uanset hvad din monitor er sat til.
>
> Jeg har f.eks. min desktop delt op på denne måde når jeg ser film:

Det ved jeg, men det er ikke interresant da jeg vil kunne bruge computeren
uden at skulle kigge på begge skærme på en gang! - Jeg kan jo ikke se
primary når den er slukket ;)

Når jeg ser film gider jeg ikke rejse mig for at gå hen til computeren og
tænde skærmen når jeg kan fjernstyre det hele fra sofaen... Problemet er
bare at teksten er ulæselig :(

Brian

Fra : Bernhard Ege

Dato : 28-02-05 09:31

Brian Lund wrote:

> [...]
> tænde skærmen når jeg kan fjernstyre det hele fra sofaen... Problemet er

I så fald må du nøjes med 800x600 på primær for at få 800x600 på tv-out
(clone mode).

mvh Bernhard

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-05 00:14

> [...]
> computeren og tænde skærmen når jeg kan fjernstyre det hele fra
> sofaen... Problemet er bare at teksten er ulæselig :(

hvis du har fjernstyring så lav da genveje til at skifte så du får primær
skærmen på tv og opløsningen sat ned til 800x600, når du så er færdig med at
se film trykker du bare på fjernbetjeningen og har igen 1600x1200 på
monitoren. Sådan bruger jeg det og det virker skide godt!

/DGS!

Fra : Brian Lund

Dato : 17-03-05 07:51

> [...]
> se film trykker du bare på fjernbetjeningen og har igen 1600x1200 på
> monitoren. Sådan bruger jeg det og det virker skide godt!

Jep, men så bliver ikonerne flyttet rundt på skrivebordet ;)

Jaja, man kan ikke få ALT, men noget så "simpelt" burde de da ha bygget ind
i driveren...

Brian

Fra : Bernhard Ege

Dato : 17-03-05 08:45

Brian Lund wrote:

> at

> Jep, men så bliver ikonerne flyttet rundt på skrivebordet ;)
>
> Jaja, man kan ikke få ALT, men noget så "simpelt" burde de da ha bygget ind
> i driveren...

Jeg har installeret Desktop Restore:

http://www.midiox.com/?http://www.midiox.com/jsoft.htm#Desktop

94kB

Den gemmer ikon placeringer afhængig af opløsningen. Du kan så blot
højreklikke på desktoppen og vælge "Restore Desktop" hvis du da først
har lavet en "Save Desktop..." samme sted fra.

mvh Bernhard