Jord sikring !
Fra : Morten Juel

Dato : 25-05-01 12:02

Hejsa

Efter den motorsav wannabe tyv i den anden tråd længere nede, har jeg lige
et spørgsmål, der blev snakket noget om et anker til jord, som man kunne
spænde sin MC til.. noget med at man kun kan få den op, hvis man drejer
cyklen 10-15 gange.. hvor får man den slags ankere ??

Mvh
Morten

Fra : Allan

Dato : 25-05-01 14:37

> [...]
> spænde sin MC til.. noget med at man kun kan få den op, hvis man drejer
> cyklen 10-15 gange.. hvor får man den slags ankere ??

Hej Morten
Der ligger en jordanker service i Ringsted, ham der ejer firmaet hedder Ivan
et eller andet???
Sådan et jordanker flår man ikke bare op
--
Allan Bager Nielsen
Yamaha RD350

Fra : Morten Juel

Dato : 25-05-01 15:11

> [...]
Ivan
> et eller andet???
> Sådan et jordanker flår man ikke bare op

Kanon Allan
Takker
Ham skal jeg liiige ha snakket med på mandag, og så skal der snakkes med
viceværten

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 25-05-01 15:24

Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> Efter den motorsav wannabe tyv i den anden tråd længere nede, har
> jeg lige et spørgsmål, der blev snakket noget om et anker til jord,
> som man kunne spænde sin MC til.. .. hvor får man den slags ankere ??

Hos bl.a. Harald Nyborg - Eftersom at det er et almindelig (kreatur-)
tøjr spyd der drejes i jorden som en proptrækker!
Kvaliteten af øjet er til gengæld ikke at sammenligne med andet
låsestuff, hvorved en kæmpe boltsaks kan tænkes atl kunne klippe det
over :-/
Og når tyvagtige typer ligefrem møder op med kædesav, så er en boltsaks
vel også tænkelig!

--
Armand.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 28-05-01 08:58

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
<9elq4r$1oj7$5@news.cybercity.dk>...
> [...]
> over :-/
> Og når tyvagtige typer ligefrem møder op med kædesav, så er en boltsaks

Jep. eller en simpel nedstryger, ved det at det ikke er hærdet stål de
ankre er lavet af.
En kæmpe boltsaks i god kvalitet kan klippe selv en hærdet stålkæde, hvis
man hopper nok på den.
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Poul B-H

Dato : 25-05-01 21:04

De fås også i butikker med udstyr til heste. De er beregnet til at tøjre en
hest til hvis man ikke har et træ i nærheden.

--
Poul B-H
NSR250SE

Fra : Michael K.S.

Dato : 25-05-01 21:07

On Fri, 25 May 2001 22:03:31 +0200, "Poul B-H"
<pbekkerh@post6.tele.dk> wrote:

>De fås også i butikker med udstyr til heste. De er beregnet til at tøjre en
>hest til hvis man ikke har et træ i nærheden.

_En_ hest det var _ikke_ meget,hvad så hvis man har 70 heste...

-M
RS250 - Buckaroo men alliwl ikke tøjret.

Fra : Poul B-H

Dato : 26-05-01 07:30

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> _En_ hest det var _ikke_ meget,hvad så hvis man har 70 heste...

70 ? har du købt en priller mere ?

Fra : Michael K.S.

Dato : 26-05-01 07:58

On Sat, 26 May 2001 08:29:39 +0200, "Poul B-H"
<pbekkerh@post6.tele.dk> wrote:

>70 ? har du købt en priller mere ?

Næh,jeg er jo ikke som en anden der køber NSR'ere i bundter,faktisk
kunne det være lækkert med en reservecykel,men det må vente til mit
næste liv hvor jeg vil være rig.(for at prøve noget nyt)

Prilleren yder iøvrigt ca. 58-60 på hjulet,og 70 i en reklame fra TMP
)

-M
RS250

Fra : Armand

Dato : 26-05-01 15:21

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Prilleren yder iøvrigt ca. 58-60 på hjulet,og 70 i en reklame fra TMP

"Selv-rullet", eller blot "hørt om"?

Senest at RGV'en blev rullet af K&N-fyrene på Jyllandsringen, havde den
samtlige 58 hk på motoren.
At prilleren ikke kan andet end matche dette tal, dog på baghjulet,
skuffer mig!

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 26-05-01 16:20

On Sat, 26 May 2001 16:20:52 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>"Selv-rullet", eller blot "hørt om"?

De yder alle deromkring standard,har set en del rulninger,min har dog
ikke været rullet.

http://www.apexleisure.co.uk/dyno.htm

>Senest at RGV'en blev rullet af K&N-fyrene på Jyllandsringen, havde den
>samtlige 58 hk på motoren.

Dels er det jo en stor forskel om det måles på motoren eller baghjulet
også på sådan en lille en,Prilleren har korrigeret 66-68 heste,de
sidste 2-4 er vist såkaldte reklame-HK,og dels skal man være varsom
med at sammenligne forskellige bænke trods alt,kan bl.a være
forskellige korrektionsfaktorer anvendt men også en række andre ting.

>At prilleren ikke kan andet end matche dette tal, dog på baghjulet,
>skuffer mig!

Hvorfor egentlig ?? Det er jo en standard RGV-motor (omend nyere end
din) der ligger i,kun tændingskarakteristikken er anderledes.I praksis
er der således heller ikke den store forskel motormæssigt på en
Priller og en af de nyere RGV'ere på banerne.Nok mest psykologisk at
folk absolut skal have en Priller og den_er_ da også lidt bedre som
samlet pakke,men kun lidt, hvis man ser bort fra pilotens evner.

-M