USA Visum
Fra : Id

Dato : 26-02-05 19:09

Hej

Skal der udfyldes visum og indrejse papirer i flyet når vi har de nye pas

Mvh
Id

Fra : Lars Ehlers

Dato : 26-02-05 21:38

On Sat, 26 Feb 2005 19:09:10 +0100, "Id" <ihjc@mail.dk> wrote:

>Skal der udfyldes visum og indrejse papirer i flyet når vi har de nye pas

Jeps, den grønne visa waiver (I-94W) skal stadig udfyldes i flyveren.
Såvidt jeg ved, så er de maskinlæsbare pas pas en forudsætning for at
kunne få adgang via visa waiver programmet.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Ole

Dato : 26-02-05 21:44

"Id" <ihjc@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Skal der udfyldes visum og indrejse papirer i flyet når vi har de nye pas
>
> Mvh
> Id

Ifølge Udenrigsministeriet gælder følgende regler for danske statsborgere:
http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/VisumOgOpholdstilladelse/UdenlandskeVisumregler/USA.htm

Da jeg sidst var i USA (marts 2000) fik alle udleveret et slags skema med en
række spørgsmål, som skulle udfyldes ved ombordsstigning i flyet. I
betragtning af senere begivenheder, går jeg ud fra, at dette stadig er
gældende.

Ole

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 27-02-05 14:27

> [...]
> række spørgsmål, som skulle udfyldes ved ombordsstigning i flyet. I
> betragtning af senere begivenheder, går jeg ud fra, at dette stadig er

Det var det i hvert fald i sommers da jeg var derovre... hold op nogle
mystiske spørgsmål man skal svare på i de papirere man udfylder inden
ankomst til usa...

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 15:10

> hold op nogle
> mystiske spørgsmål man skal svare på i de papirere man udfylder inden
> ankomst til usa...

Det kunne jeg da godt tænke mig at høre lidt om - er det ikke kun noget om
sygeforsikring hvis man skulle blive syg på turen o.lign, turens længde,
hvor man har tænkt sig at tage hen osv. ?
De kan da vel ikke nå at tjekke folk/oplysninger inden man ankommer og så
evt. afvise folk ?

Mvh. Carstenwm

Fra : Ole

Dato : 27-02-05 16:32

"CarstenWM" <carstenwm(snabela)FJERNESfanoe.info> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor man har tænkt sig at tage hen osv. ?
> De kan da vel ikke nå at tjekke folk/oplysninger inden man ankommer og så

Da jeg var der, skulle man svare på, hvor man ville bo, hvor længe, om man
havde dom for noget kriminalitet, tænkt sig at begå noget kriminalitet, mens
man var der etc. Hvorvidt man har en rejseforsikring var man ligeglad med.

Ole

Fra : Stig Nielsen

Dato : 27-02-05 17:07

> [...]

> hvor man har tænkt sig at tage hen osv. ?
> De kan da vel ikke nå at tjekke folk/oplysninger inden man ankommer og så

Nej det er "udelukkende" spørgsmål om "kriminalitet"

Er du nogensinde blevet straffet for narkotika-kriminalitet.

Er du tidligere blevet nægtet indrejse i USA

og så det mystiske af alle spørgsmål.

Havde du noget med nazismen at gøre under 2. verdenskrig.

Man skal bare svare nej i samtlige spørgsmål, med mindre man selvfølgelig
har et generalieblad der er lidt blakket.

Stig

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 27-02-05 17:23

> [...]
>
> Man skal bare svare nej i samtlige spørgsmål, med mindre man selvfølgelig
> har et generalieblad der er lidt blakket.

Så vidt jeg husker var der endnu flere "tag-dig-til-hovedet-spørgsmål". Om
ikke andet så får man et billigt grin ud af det. Det må kunne lade sig gøre
at finde formularen på nettet hvis det skulle have interesse for nogen.

/Lars

Fra : Riverwind

Dato : 28-02-05 22:24

"Lars Bjerregaard" <larsb@softhome.net> skrev i en meddelelse
[...]
> [...]
gøre
> at finde formularen på nettet hvis det skulle have interesse for nogen.

http://www.immihelp.com/forms/i-94w.pdf

Lidt dårlig kvalitet, men dog læsbart.

/Riverwind