Svie/smerte godtgørelse
Fra : Brian

Dato : 26-02-05 15:47

Hejsa

I forbindelse med et trafikuheld, hvor jeg var uden skyld, skal jeg have
udbetalt svie og smerte godtgørelse.

Kan man få / får man udbetalt for hele perioden hvor man er sygemeldt, eller
kun for den periode hvor man er "sengeliggende" ifølge lægeerklæringen ?

/Brian

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 26-02-05 16:31

"Brian" <briank@besked.com> wrote in message
> [...]
>
> Kan man få / får man udbetalt for hele perioden hvor man er sygemeldt,
> eller kun for den periode hvor man er "sengeliggende" ifølge

Du får for hele den periode du er sygemeldt, men det er 2 forskellige
takster om du er sengeliggende eller ej

Peter

Fra : LM

Dato : 26-02-05 17:02

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

-klip-

> Du får for hele den periode du er sygemeldt, men det er 2 forskellige
> takster om du er sengeliggende eller ej

Det er korrekt at der ydes svie og smerte-godtgørelse for hele perioden hvor
man er syg, men der er ikke længere forskel på oppegående dage og
sengeliggende ( afskaffet 1.7.2002)

Jeg husker ikke lige hvad gødtgørelsen er pr. dag i 2005, men jeg vil gætte
på 145 -150 kr. pr. dag.

Leif

Fra : Brian

Dato : 26-02-05 18:37

Hejsa!

LM tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

Takker, så er den tvivl da udryddet.

> Det er korrekt at der ydes svie og smerte-godtgørelse for hele
> perioden hvor man er syg, men der er ikke længere forskel på
> oppegående dage og sengeliggende ( afskaffet 1.7.2002)

Som du er inde på, er der rigtigt nok kun en takst idag.
Jeg har fået en udbetaling, hvor raten var 149,- pr. dag, men den
udebetaling passede sjovt nok kun med det antal sygedage som
lægen havde skrevet i lægeerklæringen - derfor tvivlen.

Takker for svarene fra jer begge.

/Brian

Fra : LM

Dato : 27-02-05 09:57

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse

-klip-

> [...]
> udebetaling passede sjovt nok kun med det antal sygedage som
> lægen havde skrevet i lægeerklæringen - derfor tvivlen.

Selv tak....

Det skulle jo også gerne passe med lægeerklæringen

Hvis du mener at du kun har fået for den tid som du har været sengeliggende,
må du have fat i forsikringsselskabet igen.

Hilsen

Leif

Fra : Brian

Dato : 27-02-05 10:59

Hejsa!

LM tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Hvis du mener at du kun har fået for den tid som du har været
> sengeliggende, må du have fat i forsikringsselskabet igen.

Jeg skylder måske at sige, at jeg endnu ikke er raskmeldt.
Jeg var bare ikke klar over og man fik for hele perioden pga. jeg kun
fik for de sengeliggende dage i første omgang....

/Brian