Andet multimedie
Kredsløbstegninger
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 26-02-05 13:51

Håber det er rette gruppe...

Hvilket program skal jeg have for let at lave kredsløbstegninger (elektronik
altså)?
Jeg har indtil nu brugt MS Paint (ja, grin I bare!) - og det har også taget
hulens til tid.

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Martin Greisdal

Dato : 26-02-05 14:04

"Jonas Schmeltz Aaberg" <julledyret@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> (elektronik altså)?
> Jeg har indtil nu brugt MS Paint (ja, grin I bare!) - og det har også

Hvis du er lidt af en "nørd" kunne du forsøge dig med et CAD-program. Men
det ville nok være overkill i de fleste tilfælde. Ellers kunne man jo bruge
Photoshop? Det ville ihvertfald være langt smartere end MSPaint :D

Fra : emj

Dato : 26-02-05 14:12

On Sat, 26 Feb 2005 13:50:53 +0100, "Jonas Schmeltz Aaberg"
<julledyret@hotmail.com> wrote:

>Jeg har indtil nu brugt MS Paint (ja, grin I bare!) - og det har også taget
>hulens til tid.

Hvad med Excel? Der er glimrende blokpile og streger og det er let at
bruge.
Hilsen emj

Fra : Myt

Dato : 26-02-05 14:28

"Jonas Schmeltz Aaberg" <julledyret@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (elektronik altså)?
> Jeg har indtil nu brugt MS Paint (ja, grin I bare!) - og det har også

Jeg mener at have set for en del år siden et program der var lavet til den
slags, det fyldte ikke ret meget. Der var komponenter og meget andet med,
som man så kunne give sin egen værdi, og så kunne programmet så komme med
forskellige oplysninger når projektet var afsluttet. Jeg kan bare ikke huske
hvad det hedder, men kommer jeg på det, så skal jeg nok vende tilbage.

Kim Larsen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 26-02-05 15:13

Jonas Schmeltz Aaberg wrote:
> [...]
> (elektronik altså)?
> Jeg har indtil nu brugt MS Paint (ja, grin I bare!) - og det har også
http://www.softaward.com/2789.html

ellers søg dog med google, f.eks. på :"circuit draw"

http://www.google.dk/search?hl=da&q=circuit+draw&spell=1

Mikkel

Fra : news.tele.dk

Dato : 26-02-05 15:28

Corel Designer kommer med værktøjer og fonte til den slags.
Kh
Bjørn

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-02-05 17:27

Jonas Schmeltz Aaberg wrote:
> Håber det er rette gruppe...
>
> Hvilket program skal jeg have for let at lave kredsløbstegninger
> (elektronik altså)?

Orcad må være det rigtige:

http://www.google.dk/search?q=orcad&num=30&hl=da&lr=&start=0&sa=N

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 26-02-05 18:55

"Jonas Schmeltz Aaberg" <julledyret@hotmail.com> wrote:

>Håber det er rette gruppe...

Der vil være langt mere hjælp i news:dk.teknik.elektronik.

> [...]
>altså)?
>Jeg har indtil nu brugt MS Paint (ja, grin I bare!) - og det har også taget

Jeg har ikke navnene på de (næsten)gratis programmere til diagramtegning og
printudlægning. Men i d.t.e har der ret tit været oppe hvad der kan bruges hvis
man ikke har mulighed for de dyre pro. programmer som f.eks. Protel og Orcad.
Prøv evt. at kigge nogle måneder tilbage i Google Grupper:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&group=dk.teknik.elektronik

Men helt sikkert er det at det er meget nemmere med et dedikeret CAD program.
Og ellers i det mindste et vektor baseret tegneprogram som CorelDraw.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : pwee

Dato : 02-03-05 13:45

> [...]
> (elektronik altså)?
> Jeg har indtil nu brugt MS Paint (ja, grin I bare!) - og det har også

hvad med Ms Visio, der er et hav af forsk. fordesignede applikationer,
til vand, gas, el, elektronik, technical documents.flowcharts osv
//pewe

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 14:00

Der findes garanteret en elektronik nyhedsgruppe, hvor spørgsmålet ville
passe.
Samtidig vil det være en god ide at fortælle hvilken intelligens programmet
skal udvise f.eks. hvilket format skal din tegning udskrives i (tegning,
stk-liste, forb.-liste, ...)?

Firmaer som udbyder CAE/CAD/CAM systemer til Elekronik-design er

Cadence
Pads (ejet af Cadence)
Mentor Graphics
Orcad (ejet af Mentor)