Probllemer med spil efter SP2
Fra : morbon

Dato : 26-02-05 13:36

Jeg har fornylig installeret SP2 på min maskine. Det har betydet, at jeg
ikke længere kan spille spil som Grand Prix 4, Sports Car Gt og Max Payne 2
(Sidstenævnte er dog periodisk).

Da jeg har to maskiner, og har installeret SP2 forskudt af hinanden, er jeg
rimelig sikker på at det har noget med SP2 at gøre. Det der sker, for de to
førstnævnte spil, er, at der kommer en boks hvor der står at der er sket en
fejl, og at man kan sende en meddelelse til MS. Dette sker når man har været
igennem alle de indledende menuer og siger "start spil". Ved GP4 er bilerne
gennemsigtige, og spillet fryser.

Alle disse fejl havde jeg ikke med SP1.

Bundkort: Asus P4Sdx (SIS 655)
Hukkommelse: 1G
Styresystem: XP Home SP2
CPU: Pentium 2533 MHz
Grafik: Creative GeForce TI4800 SE (Driver 6.14.10.5303)

Jeg har prøvet at opdatere grafik driveren til den nyeste ForceWare, men så
fik jeg en besked fra XP om at der var et problem med display driveren?????

Hvad sker der?

--
morbon

Mette Grau og Morten Bonde
morbon@stofanet.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-02-05 16:20

morbon skrev:

> Grafik: Creative GeForce TI4800 SE (Driver 6.14.10.5303)
> Jeg har prøvet at opdatere grafik driveren til den nyeste ForceWare,

Prøv med en ældre. Der er intet nyt mht. GF4 Ti i de nyere drivere.

Fra : Dag Stinus

Dato : 02-03-05 20:35

> [...]
> ikke længere kan spille spil som Grand Prix 4, Sports Car Gt og Max Payne

Da jeg installerede SP2 gik det bl.a. galt med mit Toca Racedriver 2. Jeg
prøvede også at reinstallere og opdatere driveren til grafikkortet men lige
lidt hjalp det. Efter at have ledt rundt omkring fandt jeg et forum hos
Codemasters og analysen der har resulteret i dette svar i deres FAQ:

----------------

Problem: Race Driver 2 freezes for periods of time and does not run
smoothly. This is evident after the installation of Windows XP Service Pack
2 and when using a force feedback controller.
Solution: There are two workarounds for this problem:

1) Disable force feedback for your controller. If you do not want to disable
force feedback, then you should use workaround number 2.

2) You need to set the application priority for Race Driver 2 to High each
time the game is loaded.

You can do this as follows:

a) Start the game
b) When the game has loaded, press ctrl-alt-delete (once) to bring up the
Task Manager
c) Select the Processes tab
d) Now right-click on the RD2.exe entry
e) From the available options, choose "Set Priority" > "High"
f) You should then receive a warning, click Yes to proceed
g) Now close the Task Manager

The game should now play normally.

Ovenstående virker for mig. Jeg bruger et lille program til at sætte
prioriteten: http://www.martinwhite.name/utilities/.

Venlig hilsen
Dag Stinus