Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Strømforbrug gf3 ti200 contra gf4 ti4200
Fra : mk \(5220 Odense SØ\~

Dato : 26-02-05 12:12

Hej

Jeg har en ældre pc med et Geforce 3 ti200 kort, nu jeg har mulighed for at
købe et Geforce 4 ti 4200, men er lidt bange for at jeg ikke har strøm nok.

Jeg har prøvet at slå kortene op, men kan ikke lige finde den slags
oplysninger.

Nogen der ved (eller har nogle erfaringer for) hvor meget mere strøm et gf 4
ti 4200 kort skal bruge i forhold til et gf 3 ti 200.

Mvh Morten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-02-05 13:26

mk (5220 Odense SØ) skrev:

> Nogen der ved (eller har nogle erfaringer for) hvor meget mere strøm
> et gf 4 ti 4200 kort skal bruge i forhold til et gf 3 ti 200.

Forskellen i strømforbrug er ikke noget du skal spekulere mere over.
Det er først ved GF 6x00 at kortene har lagt sig i "power-selen" :-/

Fra : mk \(5220 Odense SØ\~

Dato : 26-02-05 19:32

> Forskellen i strømforbrug er ikke noget du skal spekulere mere over.
> Det er først ved GF 6x00 at kortene har lagt sig i "power-selen" :-/

...og det virker godt med det "nye" kort, så der var strøm nok

Mvh Morten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-02-05 20:05

mk (5220 Odense SØ) skrev:

> ..og det virker godt med det "nye" kort, så der var strøm nok

Det regnede jeg da også med. En fortrinligt kort, iøvrigt