Vedr. Electrolux Assistent køkkemaskine
Fra : Kent

Dato : 25-02-05 22:39

Hej

Jeg påtænker at købe mig en Electrolux Assistent - og den
største model med to drejeknapper, én til trinløs hastighed
og én til timeren.

Jeg vil gerne have noget af det bedste, og det mener jeg, at
Assistenten er. Har for det meste brug for at ælte dej - af
alle typer.

Mit spørgsmål går så på, om I kender et sted på nettet,
hvor jeg kan bestille den? Vil helst bestille den på nettet for
om muligt at spare nogle penge. Jeg har selv ledt en del, men
indtil videre har jeg altså ikke været heldig.

Måske har I også kendskab til nogle tilbud, hvor forskelligt
tilbehør til maskinen indgår?

Vil også gerne høre nogle erfaringer fra folk, der har sådan
en maskine .

Mange tak for hjælpen!

Kent

Fra : Torben B. Abilgaard

Dato : 26-02-05 12:47

scripsit "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og én til timeren.
>
> Vil også gerne høre nogle erfaringer fra folk, der har sådan

Kanon maskine. Har haft en i 10 år. Nærmeste familie har haft deres i 20.
Eneste anke: Jeg har ikke kunne finde en hulfidus til kødhakkeren med store
firkantede huller til grove pølser.

vh/Torben

Fra : Kent

Dato : 26-02-05 15:46

"Torben B. Abilgaard" <toa(fjerndette)@bt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kanon maskine. Har haft en i 10 år. Nærmeste familie har haft deres i 20.
> Eneste anke: Jeg har ikke kunne finde en hulfidus til kødhakkeren med

Hej - og tak for dit svar.

Jeg har lige købt en Electrolux Assistent - og er ved at "lege" med
den lige nu .

Jeg skal lige love for, at den er solidt bygget!!

Eneste ting jeg er i tvivl om lige nu.......... Hvornår jeg skal bruge
dejkrogen + kantskraber til dej - og hvornår jeg kun skal bruge
kantskraber + rulle til dej? Sådan lige pt. regner jeg med, at
dejkrogen skal bruges til større portioner dej. Hvad ved du
om det?

Købte i øvrigt en hurtigpisker med til maskinen.

Desuden, hvor store portioner dej har du lavet i maskinen?
Jeg er lidt i tvivl om, hvad den kan tåle! Manualen er lidt uklar
på det punkt!

Kent.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 26-02-05 17:52

> [...]
>
> Desuden, hvor store portioner dej har du lavet i maskinen?
> Jeg er lidt i tvivl om, hvad den kan tåle! Manualen er lidt uklar

Rulle er til lettere dej, sandkage og lignende, ting man normalt ville bruge
håndmixer til.. Krog er til tung gærdej, og den kan klare en hel del,
ihvertfald 2 kg mel.

Steen.

Fra : Kent

Dato : 27-02-05 13:47

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse

> [...]
bruge
> håndmixer til.. Krog er til tung gærdej, og den kan klare en hel del,

Tak for dit svar!

Jeg har lige været ved at lave en portion dej med dejkrogen - og nu
er jeg usikker på, om dejkrogen har en produktionsfejl! Der står
i manualen, at man kan vælge at skrue dejkrogen fast tæt på
kanten. Men MIN kan slet ikke nå kanten - når armen fra maskinen
er sat fast i krogen med splitten! Så er dejkrogen lidt til højre for
midten, og kan ikke komme længere ud, og den kan så bevæge
sig ind mod midten, når dejen kører rundt. Jeg låser den jo ikke fast.
Det står der i manualen, at man ikke skal gøre ved gærdej.

Jeg oplevede desværre, at dejen bare kørte rundt om den yderste
bøjede del af æltekrogen, og den blev altså ikke æltet ordentligt.

Men ved ikke, om portionen var for lille til, at jeg kunne bruge
krogen med fordel. Dejen indeholdt kun 500 gram mel. Nu laver
jeg portion bolledej med ca. 1.800 gram mel i. Så får vi se.

Tror du, dejkrogen kan være produceret forkert - udfra det
jeg fortæller?

Jeg har mulighed for at lægge et billede af maskinen med
dejkrogen påmonteret ud på nettet senere på dagen, hvis det
ønskes.

Håber på hurtigt svar fra dig - eller fra en anden.

Nu må jeg videre med dejen .

Vh
Kent

Fra : Kent

Dato : 27-02-05 14:55

> [...]
> ønskes.
>
> Håber på hurtigt svar fra dig - eller fra en anden.

Billeder ligge på dk.binaer nu!!!!

Kent

Fra : Kent

Dato : 27-02-05 15:01

Jeg lukker denne tråd og poster i et nyt indlæg

Tak for hjælpen alle!

Kent.