Køb af jagtgevær
Fra : JacobK

Dato : 25-02-05 21:41

Hej !

Jeg har fået tilbudt et jagtgevær af en af mine venner - geværet er ca 1 år
og næsten ubrugt. Jeg har selv både jagttegn og et skab - men endnu ikke et
gevær. Skal jeg bare gå på politigården og få det registeret eller......?

Mvh.

Jacob

Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 25-02-05 21:54

"JacobK" <No_spam@hotmail.com> wrote in message
> [...]
et
> gevær. Skal jeg bare gå på politigården og få det registeret eller......?

På politiets hjemmeside kan du finde en blanket, som bare skal udfyldes,
printes og afleveres ved politiet. Så skulle det være ok.

Mvh

Henning

Fra : Kito

Dato : 26-02-05 08:04

"JacobK" <No_spam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> et
> gevær. Skal jeg bare gå på politigården og få det registeret eller......?

Hej Jacob alle glatløbede haglgeværer der bliver handlet nu, skal
registreres hos politiet. det koster ikke noget (Endnu) så få det gjort med
det samme, du har handlet.

vh
Poul

Fra : Nikolaj Larsen

Dato : 26-02-05 15:39

Det skal bare registerets inden 8 dage efter købet.

se http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/B2000/0006605.htm §40

VH
Nikolaj