Købeløv og gavekort
Fra : Ukendt

Dato : 25-02-05 19:42

Hej

Har sparet op til nye møbler og fået et gavekort til en møbelforretning. Jeg
har ikke råd til at købe det jeg gerne vil have. Og gavekortet udløber om
nogle måneder, så jeg har overvejet om man kan købe et nyt gavekort for
gavekortet?

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-02-05 19:47

GS <GS> wrote:

> [...]
> have. Og gavekortet udløber om nogle måneder, så jeg har overvejet
> om man kan købe et nyt gavekort for gavekortet?

Det er ikke svar på dit spørgsmål (sorry...), men er du opmærksom på at
et gavekort generelt er gyldigt i 5 år fra udstedelsesdatoen?

--
Jesper Lund

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-05 20:03

> Det er ikke svar på dit spørgsmål (sorry...), men er du opmærksom på at
> et gavekort generelt er gyldigt i 5 år fra udstedelsesdatoen?

Der står altså 1 år på kortet - er det de 5 år der gælder?

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-02-05 20:08

GS <GS> wrote:

> Der står altså 1 år på kortet - er det de 5 år der gælder?

Ja, se her
http://www.forbrug.dk/presse/arkiver/lokalpresse/tilgodebeviser-og-ga/
(søg selv efter "gavekort" på www.forbrug.dk - der var flere links).

--
Jesper Lund

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-05 20:23

> Ja, se her
> http://www.forbrug.dk/presse/arkiver/lokalpresse/tilgodebeviser-og-ga/
> (søg selv efter "gavekort" på www.forbrug.dk - der var flere links).

Cool - så er mit problem først aktuelt om 4 år og et par måneder, men mon
ikke der skulle være sparet nok op inden - tak for det Jesper!

Fra : Jimmy

Dato : 25-02-05 20:43

> Cool - så er mit problem først aktuelt om 4 år og et par måneder, men mon
> ikke der skulle være sparet nok op inden - tak for det Jesper!

Husk at snakke med forretningen inden du bruger det hvis der går 3 år. Jeg
ville ikke blive overrasket hvis du kommer med det efter det iflg.
forretningen er udløbet, og de så nægter at modtage det. Det sparer digselv
og dem for en masse besvær at få det afklaret på forhånd :).

Fra : Knud Olsen

Dato : 25-02-05 20:51

<GS> skrev i en meddelelse

> Cool - så er mit problem først aktuelt om 4 år og et par måneder, men mon
> ikke der skulle være sparet nok op inden - tak for det Jesper!

Idag er renten så lav at DU FÅR PENGE FOR AT LÅNE dvs. det kan betale
sig at låne til køb her og nu.
Idet inflation og rente mv. bliver du belønnet. Læst i Berlingske onsdag
eller var det torsdag

vh KO

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-05 21:09

> [...]
> betale sig at låne til køb her og nu.
> Idet inflation og rente mv. bliver du belønnet. Læst i Berlingske onsdag

Jeg tror ikke på at låne - det er efter min overbevisning en dårlig ide at
tage lån til forbrug.

PN

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-05 20:14

Jesper Lund skrev:

> Ja, se her
> http://www.forbrug.dk/presse/arkiver/lokalpresse/tilgodebeviser-og-ga/
> (søg selv efter "gavekort" på www.forbrug.dk - der var flere links).

Forbrugerstyrelsen opfordrer dog også til
at bruge et gavekort så hurtigt som muligt
for at undgå evt. problemer.

Et af problemerne kunne være at forretningen
har lukket og slukket inden man får det brugt.

--
The Blues Man