Ryanair + lufthavnsskatter mv.
Fra : Ukendt

Dato : 25-02-05 17:55

Hej NG.

Det er nogle år siden jeg sidst har rejst med fly, så jeg ville gerne
opgraderes lidt på området - har tænkt at smutte til London o.a. med
Ryanair, men hvordan er det med det flyselskab: skrabet kan jeg forestille
mig, men ellers ?

Og priserne: hvor meget lægges på - lufthavnsskat mv. ?

Og hvordan mon med overnatninger i London - er der hostels derovre - hvilke
sider skal jeg kigge på for informationer ?

Håber I gider hjælpe ?

Tak.

Carstenwm

Fra : Michael

Dato : 25-02-05 20:33

CarstenWM wrote:
> [...]
> mig, men ellers ?
>
> Og priserne: hvor meget lægges på - lufthavnsskat mv. ?

Ryan Air er ikke den vilde luksus. Ingen forplejning og kun lidt
benplads. Men til gengæld er det jo sjældent så langt, man flyver med dem.

Når du booker på deres hjemmeside får du den endelige pris inkl.
lufthavnsskat, som varierer fra lufthavn til lufthavn.

/michael

Fra : Ulvir

Dato : 25-02-05 21:02

Michael wrote:

> Ryan Air er ikke den vilde luksus. Ingen forplejning og kun lidt
> benplads. Men til gengæld er det jo sjældent så langt, man flyver med
> dem.

Der er forplejning ombord, dog ikke gratis.
Man kan sammenligne det med en tur med DSB. Transport fra A til B,
forplejning til en pris, toiletter, osv. Turen til Stansted tager lidt over
en time, og en billet dertil er bedst købt en måned eller tre før afgang,
med rejsedage midt i ugen. Det er muligt at købe en retur billet til en
meget billig penge. For eksempel:

Aarhus - Stansted retur, afgang mandag, d. 14. marts, retur torsdag, d. 17
marts.
Billeten koster 19 kr.- hver vej. Lufthavns skatten er 180kr.- for turen
til Stansted, og 152kr.- for turen hjem.
I alt at betale for en tur til England, retur: 370kr.-

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 25-02-05 20:37

Se deres hjemmeside. http://ryanair.com/danish/

> Og hvordan mon med overnatninger i London - er der hostels derovre - hvilke
> sider skal jeg kigge på for informationer ?

Kig på tidligere indlæg i gruppen.

Eller f.eks. her:
http://www.londonnet.co.uk/
http://www.thisislondon.co.uk/
http://www.totaltravel.co.uk/

Mvh. Jørgen

Fra : Anita

Dato : 25-02-05 20:55

CarstenWM wrote:
> skrabet kan jeg
> forestille mig, men ellers ?

Tja, det er vel som man kan forvente. Servering mod dyr betaling, ofte lidt
forsinket og personalets introtale forstår man ikke noget af.

> Og priserne: hvor meget lægges på - lufthavnsskat mv. ?

Ca. 300 kr. for en retur. (for ca. ½ år siden, kan være steget siden), Men
prøv at "bestille" billetterne på hjemmesiden, så får du den fulde pris at
se. Du kan blot undlade at køre hele proceduren igennem med kreditkort, så
har du ikke bestilt alligevel.

> Og hvordan mon med overnatninger i London - er der hostels derovre -
> hvilke sider skal jeg kigge på for informationer ?

Det er masser af hjemmesider på nettet, hvis man bare gider søge en lille
smule. Mange af dem er endda muligt at prisindele, så man får noget til en
pris man kan betale.

På kort tid fandt jeg selv et billigt værelse på Queens Hotel nær Tufnell
Park - http://www.123europe.com/123/en/hotel.php?id_hot=545 Det var ikke
specielt fint, men okay til prisen.

> Håber I gider hjælpe ?

Venligst Anita

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-05 21:44

> Det er masser af hjemmesider på nettet, hvis man bare gider søge en lille
smule.

Ja, jeg ved, at jeg har meget at lære mht. brug af internet/google osv...

TAK for hjælpen allesammen - det var dejligt at få en hånd og desuden
erfaringer med Ryanair - vi skal nok få en god tur. Mange tak!!

Mvh. Carstenwm
www.fanoe.info

Fra : Rune Sandbakken

Dato : 25-02-05 21:48

Prisene på flybilletter varierer meget etter når man reiser. For å gjøre
det enkelt å finne de billigste reiser med Ryanair (og mange andre), har vi
på Solfaktor, hentet et stort antall t/r kombinasjoner(inkludert skatt) inn
i vår database.

Århus-London:
http://www.solfaktor.com/tour/dk?deps=%C5rhus&dest=london
Malmø-London:
http://www.solfaktor.com/tour/dk?deps=Malm%F8&words=london

Vi har også kombinert Ryanair(og andre lavprisflyselskap) med
lavprishoteller.
Århus-London:
http://www.solfaktor.com/tour/dk?deps=%C5rhus&dest=london&rating=10
Malmø-London:
http://www.solfaktor.com/tour/dk?deps=Malm%F8&words=london&rating=10

Om du bestiller en reise, som kombinerer fly og hotell, risikerer du ikke
ekstra utgifter, som ellers kan følge av at Ryanair kansellerer din
returflyvning.

MVH Rune Sandbakken
Solfaktor