Må staten/Falck flytte bilen?
Fra : Ingelsen

Dato : 25-02-05 17:10

Jeg bor i København i en gade med parkerings båse og har et Beboer P-kort
til zonen (blå). Sidste Fredag parkerede jeg bilen som altid og det er også
ganske fint. Efter weekenden, mandag blev der sat parkering forbudt skilte
op ved båsene, da man skulle til at beskære nogle træer. Onsdag blev alle de
biler der ENDNU ikke var blevet fjernet, åbnet og kørt væk af Falck.

Må de det??
Jeg mener jeg havde ikke været hjemme de dage og viste ikke at der var
blevet sat skilte op med parkering forbudt.

Hvem skal nu betale for Falck?

Hilsen Jan

Fra : Knud Thomsen

Dato : 25-02-05 17:47

Selvfølgelig må man det!
Hvad ville du ellers have man skulle gøre? Lade dem skære grene ned og lade
dem falde på din bil?
At du ikke checker vejledninger hver dag er da dit problem - ikke
kommunens/staten eller hvem det nu er.

Knud

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-02-05 19:18

Knud Thomsen wrote:
> [...]
> og lade dem falde på din bil?
> At du ikke checker vejledninger hver dag er da dit problem - ikke

Er du HELT sikker på det?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-02-05 20:25

"Knud Thomsen" <knud.thomsenslet@sletprivat.dk> skrev

> At du ikke checker vejledninger hver dag er da dit problem - ikke
> kommunens/staten eller hvem det nu er.

Er det noget du gætter på, eller kan du henvise til en konkret
bekendtgørelse i københavns kommune?

Claus

Fra : Deaster

Dato : 25-02-05 21:13

Knud Thomsen wrote:

> [...]
> og lade dem falde på din bil?
> At du ikke checker vejledninger hver dag er da dit problem - ikke

Jeg ved godt du ikke bryder dig om det, men du skulle vel ikke, rent
undtagelsesvist, have noget relevant lovtekst at bygge det op på
istedet for blabla ?

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Eliasen

Dato : 25-02-05 21:24

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> Jeg ved godt du ikke bryder dig om det, men du skulle vel ikke, rent
> undtagelsesvist, have noget relevant lovtekst at bygge det op på
> istedet for blabla ?

Tsk-tsk-tsk! Konkrete henvisninger fra Knud Thomsen? Hvad tror du selv?

--
Eliasen

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 25-02-05 22:36

> [...]
> Jeg mener jeg havde ikke været hjemme de dage og viste ikke at der
> var blevet sat skilte op med parkering forbudt.

Har du fået en parkeringsafgift?
Har du fået en regning fra Falck?

Jeg kender (d)en praktisk(e) fremgangsmåde og ved hvem der skal
betale for hvad, men har ingen §§ og det er jo ikke velset her.

Mvh
Kent.

Fra : Hoho

Dato : 26-02-05 11:13

On Fri, 25 Feb 2005 22:35:40 +0100, "Kent Rådbjerg" <wuk@mail.tele.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>
>Jeg kender (d)en praktisk(e) fremgangsmåde og ved hvem der skal
>betale for hvad, men har ingen §§ og det er jo ikke velset her.

Man kunne jo lave en undergruppe "dk.videnskab.jura.snik-snak", så kunne folk jo
pludre løs i bedste snik-snak stil. Ingen §§ eller nogen form for seriøsitet
kræves, bare snik-snak omkring jura.

Det er vel kun snik-snakkeren bertel der kan lave en otd til den gruppe, han fik
sin stramning af denne gruppe gennemført (snik-snak i gruppen forbudt) men uden
brugernes medhold.

Fra : Knud Thomsen

Dato : 26-02-05 16:17

I er bare ikke for kvikke at høre på. Man har sgu da ikke paragraffer, som
på gadeniveau fortæller hvornår vejformanden må bede om at få fjernet en bil
som står i vejen for et stykke arbejde, som skal udføres.
Engang imellem kunne I jo bare bruge en anelse sund fornuft.

Knud

Fra : Deaster

Dato : 26-02-05 18:59

Knud Thomsen wrote:

> [...]
> om at få fjernet en bil som står i vejen for et stykke arbejde, som
> skal udføres. Engang imellem kunne I jo bare bruge en anelse sund

Altså som sædvanligt blabla uden noget indhold, ja det er jo ikke
overraskende. Btw. kig på din citateknik.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Knud Thomsen

Dato : 27-02-05 10:26

Hvor skriver du andet end blabla...?

Hvor er de naturligvis ikke eksisterende paragraffer, som sætter sund
fornuft ud af kraft?

Lad os nu for engangs skyld se et seriøst indlæg fra din hånd!

Knud

Fra : Deaster

Dato : 27-02-05 12:49

Knud Thomsen wrote:

> Hvor skriver du andet end blabla...?

LOl.

> Hvor er de naturligvis ikke eksisterende paragraffer, som sætter sund
> fornuft ud af kraft?

Nå for sørensen, du har vel lagt mærke til at vi er en jura gruppe,
hmmmm gad vide hvad det betyder.

> Lad os nu for engangs skyld se et seriøst indlæg fra din hånd!

Hehe, og det skulle komme fra en troll som ikke hverken kan citere
korrekt, eller finde paragraffer som underbygger påstande slynget ud i
den blå luft, jow jow.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Knud Thomsen

Dato : 27-02-05 13:52

Kære ven (fjols) - du tror da ikke man kan finde noget som ikke eksisterer -
og det uanset det er en jura gruppe eller ej.
Naturligvis kan man flytte en bil eller andre private ejendele, hvis det
står i vejen for almenheden - og det er jo nok ikke for sjov kommunen ønsker
en række biler fjernet for at lave et eller andet anlægsarbejde.
Alternativt kunne man jo bare lade en gravemaskine tage dem og smide dem op
på en lastbil sammen med øvrig jord, grus asfalt og hvad der sikkert ellers
fjernes.
Klap nu lige hesten og brug din sunde fornuft - det er da yderst
hensynsfuldt at give et forvarsel hhv. lade Falck fjerne køretøjerne - de
har sikkert en forholdsvis professionel omgang med den slags arbejde.

Fra : Deaster

Dato : 27-02-05 20:38

Knud Thomsen wrote:

> Kære ven (fjols) - du tror da ikke man kan finde noget som ikke

Hvem svarer du ? Mig ?
Kig på din citatteknik.

> [...]
> hensynsfuldt at give et forvarsel hhv. lade Falck fjerne køretøjerne
> - de har sikkert en forholdsvis professionel omgang med den slags

Jeg ved godt at du er ualmindelig faktaresistent overfor for stort set
hvad som helst, men det du påstår er altså at eks. færdselsloven ikke
gælder ved parkering, der kan man bare bruge sin sunde fornuft? Hvilke
andre områder bliver ellers reguleret af den sunde fornuft istedet for
love ?

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-02-05 19:28

> [...]

> som står i vejen for et stykke arbejde, som skal udføres.
> Engang imellem kunne I jo bare bruge en anelse sund fornuft.

Det er da dig, der ikke er særlig begavet at høre på!

Du ævler løs om ting, du efter eget udagn ikke aner en bønne om..

Claus

Fra : Hoho

Dato : 26-02-05 21:07

On Sat, 26 Feb 2005 19:27:33 +0100, "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>
>Det er da dig, der ikke er særlig begavet at høre på!
>
>Du ævler løs om ting, du efter eget udagn ikke aner en bønne om..

I henvises til dk.videnskab.jura.detvedjegikkeenskidom

Fra : Knud Thomsen

Dato : 27-02-05 10:31

Nej - jeg ævler ikke. Jeg bruger min sunde fornuft. Den rækker som regel
langt længere end §'er.

Knud

Fra : Uni Bull

Dato : 27-02-05 11:47

"Knud Thomsen" <knud.thomsenslet@sletprivat.dk> wrote in message
> Nej - jeg ævler ikke. Jeg bruger min sunde fornuft. Den rækker som regel
> langt længere end §'er.

Nogle gange måske, men din sunde fornuft rækker altså ikke langt nok her!

Der er ganske rigtigt sund fornuft i, at bilen må flyttes fra A til B.
Men hertil rejser der sig en stribe andre spørgsmål og eksempler
som *kunne* være:
-bilen skades i forbindelse med flytningen: Hvem betaler?
-bilen flyttes til et sted hvor der er parkeringsforbud: Hvem betaler?
-bilen flyttes til anden betalingszone (beboerlicenser i København). Hvem
betaler?
-Hvor langt må bilen flyttes?
-Hvordan skal bilen ejer informeres?
-Ejer kan ikke umiddelbart finde sin flyttede bil og kommer derfor for sent
til et vigtigt møde. En forsinkelse der koster penge... Hvem betaler?

Med andre ord er det ganske reelt, at der må være en form for regulering
på området. Jeg har kigget på Parkering*Københavns hjemmeside, men
kan ikke finde noget.
--
Uni Bull
Vallensbæk