Opstart af ny forening
Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 25-02-05 13:39

Hejsa

Hvor finder jeg informationer omkring opstart af forening. F.eks.
nedenstående:

Hvor skal foreningsopstarten anmeldes/registreres ?
Hvor finder jeg krav til vedtægter ?
Er der noget minimums medlemsantal ved opstart ?
Er der andet jeg bør vide / tage hensyn til ?

--
Kristian Ørmen Pedersen

Fra : Holst

Dato : 25-02-05 14:04

Kristian Ørmen Pedersen wrote:

> Hvor finder jeg informationer omkring opstart af forening. F.eks.
> nedenstående:
>
> Hvor skal foreningsopstarten anmeldes/registreres ?

Ingen steder.

> Hvor finder jeg krav til vedtægter ?

Der er ingen. Den stiftende generalforsamling beslutter vedtægterne.

> Er der noget minimums medlemsantal ved opstart ?

Nej.

> Er der andet jeg bør vide / tage hensyn til ?

Tjah ...