Seperationens lægde før skilsmisse?
Fra : jones_net

Dato : 25-02-05 09:12

Hejsa

http://www.bt.dk/royalt/artikel:aid=345022/ kan man læse, at Prins
Joachim og Alexandra kan blive skilt efter et halvt års seperation. Skal man
ikke være sepereret i et helt år, før man kan begære skilsmisse? Det mener
jeg da mine forældre skulle tilbage i 1989/1990...

/J

Fra : Knud Thomsen

Dato : 25-02-05 09:19

Normen er minimun ½ år.

Knud

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 25-02-05 10:41

On Fri, 25 Feb 2005 09:12:00 +0100, "jones_net" <jones_netng@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>ikke være sepereret i et helt år, før man kan begære skilsmisse? Det mener
>jeg da mine forældre skulle tilbage i 1989/1990...

Da jeg blev skilt var det mindst 6 måneder, derefter kunne man blive
skilt hvis man var enige om det.

Efter 12 måneder kan man blive skilt bare den ene part ønsker det.

Lars
----------------------------
Over 50 gratis/fri Danske POI filer til TomTom og andre Navigationssystemer på www.tomtom3.dk.
Bla. tankstationer, supermarkeder, Interflora og andet guf.

Fra : jones_net

Dato : 25-02-05 12:02

"Lars (ArthurDent)" <arthurdent44@hotmail.com> wrote in message

> Da jeg blev skilt var det mindst 6 måneder, derefter kunne man blive
> skilt hvis man var enige om det.
>
> Efter 12 måneder kan man blive skilt bare den ene part ønsker det.

Ahhh, det var nok derfor, de var separeret så længe.

Tak for hjælpen

/J

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-05 23:31

> [...]
> man ikke være sepereret i et helt år, før man kan begære skilsmisse? Det
> mener jeg da mine forældre skulle tilbage i 1989/1990...

Vold, utroskab og fængsel kan fjerne seperationstiden og give adgang til
skilsmisse med det samme

--
Tom

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-02-05 23:38

"jones" == jones net <jones_netng@yahoo.dk> writes:

> [...]
> ikke være sepereret i et helt år, før man kan begære skilsmisse? Det mener
> jeg da mine forældre skulle tilbage i 1989/1990...

Hvis begge parter er enige om skilsmisse, er et havlt år nok.

--
/Wegge
<http://wiki.wegge.dk/Usenet>