E-Mail
webnoob 5265
Mailprogram søges!
Fra : Fly Christensen

Dato : 24-02-05 23:56

Efter en geninstallation af min computer, skal alle programmerne jo
installeres igen. Indtil nu har jeg brugt Netscape 4.77 som mailprogram,
hvad der har virket godt nok. Jeg synes bare ikke, at jeg har lyst til
at installerer 580 MB for et mailprograms skyld, så jeg kigger mig om
efter noget andet.
Jeg har Windows XP, men har ingen intentioner om at bruge OE.

Jeg har egentligt kun et stort krav til mailprogrammet, og det er, at
det skal kunne håndtere flere brugere. Vi er flere personer, der bruger
den samme computer, og hver bruger skal kunne oprette sin egen profil.
Profilerne skal være adskilt fra hinanden, så det ikke er muligt
umiddelbart at se andre brugeres emails.

Nogle forslag til, hvilke programmer, der kan dette?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : -=- JF -=-

Dato : 25-02-05 00:15

> [...]
> umiddelbart at se andre brugeres emails.
>
> Nogle forslag til, hvilke programmer, der kan dette?

Det klarer Outlook som en mis, men om det fylder mindre end Netscape skal
jeg ikke kunne sige.

--
Mvh John

-=-Fjern X-erne i min mailadresse-=-

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-02-05 13:03

-=- JF -=- skrev den 25-02-2005 00:14:
> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Det klarer Outlook som en mis, men om det fylder mindre end Netscape skal
> jeg ikke kunne sige.

Tror du virkelig, at han vil bruge Outlook,når han ikke vil bruge OE?

Og hvad med news-delen i outlook? Naaaaahhhhh

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : -=- JF -=-

Dato : 25-02-05 14:42

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Tror du virkelig, at han vil bruge Outlook,når han ikke vil bruge OE?

Jeg har svært ved at se hvorfor ikke?
Bortset fra sammenfald i navn og samme ophav er der ikke mange
sammenligningspunkter de to imellem.

> Og hvad med news-delen i outlook? Naaaaahhhhh

Nu var det en mailklient han spurgte om, ikke en newsditto

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-02-05 18:15

On Fri, 25 Feb 2005 14:42:29 +0100, "-=- JF -=-" <Xjfrandsen@Xgmail.com>
wrote:

>"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

>Jeg har svært ved at se hvorfor ikke?
>Bortset fra sammenfald i navn og samme ophav er der ikke mange
>sammenligningspunkter de to imellem.

Samme ophav er nok for mig.

>Nu var det en mailklient han spurgte om, ikke en newsditto

Til news har jeg Agent.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : John

Dato : 25-02-05 00:22

"Fly Christensen" skrev i en meddelelse

> [...]
> efter noget andet.
> Jeg har Windows XP, men har ingen intentioner om at bruge OE.

Når du nu er vant til Netscape, er version 7.2 måske værd at overveje:

Minimum Hardware
Pentium 233 MHz
64 MB RAM
26 MB of free hard drive space

http://channels.netscape.com/ns/browsers/download.jsp

Obs: Netscape 8.0 er lige på trapperne:

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=21192

Mvh John

Fra : Kent

Dato : 25-02-05 00:26

Fly Christensen wrote:

> [...]
> umiddelbart at se andre brugeres emails.
>
> Nogle forslag til, hvilke programmer, der kan dette?

Jeg er blevet ret glad for Mozilla Thunderbird i stedet for OE. Men jeg
ved ikke om programmet kan opfylde dine krav. Prøv af læse på
http://www.mozilla.org/.

Kent

Fra : René Sørensen

Dato : 25-02-05 09:09

Fly Christensen wrote:

> [...]
> umiddelbart at se andre brugeres emails.
>
> Nogle forslag til, hvilke programmer, der kan dette?

40Dude fra dialog.
thunderbird.

--
MVH.

René Sørensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-02-05 13:02

Fly Christensen skrev den 24-02-2005 23:56:
> [...]
> hvad der har virket godt nok. Jeg synes bare ikke, at jeg har lyst til
> at installerer 580 MB for et mailprograms skyld, så jeg kigger mig om

580 Megabyte????

> [...]
> Profilerne skal være adskilt fra hinanden, så det ikke er muligt
> umiddelbart at se andre brugeres emails.

Thunderbird er din ven.

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-02-05 18:10

On Fri, 25 Feb 2005 13:01:43 +0100, Carsten Riis <.@.> wrote:

[snip]
>580 Megabyte????

Jeps. Det angives, når jeg højreklikker og vælger egenskaber for mappen
Netscape: 580 MB (608.542.720 byte) (Cut'n'pasted). Det er godt nok hele
4.77, men da jeg kun bruger Messenger, er det altså det samme, som hvis
mailprogrammet fyldte 580MB

[snip]
>Thunderbird er din ven.

Okay. Det lader til, at det er det program, som folk hælder mest til.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-02-05 18:56

Den 25-02-05 18.10 skrev Fly Christensen følgende:

> Jeps. Det angives, når jeg højreklikker og vælger egenskaber for mappen
> Netscape: 580 MB (608.542.720 byte) (Cut'n'pasted).

Du har ikke overvejet, om det ikke skyldes alle dine gamle mails? Selve
Netscape fylder ikke meget mere end 10 MB i pakket tilstand.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox