Vis mig din samling!
Fra : Kong Kent

Dato : 24-02-05 23:45

Har vi haft denne tråd før? Hvis ja, så FLAME mig i tråden, ellers synes
jeg vi skal vise hinanden hvad der står på hylden derhjemme. Min er
online og opdateret:

http://www.skivsamling.nu/show.pl?id=26196&orderby=artist+asc&offset=all

mvh

Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-05 23:58

> [...]
>Har vi haft denne tråd før? Hvis ja, så FLAME mig i tråden, ellers >synes
>jeg vi skal vise hinanden hvad der står på hylden derhjemme. Min er

Hmm....Arbejder på at få min egen gjort synlig for offentligheden, vil prøve
at nå det inden tråden løber ud.
Ikke for at klandre din smag ( der er sgu meget godt imellem ), men får du
ikke hovedpine af at være så ensporet ??

Mvh
Jan Rysz

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 25-02-05 00:27

> Ikke for at klandre din smag ( der er sgu meget godt imellem ), men får du
> ikke hovedpine af at være så ensporet ??

Ensporet? Han har sgu alt fra nu-metal (hvis kun den med KoRn jeg bed mærke
i) til black metal. Plz prøv at lytte til noget Lamb of God. Det er en slags
Pantera blandet med døds-metal og desuden en del mere hardcore. Start ud med
enten "As the palaces burn" eller "Ashes of the wake", hvis du har lyst.
Desuden vil jeg lige igen anbefale Down (ex-Pantera's forsanger + bl.a.
ex-Faith No More)

Fra : -V-

Dato : 25-02-05 00:48

Søren Kjeldsen wrote:
> prøv at lytte til noget Lamb of God.
> "Ashes of the wake"

Meeeegafed plade.

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 26-02-05 11:12

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Meeeegafed plade.

Affirmative. Ved ikke hvornår deres nye album udkommer, men bandet har sgu
udviklet sig på smukkeste vis.

Fra : steffen s

Dato : 25-02-05 08:02

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> [...]
> du har lyst.
> Desuden vil jeg lige igen anbefale Down (ex-Pantera's forsanger + bl.a.

Med ensporet menes måske at der _netop_kun_ er metal.
Bevares, jeg har også metal på cd-hylden, men der er samtidig alt fra
Depeche Mode til Biffy Cryro [for at nævne nogen].

vh

--
S.Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-05 09:10

> Med ensporet menes måske at der _netop_kun_ er metal.
> Bevares, jeg har også metal på cd-hylden, men der er samtidig alt fra
> Depeche Mode til Biffy Cryro [for at nævne nogen].

Det var lige netop det jeg mente. Jeg kan godt selv lide en seriøs omgang
"spade". Men derfor kan der vel også godt være plads til lidt Gnags eller
Michael Jackson

Mvh
Jan Rysz

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 26-02-05 11:12

"Rysz (8900)" <rysz(snabel)rysz(dot)net> skrev i en meddelelse

> Det var lige netop det jeg mente. Jeg kan godt selv lide en seriøs omgang
> "spade". Men derfor kan der vel også godt være plads til lidt Gnags eller
> Michael Jackson

Hører faktisk stadig en del History med MJ, men det er nok også meget, fordi
at det er Van Halen-medlemmer som står for meget af det instrumentale. Men
jeg synes dog, at MJ er den eneste der har lavet pop, som der holder i mine
ører.

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-02-05 11:15

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> jeg synes dog, at MJ er den eneste der har lavet pop, som der holder i mine

LOL.. Stakkels dig :)

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 26-02-05 18:04

> LOL.. Stakkels dig :)

Den kan jeg så vende om igen og sige stakkels DIG :-Æ

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 25-02-05 20:08

On Fri, 25 Feb 2005 00:27:09 +0100, "Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>Ensporet? Han har sgu alt fra nu-metal (hvis kun den med KoRn jeg bed mærke
>i) til black metal.

"We play'em both. Country *and* Western."

Fra : Kong Kent

Dato : 25-02-05 22:52

> Ikke for at klandre din smag ( der er sgu meget godt imellem ), men får du
> ikke hovedpine af at være så ensporet ??

hehe... jamen jeg hører skam også *meget* andet end blot de knap 500
skiver jeg har stående i reolen. Jeg har vel omkring 50 andre CD'ere med
komplette samlinger af Gasolin, tidlig Kim Larsen, lidt Def Leppard,
noget klassisk (de opsamlinger fra fjernsyn med de mest populære Mozart,
Beethoven osv.) og andre blandede bolcher. Desuden hører min kæreste Tim
C. (og Dizzy, yeah!!), Swan Lee, Nephew og andet "almindelig" pop og
rock, så jeg får masser af forskellig input. Derudover hører jeg P3
omtrent 5 - 7 timer i løbet af en arbejdsdag, og gang det op med 225
arbejdsdage, og du kan nok regne ud jeg ikke kun hører min "ensporede"
cd-samling

Men jeg nægter at skrive alle de andre skiver i min samling. Den skal
forblive ægte og trofast mod metallen. Mine 'andre' skiver står da også
for sig selv i et af skabene i mit tv-bord, for de får aldrig en plads i
min dedikerede cd-reol! *hehe*

mvh

Kent - der hører meget andet end metal! Men metallen er nu sejest!

Fra : Poul Erik

Dato : 25-02-05 13:37

On Thu, 24 Feb 2005 23:45:23 +0100, Kong Kent <notvalid@doh.com>
wrote:

>Har vi haft denne tråd før? Hvis ja, så FLAME mig i tråden, ellers synes
>jeg vi skal vise hinanden hvad der står på hylden derhjemme. Min er
>online og opdateret:

Jamen, så får du da også lige min (næsten - Jeg har ca. 5000 LP + 1000
singler stående i kælderen, som kommer med efter hånden som jeg henter
dem op og bærer nogle andre ned).

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Martin Helbo

Dato : 25-02-05 15:58

"Kong Kent" <notvalid@doh.com> skrev i en meddelelse
Har vi haft denne tråd før? Hvis ja, så FLAME mig i tråden, ellers synes
jeg vi skal vise hinanden hvad der står på hylden derhjemme.

Her er så min: http://thedude.dk/musik/
Lavet med programmet Music collector.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-02-05 16:18

Martin Helbo skrev:
> Her er så min: http://thedude.dk/musik/
> Lavet med programmet Music collector.

Sådan en har jeg også lige lavet, på samme måde, den ligger på
http://musik.klattrup.dk/

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Armand

Dato : 26-02-05 14:19

Ivan V. Klattrup wrote:

> Sådan en har jeg også lige lavet, på samme måde, den ligger på
> http://musik.klattrup.dk/

Måtte lige kigge indenfor på adressen kortvarigt for at se opsætningen -
Øhhh, hvordan kan det have ladet sig gøre at indspille Beatles som DDD?

Aprospos:
Min MP3player hakker i specielt Beatles' musik, men også i et par andre
albums og jeg tror at jeg nu har fundet fællesnævneren for
problembørnene: Det er AAD-indspilninger der tilsyneladende har svært
ved at klemme sig ordentlig ind på MP3'eren i den lave bitrate jeg har
kopieret mit diskotek ind på PC'en i :-/

--
Armand.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-02-05 15:17

Armand skrev:
> Øhhh, hvordan kan det have ladet sig gøre at indspille Beatles som DDD?

Det er det heller ikke, det er en default indstilling som programmet
laver, ikke noget som jeg skriver ind i kartoteket, da jeg er
fuldstændig ligeglad med hvordan det er blevet indspillet.

>den lave bitrate jeg har
> kopieret mit diskotek ind på PC'en i :-/

Så er der masser af arbejde forude ;)

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Armand

Dato : 27-02-05 03:05

Ivan V. Klattrup wrote:

> Så er der masser af arbejde forude ;)

Det er nu ikke så mange AAD'ere der er i samlingen, eftersom der også
står en god stak AAA'ere (=vinyl) ved siden af.

Men jeg har været igang med at gen-rippe Beatles v.h.a. samme lave
bitrate og dobbelt-run. Men det er kun i MP3'eren at fejlene kommer til
overfladen, så jeg har endnu ikke hørt resultatet.

--
Armand.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-02-05 15:20

Armand skrev:
> Øhhh, hvordan kan det have ladet sig gøre at indspille Beatles som DDD?

Det minder mig lige om at jeg har en dobbelt-lp med Beatles hvor coveret
er på russisk som jeg aldrig har fundet ud af hvad det egenlig er for
par plader

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Kurt Kedelig

Dato : 27-02-05 12:16

> Det minder mig lige om at jeg har en dobbelt-lp med Beatles hvor coveret
> er på russisk som jeg aldrig har fundet ud af hvad det egenlig er for
> par plader

"Back In The USSR" - extended-mega-maxi-version?

Fra : Poul Erik

Dato : 25-02-05 17:27

On Fri, 25 Feb 2005 15:58:23 +0100, "Martin Helbo"
<helbo@FJERNthedude.dk> wrote:

> [...]
>Har vi haft denne tråd før? Hvis ja, så FLAME mig i tråden, ellers synes
>jeg vi skal vise hinanden hvad der står på hylden derhjemme.

Egentlig meget flottere end den der laves i Skivsamling. Laver en, og
skal så lige finde et sted at smide den op.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Propellen

Dato : 25-02-05 20:33

Jeg køber ALT for lidt musik..
min beskedne samling.. ikke opdateret meget længe.. Mangler et par 100
LP at få med..
http://hulen.lir.dk/cd.htm

--
"if you´re a lame brain, then you´re a lame brain. I can't help that"
- Tori Amos

/Prop

Fra : Dag Stinus

Dato : 25-02-05 21:18

http://www.stinus.dk/plader/plader.pdf (bemærk at det er et PDF-dokument).

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-02-05 21:36

Kong Kent <notvalid@doh.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:421e58fc$0$29281$14726298@news.sunsite.dk...
[...]

_________

Et udpluk:

Kandis
Chubby Chekker
Tonight
Leif Kerstein og Winchester
Elvis Presley
Bjørn og Okay
De Randfischten
Kim og Hallo
Boddy Holly
Blue Hawai
Alvin Stardust
Die Lainer
Jan og Sunny Boys
Freddy og Astrid Breck
Vikingarma
Dorthe Kollo
Scandinavia
Mathias og Nikolaj
Jantje Smith
Helmuth Lotti
Ole Ivars
Johny Reimer
Tanja fra Mors
BZN (Hollandsksyngende gruppe)
Jan og Rene
Shakin Stewens
Vindstyrke 15
Jerry lee Lewis
Viking Band (Færøsk gruppe)
Gitte Hænning
Fats Domino
Heidi Hauge
Rock Nalle
Scarlets
Royl Danish Country Band
Highway 40
Jeld og Donkeys
Tamra Rosanes

Desuden to musikvideoer, begge med Kandis + et ukendt antal tv-optagelser at
store musikshow fra Norge og Tyskland, bl.a. "Dansegalla" fra Norge og
"Musikantenstadl", "Musikantenschenke", "Musikantenschoine", "Achims
Hitparade", "Wilkemmen med Carmen Nebel" og "Feste der Volksmusik" og en del
"Fællessang på Bakken", "Musik ved Søen" og "Musikbutikken"

Ja, det var et lille udpluk af en meget afvekslende musikhylde. Ene kendte
navne. Jeg kan som i kan erfare lide en masse forkellige musikgenrer. Der er
alt undtagen den bankende musik. Der er dansktop, country, rockn`roll,
danseband, slager, pigtråd o.s.v.

Hilsen Åge

Bjørn og Okay

Fra : Armand

Dato : 26-02-05 01:30

Kong Kent wrote:
> Har vi haft denne tråd før? Hvis ja, så FLAME mig i tråden, ellers synes
> jeg vi skal vise hinanden hvad der står på hylden derhjemme. Min er
> [...]

Tænk lige over at sådanne lister er regulære "indkøbssedler" for
indbrudstyve, så vær sikker på ikke at kunne opspores når de lægges ud
til offentligørelse

--
Armand.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-02-05 07:47

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:VpPTd.101843$Vf.3939737@news000.worldonline.dk...

> Tænk lige over at sådanne lister er regulære "indkøbssedler" for
> indbrudstyve, så vær sikker på ikke at kunne opspores når de lægges ud
> til offentligørelse
_____

Og slagermusik er jo meget eftertragtet. Urghhh...

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 28-02-05 15:46

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42201b4b$0$268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:VpPTd.101843$Vf.3939737@news000.worldonline.dk...

> _____
>
> Og slagermusik er jo meget eftertragtet. Urghhh...

Nej tværtimod Åge. En sådan liste er den bedste tyverisikring du kan få

Mvh

John

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-02-05 18:19

Åge Halldorsson skrev:
> Og slagermusik er jo meget eftertragtet. Urghhh...

Fantastisk citat, må jeg bruge det i min signatur Åge ?

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 26-02-05 11:36

[...]

Kun da hvis den " skivsamling " kan importere Paradox 3 databaser, for jeg
er nok for doven, til at skrive dem ind en gang til ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 26-02-05 15:27

> [...]

>Har vi haft denne tråd før? Hvis ja, så FLAME mig i tråden, ellers synes
>jeg vi skal vise hinanden hvad der står på hylden derhjemme. Min er

Ja, det er så min her:
http://ghashul.dk/music

Jeg har alt hvad jeg ejer med, uanset.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Dag Stinus

Dato : 26-02-05 20:44

> Ja, det er så min her:
> http://ghashul.dk/music

Det er et sjældent syn at se andre med Saviour Machine i samlingen. Hvordan
fik du kendskab til dem? Hører du dem stadig? I øjebllikket venter jeg på at
de bliver færdige med Legend III:II.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 26-02-05 22:50

On Sat, 26 Feb 2005 20:44:13 +0100, "Dag Stinus" <dag@SLETTESstinus.dk>
wrote:

>Det er et sjældent syn at se andre med Saviour Machine i samlingen. Hvordan
>fik du kendskab til dem? Hører du dem stadig? I øjebllikket venter jeg på at
>de bliver færdige med Legend III:II.

Hej!

Jeg kan ikke huske præcist hvordan jeg hørte om dem, men jeg har en idé
om at det muligvis har været gennem Endtime Productions forum.
Jeg hører dem stadig ja, og er i virkeligheden også en forholdsvis ny
fan, det er i hvert fald ikke mere end to år siden jeg købte min første
skive med dem.
Ville gerne købe Legend I og III:I, men har ikke haft råd endnu (efter
andre køb var overstået, that is!)

Det jeg har læst om Legend III:II lyder rigtigt lovende!