Opsamling inden fælles DFM-kørsel til Karo~
Fra : Armand

Dato : 25-05-01 09:58

I tråden: "Hvem er hvem - Initiativ i forbindelse......." har jeg lagt
op til at DFM'ere arrangerer et fælles samlepunkt i nærheden af
søndagens "kaffetræf" for dels at få en chance for at møde hinanden, og
dels for at kunne ankomme i fælles kortege!

For min part vil jeg gerne være "vært" for en sådan opsamling før kørsel
til "Karoline" i Middelfart!
Det kunne fint foregå ved MC-chaufførernes klublokaler i Fredericia (=
passende både med ly og mulighed for køb af forfriskninger!) hvorfra jeg
også kender indtil flere "smutveje" inden bæltet krydses. Men også en
mere neutral grund á f.eks. det nedlagte jernbane-færgeleje i Strib
overfor Fredericia havn, kunne være et passende sted :-/

Det eneste der mangler er nogle tilkendegivelser hér!!

--
Armand.

PS: DMC's styrelse er tilstede ved MC-Chaufførerne søndag, hvis nogen
havde lyst til at "se girafferne"!

Fra : Allan Bojesen

Dato : 25-05-01 10:23

> Det eneste der mangler er nogle tilkendegivelser hér!!

Count me in.

Allan Bojesen
CB 750 F2 -78 (modellen delvis uden sidedæksler)

Fra : m.grewy

Dato : 25-05-01 11:45

> Count me in.
>
> Allan Bojesen
> CB 750 F2 -78 (modellen delvis uden sidedæksler)

>Jeg kommer også.

Michael

Fra : Morten Juel

Dato : 25-05-01 11:57

hmm forkert side af broen.. ;o(

Mvh
Morten

Fra : Allan Bojesen

Dato : 25-05-01 13:53

> hmm forkert side af broen.. ;o(

Vi er da på den samme side af broen - Øresundssundbroen - så hvad er
problemet

Allan Bojesen

Fra : Morten Juel

Dato : 25-05-01 15:14

> Vi er da på den samme side af broen - Øresundssundbroen - så hvad er
> problemet
hehe den svensker bro er noget fanden har opfundet

Mvh
Morten

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 26-05-01 18:39

> hehe den svensker bro er noget fanden har opfundet

Ja - den var vist bare - sådan en fiks ide, en eller anden fik....

Lad os ikke diskutere hvem, men bare konstatere den var unødvendig!

Rasmus
(Der har været over Storebælt nogle gange, men ikke Øresund... - broerne
altså!)

Fra : Armand

Dato : 27-05-01 03:30

Rasmus Rosenquist <rasmus@fjernrovdyr.dk> skrev i en
> Ja - den var vist bare - sådan en fiks ide, en eller anden fik....
> Lad os ikke diskutere hvem, men bare konstatere den var unødvendig!

På den anden side: Det sagde man også om Lillebæltsbroen i sin tid - Og
allerede 40 år efter måtte man alligevel bygge endnu en for at kune
følge trafikstigningen

Øresundsbroens problem er at hele den svenske infrastruktur (endnu?) er
rettet imod Helsingborg hvorved at man alligevel skal den vej op for at
komme videre i vejnettet. Meeen, mon ikke at et par ti-år vil få rettet
asfalten ind imod Malmø istedet, hvorved funktionaliteten bliver helt
anderledes.
Til den tid må vi så berede os på at høre på at Helsingborg føler sig
uddøende akkurat som Nyborg/Korsør ved Storebælt :-/

--
Armand.

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 27-05-01 10:16

> Øresundsbroens problem er at hele den svenske infrastruktur (endnu?) er
> rettet imod Helsingborg.

Der er en udmærket motorvejsforbindelse mellem Malmö og Helsingborg!

Rasmus

Fra : Armand

Dato : 28-05-01 00:29

> Der er en udmærket motorvejsforbindelse mellem Malmö og Helsingborg!

Jup!

Men den burde nok rettes mere direkte imod Stockholm-forbindelsen (via
Markaryd) allerede fra Malmø, således at man ikke alligevel skal op
forbi
Helsingborg, hvorved man jo kan lade sig friste af færgen :-/

Men Svenskerne om det!
Jeg finder en stor dansk gevinst i at jernbanetrafikken (incl. en større
andel
af såkaldt farligt gods) ikke længere går tværs igennem det nordlige
København - Men det går måske lige op med strækningen på Amager og
sydlige KBH ??

--
Armand.
(der anskuer det hele dejligt langt væk fra; men dog er rutineret

Fra : Armand

Dato : 25-05-01 14:59

Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> hmm forkert side af broen.. ;o(

Bæltskrækker!

Hva' mæ at udvide dine horisonter lidt og tage til Karoline istedet for
malerklemmen?

--
Armand

Fra : Morten Christensen

Dato : 26-05-01 01:11

> Bæltskrækker!
>
> Hva' mæ at udvide dine horisonter lidt og tage til Karoline istedet for
> malerklemmen?

Bare vent du! Den dag Juhl'en endelig kommer over Storebælt bliver det måske
også tæt mod midten af vejbanen, så skrækslagen, som har er for den )

Anyway - så vent også til, gixxeren får den ægte plade på, så skal jeg med
glæde køre med til Napsigal for at fange haletudser (Eller få søndagskaffe
hos Karoline

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup, der savner at komme ud at køre

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 26-05-01 18:41

> Bæltskrækker!

Hmm - hvornår har du sidst været en tur på Djævleøen???

Rasmus

Fra : Armand

Dato : 27-05-01 03:32

> Hmm - hvornår har du sidst været en tur på Djævleøen???

Tjaeh :-/

Senest for ca. 4 uger siden, og forinden da i starten af april!!
Begge gange privat (ikke at jeg har været yderligere afsted
arbejdsmæssigt!)

--
Armand.

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 27-05-01 10:17

> Tjaeh :-/

Damn - så gik den ikke....

Rasmus

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 25-05-01 14:07

Surt der er så langt til Fredericia...

Rasmus

Fra : Armand

Dato : 25-05-01 17:56

> Surt der er så langt til Fredericia...

Hvem er fjolset:

Jeg har lige set at CX-klubben afholder generalforsamling i klubben i
morgen, med fremmødemulighed allerede idag (= festanledning!)!

Var du ikke medlem???

/
Armand.
(der tager ud at spise græsk i aften, til 80'er RR-udstilling i gågaden
imorgen og til kaffetræf ved Karoline på søndag)

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 26-05-01 18:36

?

> Jeg har lige set at CX-klubben afholder generalforsamling i klubben i
> morgen, med fremmødemulighed allerede idag (= festanledning!)!

Ved det!

> Var du ikke medlem???

Jo, men det var mest for at vise min gode vilje - har en anden aftale i
morgen!

Rasmus
(Der ellers ikke er bleg for at tage til fest i Fredericia snart...)

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 26-05-01 18:43

> Jo, men det var mest for at vise min gode vilje

Altså ikke at være medlem, men sige at det er surt der er så langt til
Fredericia!

Rasmus
(Som osse kan forvride en sætning)

Fra : Allan Bojesen

Dato : 26-05-01 17:18

> [...]
> mere neutral grund á f.eks. det nedlagte jernbane-færgeleje i Strib
> overfor Fredericia havn, kunne være et passende sted :-/

Hvilket tidspunkt i Fredericia regner du med Armand?

Allan Bojesen

Fra : Poul Dam

Dato : 26-05-01 19:05

> Hvilket tidspunkt i Fredericia regner du med Armand?

Og hvor, kan du fortælle vejen jeg er ikke så kendt i Fredericia.
PD CBR1100 og fru Heidi

Fra : m.grewy

Dato : 26-05-01 21:38

> Og hvor, kan du fortælle vejen jeg er ikke så kendt i Fredericia.
> PD CBR1100 og fru Heidi

>Ved du hvor Tuborg bryggeriet ligger.
>Hvis du gør det så er det vejen næsten lige over for, og >derefter den
første vej på højre hånd, så ligger klubhuset >som det første til venstre

Fra : Armand

Dato : 27-05-01 03:43

m.grewy <m.grewy@cykel.dk> skrev i en

> første vej på højre hånd, så ligger klubhuset >som det første til
venstre

Huh!

Jeg faldt om ovenpå aftensmaden
Håber at du/i når at fange denne her!

Jeg har lovet at lukke DMC-spidserne ind kl 12 hvorefter at der kan
køres til Middelfart!
Der er sikkert stadig en del af CX-folket der bruger formiddagen til at
ligge brak efter generalforsamlingen, så kom bare i god tid.

Rute:
Det er ganske simpelt:
Kig på et alm vejkort og notér hvor Rute 28 krydser jernbanen NØ for
byen.
Nord for jernbanen og vest for vejen ligger bryggeriet og Egumvej ligger
et par hundrede meter nord for bryggeriets indkørsel og på modsatte
side.
I bedste fald er der stadig skiltet med CX-skilte :-/
Adressen er: Kobbelvænget 1 og telefonnummeret er 7591 0702!

--
Armand.