Program til lytning af intewiev
Fra : Henrik Enslev

Dato : 24-02-05 12:11

Hej

Jeg er ved at aflytte et interwiev. Jeg har lyttet til det i itunes,
imovie og Quicktime. Nu er jeg endt ved Quicktime.
Jeg savner bare en feature, hvor jeg med piletasterne kan spole (lidt)
frem og tilbage.

Problemet er med quicktime, at jeg kun kan spole med musen, og på et 3
timers forløb er det svært at spole 20 sekunder tilbage på en 8 cm lang
tidslinie.

Er der nogen forslag til et bedre program. Indenfor videoredigering
findes de der funktioner jo så vidt jeg ved.

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 24-02-05 12:21

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen forslag til et bedre program. Indenfor videoredigering
> findes de der funktioner jo så vidt jeg ved.

I Mplayer kan man spole 10 sek. frem med piletasterne. Det kan vist også
afspille lyd.

<http://mplayerosx.sourceforge.net/>

Magnus
--
"TV can make you think that you are being educated, when in fact all
you're doing is blinking your life away with a remote control."

Fra : Bo H. Thomasen

Dato : 24-02-05 14:03

Hvis det er med henblik på transskribtion, så er programmet Scribe måske en
mulighed. Man spoler dog med komma- og punktumstasterne, frem for
piletasterne.

Fra programørens netside:
"Scribe (v 1.0, 28 Jan 2004) is a TextEdit-like application with the
addition of a QuickTime movie controller embedded in the window. I wrote
this for a friend who had to transcribe some audio recordings of lectures."

http://www.sonosphere.com/Software/Freeware/

Mvh.
Bo

Fra : Henrik Enslev

Dato : 24-02-05 14:28

Bo H. Thomasen <REMOVEbothomasen@softhome.net> wrote:

> Hvis det er med henblik på transskribtion, så er programmet Scribe måske en
> mulighed. Man spoler dog med komma- og punktumstasterne, frem for
> piletasterne.

Ja præcist. På min Powerbook g4 er det godtnok piletasterne der spoler.
(Random world som de siger på Apple)

Tak for det.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 03-10-05 16:31

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Ja præcist. På min Powerbook g4 er det godtnok piletasterne der spoler.
> (Random world som de siger på Apple)
>
> Tak for det.

Lige en følg op på Scribe

Er der et program som kan skrive fortløbende numre i venstre margen i et
tekstbehandlingssystem?
At gøre det manuelt er jo kedeligt, hvis en ombrydning betyder
linieskift.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 03-10-05 21:19

> [...]

> tekstbehandlingssystem?
> At gøre det manuelt er jo kedeligt, hvis en ombrydning betyder

Kan din tekstbehandler ikke gøre det selv?
Både Word og NeoOffice/J kan.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Erik Richard

Dato : 03-10-05 21:28

Hej

Ellers kan Barebones TextWrangler 2.1 (tidl. BBEdit Lite) ihvertfald
gøre det. Den er gratis...
mvh. Erik Rihcard

Kaj Christiansen wrote:

> Kan din tekstbehandler ikke gøre det selv?
> Både Word og NeoOffice/J kan.

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Henrik Enslev

Dato : 04-10-05 06:34

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej
>
> Ellers kan Barebones TextWrangler 2.1 (tidl. BBEdit Lite) ihvertfald
> gøre det. Den er gratis...
> mvh. Erik Rihcard

Jeg kigger lige på words mulighed først, ellers tyr jeg til andre
forslag. Tak for tippet.

Fra : Morten Lind

Dato : 04-10-05 10:16

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Jeg kigger lige på words mulighed først, ellers tyr jeg til andre
> forslag. Tak for tippet.

indsæt/insert>sidenummerering/page numbers
M.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 04-10-05 06:34

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Kan din tekstbehandler ikke gøre det selv?
> Både Word og NeoOffice/J kan.
>
> mvh.
> Kaj.

Ok så skal jeg nok bare finde ud af hvordan. Tak for tippet.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 04-10-05 10:25

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Ok så skal jeg nok bare finde ud af hvordan.

Word (Jeg sidder med 2004):
Format -> Documnet -> Layout -> Line numbers...

NeoOffice/J:
Funktioner -> Linjenummerering...

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 04-10-05 10:40

Kaj Christiansen wrote:

> Word (Jeg sidder med 2004):
> Format -> Documnet -> Layout -> Line numbers...
>
> NeoOffice/J:
> Funktioner -> Linjenummerering...

for en "flat file"

cat <filefoo> | nl