P3 og deres skøre jingler ?
Fra : Morten

Dato : 24-02-05 11:22

Hmm..

Har lige hørt på p3 en jingler hvor en pige siger far , må jeg ikk få en
hest ? faren svare nej du bruger den jo bare på narko!

Hmm.. hvad mener i om deres tossede indslag ?

jeg syns det er for langt ude..

mvh morten
www.tjenpenge.tk

Fra : Steen Suder

Dato : 24-02-05 11:25

Morten wrote:

> [...]
> en hest ? faren svare nej du bruger den jo bare på narko!
>
> Hmm.. hvad mener i om deres tossede indslag ?

Kunne man bare få samme grad af "uforudsigelighed" i deres valg af
musik, ville jeg være glad.

Personligt har jeg det godt med den syrede og sorte humor.

--
Steen Suder

Fra : Holst

Dato : 24-02-05 11:35

Morten wrote:

> Har lige hørt på p3 en jingler hvor en pige siger far , må jeg ikk få en
> hest ? faren svare nej du bruger den jo bare på narko!
>
> Hmm.. hvad mener i om deres tossede indslag ?
>
> jeg syns det er for langt ude..

Ja, de er ikke alle lige gode. Det er i øvrigt heller ikke jingler. Det
er satire. Det er Tjenesten, der står for det. Du kan sikkert finde den
og/eller andre på http://www.dr.dk/p3/tjenesten

Satire har altid været langt ude for dem, der ikke forstår den. Alt,
hvad Tjenesten laver, er bestemt ikke lige godt, men jeg synes, at det
er dejligt, at P3 har Tjenesten og lignende, der kan sætte lidt kulør på
sendefladen. Noget af det er nemlig også rigtig godt.

Fra : Slot

Dato : 24-02-05 14:33

Det er sgu for cool er hvad det er.......P3 er den eneste radio station på
det danske FM net der er til at høre på i mine øjne.

Fra : Holst

Dato : 24-02-05 14:50

Slot wrote:

> Det er sgu for cool er hvad det er.......P3 er den eneste radio station på
> det danske FM net der er til at høre på i mine øjne.

Ja, hvilket jo ikke nødvendigvis skyldes, at P3 er gode - nærmere, at
alle de øvrige er rigtig meget dårligere ...

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-02-05 15:15

Slot wrote:

> Det er sgu for cool er hvad det er.......P3 er den eneste radio station på
> det danske FM net der er til at høre på i mine øjne.

Måske hvis man er en vandmand.

/David

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-02-05 17:42

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:421de167$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

P3 er den eneste radio station på
______

Så vil jeg nu hellere lytte til et vejarbejde på Helsingør-motorvejen, med
trykluftbor og hele svineriet.

Hilsen Åge

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-02-05 21:53

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
>
> P3 er den eneste radio station på

> Så vil jeg nu hellere lytte til et vejarbejde på Helsingør-motorvejen, med

Du citerer som en jyde med mælkekasse på knallerten!

/David

Fra : Ole Thomsen

Dato : 24-02-05 22:33

David Rasmussen wrote:

> Du citerer som en jyde med mælkekasse på knallerten!

Hvad fanden har du imod jyder med mælkekasser?

Egnsfascist!

Ole Thomsen

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-02-05 17:50

Ole Thomsen wrote:

> Hvad fanden har du imod jyder med mælkekasser?

At de citerer ad lort til!

> Egnsfascist!

Lortecitatfascist!

/David

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-02-05 18:09

David Rasmussen wrote:

> At de citerer ad lort til!

> Lortecitatfascist!

Fascistfascist!

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-02-05 21:22

Sune Salminen wrote:

> Fascistfascist!

Fascistfascistfascist!! :)

/David

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-02-05 22:23

David Rasmussen wrote:

> Fascistfascistfascist!! :)
>
> /David

Vi vinder i Mexico!!

-Sune

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-02-05 00:24

Sune Salminen wrote:

> Vi vinder i Mexico!!

HAHAHAHA!! Good one!

/David

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-02-05 17:41

Ole Thomsen <ot@networks.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cvlgt8$d3m$1@news.net.uni-c.dk...

> Egnsfascist!
>
> Ole Thomsen
_____

Ja, nemlig. Sådan!. Københavnersnude!

Hilsen Åge

PS: Så fik vi da vist klippet den ged

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-02-05 21:23

Åge Halldorsson wrote:

> Ja, nemlig. Sådan!. Københavnersnude!
>
> Hilsen Åge
>
> PS: Så fik vi da vist klippet den ged

Hvis bare du gad at citere ordentligt så må du sådan set kalde mig hvad
jeg vil.

/David

Fra : Peter Juhl

Dato : 24-02-05 15:41

Slot wrote:

> Det er sgu for cool er hvad det er......P3 er den eneste radio station
> på det danske FM net der er til at høre på i mine øjne.

Hvis man er poptøs - P3 er efterhånden lige så røvsyg og kedelig som de
fleste andre radio stationer på det danske FM net.

Fra : Holst

Dato : 24-02-05 16:01

Peter Juhl wrote:

> Hvis man er poptøs - P3 er efterhånden lige så røvsyg og kedelig som de
> fleste andre radio stationer på det danske FM net.

Og hvis man ikke er poptøs, hvad er der så af bedre alternativer på det
danske FM-net?

Fra : Peter Juhl

Dato : 24-02-05 16:04

Holst wrote:

> Og hvis man ikke er poptøs, hvad er der så af bedre alternativer på
> det danske FM-net?

At slukke eller høre en god CD.

Fra : Holst

Dato : 24-02-05 16:13

Peter Juhl wrote:

> At slukke eller høre en god CD.

Det er jo ikke alternativer på det danske FM-net, vel?

Fra : Peter Juhl

Dato : 24-02-05 16:45

Holst wrote:

> Det er jo ikke alternativer på det danske FM-net, vel?

Så dit forsvar for lortet er at det er den lort som stinker mindst?

Fra : Holst

Dato : 24-02-05 17:50

Peter Juhl wrote:

> Så dit forsvar for lortet er at det er den lort som stinker mindst?

Jeg forsvarer det såmænd ikke. Jeg spørger blot om et bedre alternativ
til P3 på FM-nettet. Det svarede du ikke på.

Fra : Peter Juhl

Dato : 24-02-05 18:01

Holst wrote:

> Jeg forsvarer det såmænd ikke. Jeg spørger blot om et bedre alternativ
> til P3 på FM-nettet. Det svarede du ikke på.

Jo, i det første indlæg.

Fra : Olesen

Dato : 24-02-05 17:27

"Holst" <newsfeb05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo ikke alternativer på det danske FM-net, vel?

Og de færreste cd man køber, er gode hele
vejen igennem.

Max 3-4 numre på en go dag.

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-02-05 17:58

Olesen wrote:

> Og de færreste cd man køber, er gode hele
> vejen igennem.
>
> Max 3-4 numre på en go dag.

Ikke dem jeg køber.

/David

Fra : Olesen

Dato : 24-02-05 21:57

> Ikke dem jeg køber.

Hvorfor købe når man kan låne ?

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-02-05 17:51

Olesen wrote:

> Hvorfor købe når man kan låne ?

Fordi man gerne vil eje for evigt?

/David

Fra : GasHunter

Dato : 24-02-05 18:59

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> "Holst" <newsfeb05@shelter.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Og de færreste cd man køber, er gode hele
> vejen igennem.
>
> Max 3-4 numre på en go dag.

Det var en besyndelig statement. Det tror jeg der er rigtig mange der er
uenige i. Hvilke cd'er køber du?

Andreas

Fra : Brian

Dato : 24-02-05 19:49

Hejsa!

GasHunter tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Det var en besyndelig statement. Det tror jeg der er rigtig mange der
> er uenige i. Hvilke cd'er køber du?

Mon ikke det er opsamlingsalbums og den slags Best Of....
Isåfald har han da ret

/Brian

Fra : Olesen

Dato : 24-02-05 21:58

"GasHunter" <andreas.ohn@#NOSPAM#mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det var en besyndelig statement. Det tror jeg der er rigtig mange der er
> uenige i. Hvilke cd'er køber du?

Nej, folk er trætte af diverse cd'ere, som sælges
pga. eet nummer (måske det de har hørt i P3 igen og igen).

Derfor det store fald i salget bl.a.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 26-02-05 15:03

On Thu, 24 Feb 2005 17:27:03 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Og de færreste cd man køber, er gode hele
>vejen igennem.
>
>Max 3-4 numre på en go dag.

Du må købe nogen andre CD'er end mig.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-02-05 17:45

Holst <newsfeb05@shelter.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:421def1c$0$260$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Det er jo ikke alternativer på det danske FM-net, vel?
___

Jo jo, jeg har jo lige nævnt dem.

I Århus-området er der forresten også lokalradioen skråstreg lokalradioerne
i Hinnerup. De forsyner Østjylland med gode lyttevenlige slagere. Uden
tæppebankeri.

Hilsen Åge

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-02-05 16:10

Holst wrote:

> Og hvis man ikke er poptøs, hvad er der så af bedre alternativer på det
> danske FM-net?

P2 og DR Klassisk er gode bud.

/David

Fra : Morten

Dato : 24-02-05 16:45

Selv kan jeg lide at høre :
p3 ,
The Voice ( voice kan godt blive for meget det samme musik igen og igen )
Radio100Fm
Radio NRJ ( god dance musik )
www.radioseven.se online net radio

mvh morten
www.tjenpenge.tk

Fra : Håkon Paulsen

Dato : 24-02-05 16:48

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev:

>P2 og DR Klassisk er gode bud.

Ja nemlig ja. Det er fjong radio. Og DR Jazz. Og på FM-båndet
fandt jeg også en radiostation i Schweiz, som kun spiller jazz og
blues. Den er fed. 105.15 mHz tror jeg.

Til dem der er træt af P3's popprofil og gerne vil høre noget der
ligger fra rock over mod metal, kan jeg varmt anbefale den
engelske netradio totalrock.com - det er en fed station!

/Håkon

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-02-05 17:44

Holst <newsfeb05@shelter.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:421dec29$0$265$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Og hvis man ikke er poptøs, hvad er der så af bedre alternativer på det
> danske FM-net?

____

Jeg kan anbefale

Fyns Totalradio: Danseband og dansktop og slagere i en lind strøm

I Nordjylland kan anbefales: Midtfjord Radio/Radio Nibenitten: Musik som er
musik

Fra : Søren Rohde

Dato : 24-02-05 21:53

"Peter Juhl" <spam.min@postkasse.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man er poptøs - P3 er efterhånden lige så røvsyg og kedelig som de
> fleste andre radio stationer på det danske FM net.

De spiller vel det lytterne vil ha.... Men jeg synes faktisk at de er
begyndt at blande bolcherne mere på det sidste. I morgenradioen kommer der
lige noget AC/DC og i Mig og Morten Resen (kæft hvor de knævrer) er der også
gemt en masse musik af forskellig genre og alder. Så jeg synes at P3 er mere
varieret en de MEGET forudsigelige selvfede jingle.Det er da skønt at man
ikke kan gætte hvad der nu sker, når Tjenesten går i gang, for det er helt
sort humor.

/Rohde

MMS Amok...

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-02-05 18:08

Søren Rohde wrote:
> [...]
>

> De spiller vel det lytterne vil ha.... Men jeg synes faktisk at de er
> begyndt at blande bolcherne mere på det sidste. I morgenradioen kommer der

Det er pga dagens væddemål mellem de to værter. Vinder den mandlige vært
spiller de AC/DC, vinder den kvindelige spiller de ABBA.

Fra : Martin

Dato : 24-02-05 17:50

Hej
Slot wrote:

> Det er sgu for cool er hvad det er.......

Nå?

> ...P3 er den eneste radio
> station på det danske FM net der er til at høre på i mine øjne.

Javelja. Men hvad så hvis du bruger dine ører i stedet ?

P3 er sq da efterhånden ikke andet end en MEGET dårlig efterligning af
TheVoice og andre pop-stationer af samme skuffe, og det er, i mine øjne,
ikke særlig positivt ment.

Mvh
Martin

Fra : Kong Kent

Dato : 24-02-05 22:35

> [...]
>
> P3 er sq da efterhånden ikke andet end en MEGET dårlig efterligning af
> TheVoice og andre pop-stationer af samme skuffe, og det er, i mine øjne,

*LOL* Er du født i går?

Det er ikke P3 der efterligner de kommercielle kanaler, men omvendt. Det
er ikke P3 der stjæler radioværter fra de kommercielle kanaler, men
omvendt. Tro mig, purunge Martin, det var skam P3 der fik fat i de unge
lyttere først. Sidenhen har 100FM, Voice og hvad de nu hedder ellers
forsøgt at kopiere deres koncept ved at kapre radioværter som Lars
Hjortshøj m.fl., og lur mig om ikke også det var P3 der satte Casper
Christensens karriere i gang (samt Jan Gintberg) da de lavede deres
kultradio med talen til folket osv.

Hvis du går rundt i en tåge af uvidenhed og tror, at det er de
kommercielle radiokanaler der har opfundet den dybe tallerken, er det på
tide nogen river dig ud af dette selvbedrag, og jeg håber jeg har været
med til at tage første spadestik hertil.

P3 er ikke uforbeholdent nogen god kanal, men flere ting er sikkert:

Deres musikudvalg er 1000 gange mere varieret end Voice, 100FM etc.
Deres afveksling i programmer er 100000 gange mere varieret.
Deres humor er der, mens de andre slet ingen har (de spiller reklamer i
stedet).
Og ja, på P3 er vi fri for reklamer, men bliver i stedet serviceret med
en ganske (under)lødig journalistik med glimt i øjet. Det er ganske godt.

Specielt lørdag formiddag i Monopolet, når kendte personer giver den gas
på slap line med Mads Steffensen. Eller Kronsj!, for blot at nævne nogle
af de mere ugentlige tiltag. De daglige programmer fra 6 - 16 er også
ganske gode, og ja, musikken er pop (for det meste), men her har vi
trods alt chancen for en skive med AC/DC, Metallica eller andet der ikke
umiddelbart lyder "MTV"-navnet. Den slags er utænkeligt på Voice, 100FM
osv. hvor der *kun* spilles letbenet opsamlingsmusik (og gerne 30 gange
om dagen).

mvh

Kent - større fan af P3 end de kommercielle (elendige!) efterligninger.

Fra : Holst

Dato : 24-02-05 23:09

Kong Kent wrote:

> Det er ikke P3 der efterligner de kommercielle kanaler, men omvendt. Det
> er ikke P3 der stjæler radioværter fra de kommercielle kanaler, men
> omvendt.

Faktisk har P3 stjålet Dan Rachlin. Det er dog noget, jeg absolut ikke
fatter, for magen til nar skal man lede længe efter. Det kan godt være,
at han ved meget om musik, men alliwl ... Vil man have en musikquiz, så
fyr dog Dan Rachlin og sæt Henrik Milling til at klare det i stedet. Det
vil være en ikke så lille forbedring af programmet.

Men ellers er jeg fuldstændig enig med dig i dine betragtninger.

Fra : Kong Kent

Dato : 24-02-05 23:20

> [...]
> fyr dog Dan Rachlin og sæt Henrik Milling til at klare det i stedet. Det
> vil være en ikke så lille forbedring af programmet.

Korrekt. Aner heller ikke hvad de vil med Jubii's Rachlin, eftersom de
har et orakel i form af Henrik Milling (der ganske simpelt ved *alt* om
R.E.M.). Søren Maguire er heller ikke sådan at kimse ad.

> Men ellers er jeg fuldstændig enig med dig i dine betragtninger.

Lækkert. Så er jeg i hvert fald ikke helt alene *GG*

mvh

Kent.

Fra : Holst

Dato : 24-02-05 23:38

Kong Kent wrote:

> Korrekt. Aner heller ikke hvad de vil med Jubii's Rachlin, eftersom de
> har et orakel i form af Henrik Milling (der ganske simpelt ved *alt* om
> R.E.M.). Søren Maguire er heller ikke sådan at kimse ad.

Jeg har aldrig rigtig langt mærke til Søren Maquire fra andet end deres
musiknyheder. Laver han andet? Nikolaj Molbech er heller ikke
allerværst, men jeg er ikke klar over, hvor meget han ved om musik.

> Lækkert. Så er jeg i hvert fald ikke helt alene *GG*

Vil man gerne høre ny musik og ikke klassisk musik, så er P3 efter min
mening eneste mulighed, der er værd at lytte til. Alt er bestemt ikke
lige godt, men det går an. Det var naturligvis bedre i gamle dage - alt
var jo godt i de gode gamle dage. Lokalradioerne, dvs. såmænd også
100FM, The Voice og lignende, spiller efter min mening udmærket musik,
skønt ikke så varieret, men deres evindelige reklamer, evindelige
jingler og evigt dumme studieværter gør, at jeg efter få timers lytning
ikke kan udholde kanalerne længere. DR P3 kan jeg faktisk holde ud at
have kørende hele dagen.

Fra : Olesen

Dato : 24-02-05 23:21

"Kong Kent" <notvalid@doh.com> skrev i en meddelelse

> Deres musikudvalg er 1000 gange mere varieret end Voice, 100FM etc.

Skyradio spiller hørbart mere varieret musik, end P3 kan præstere
formiddage mandag til fredag.

> Deres afveksling i programmer er 100000 gange mere varieret.

Skyradio er blandet musik, krydret med nyheder.
P3 er ikke varieret, men stærkt forudsigeligt.
De begyndte eks. først at spille lidt Gasolin og
et par numre med Kim Larsen (de ældre ting)
efter Loft og "City of dreams" blev kendt....
Før dêt udtalte en studievært sig og sagde,
at den slags spiller de normalt ikke på P3..

> Deres humor er der.

P3's humor er indavlet, og kun for dem,
som aldrig har hørt andet.

> Og ja, på P3 er vi fri for reklamer, men bliver i stedet serviceret med
en ganske (under)lødig journalistik med glimt i øjet. Det er ganske godt.

P3 er fuldstændig gennemsyret af ironi, også deres 'humor'.
Desuden er de ganske selvfede på den lede måde, og
så undgår man reklamerne, fordi licensen er for høj.

> Specielt lørdag formiddag i Monopolet, når kendte personer giver den gas
> på slap line med Mads Steffensen.

Netop Monopolet er det eneste jeg hører på P3,
men selv dêr, er deres musikvalg alt for playliste-udvalgsagtigt.
Ofte mere larm end den gode melodi.

> [...]
> umiddelbart lyder "MTV"-navnet. Den slags er utænkeligt på Voice, 100FM
> osv. hvor der *kun* spilles letbenet opsamlingsmusik (og gerne 30 gange

Se, dêr tar' du nemmelig HELT fejl.
P3 er kanalen, hvor de samme
melodier spilles op til 3 gange dagligt fra
mandag til fredag.
Læg evt. mærke til Green Day's "bouleward of broken..."
Den har de råspillet de sidste 3 uger nu, og er først nu
ved at ta' den af rotationen.
Desuden spiller P3 ALT for megen dansk rap.
Stilen på P3 er for gennemskuelig, deres musik
råspilles igen og igen, og så ser DR det som
deres opgave at fremelske nye 'kunstnere' ved
igen og igen at spille deres crap om og om

OG, så ku' de bruge en hel formiddag på at
finde ud af, hvor mange der ku' være i en Opel Omega....trist.

Fra : Kong Kent

Dato : 24-02-05 23:44

> Skyradio spiller hørbart mere varieret musik, end P3 kan præstere
> formiddage mandag til fredag.

Skyradio er faktisk også den eneste kommercielle kanal jeg hører, når de
spiller noget juks på P3 (for det sker jo på alle stationer).

> [...]
> Læg evt. mærke til Green Day's "bouleward of broken..."
> Den har de råspillet de sidste 3 uger nu, og er først nu

Og hvor ofte spiller de kommercielle kanaler mon denne sang i disse
tider? I hvert fald mere end 3 gange dagligt!!

> [...]
> råspilles igen og igen, og så ser DR det som
> deres opgave at fremelske nye 'kunstnere' ved
> igen og igen at spille deres crap om og om

P3 har jo fået besked på, at de *skal* spille en vis procentdel dansk
musik, og det gør, at de nærmest nødtvungent spiller en masse mere eller
mindre godt, dansk musik. Det kan man så se som en fordel eller ulempe.
jeg ser det som en relativ fordel, for jeg får hørt en masse dansk musik
jeg ellers ikke ville skænke en tanke, og til tider bliver man ganske
positivt overrasket. Det er cool nok med mig, selvom jeg jo ikke
ligefrem hører rap derhjemme til hverdage:

Tjek min CD-samling her:
http://www.skivsamling.nu/show.pl?id=26196&orderby=artist+asc&offset=all

mvh

Kent.

Fra : Peter Juhl

Dato : 24-02-05 23:54

Kong Kent wrote:

> P3 har jo fået besked på, at de *skal* spille en vis procentdel dansk
> musik,

Af hvem?

> Tjek min CD-samling her:

Ikke lige det P3 spiller mest (hvis overhovedet).

Fra : Kong Kent

Dato : 25-02-05 22:54

> Af hvem?

Velsagtens DR's ledelse, som vel har fået det dikteret af
kulturministeret, som en del af public-service pakken og forsøget på at
fremme dansk musik i æteren. Det troede jeg alle vidste var årsagen til
den store profilering af dansk musik på P3.

> Ikke lige det P3 spiller mest (hvis overhovedet).

Korrekt. Men det ene udelukker ikke det andet. Jeg ynder at høre den
lettilgængelige pop der spilles i radioen på arbejdet (medmindre jeg har
mp3-afspilleren med), og så kobler jeg af til den tunge tråd når jeg har
fri *GG*

mvh

Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-05 00:54

"Kong Kent" <notvalid@doh.com> skrev i en meddelelse

<og lur mig om ikke også det var P3 der satte Casper
Christensens karriere i gang (samt Jan Gintberg) da de lavede deres
kultradio med talen til folket osv.>

Arrrhhhh......Mon ikke Casper Cristensen var rimeligt godt igang med
karrieren før han lavede tæskeholdet
Og så vidt jeg ved havde han totalt frie hænder til at sammensætte sit hold,
så det er nok
mere hen af at Gintberg skylder Christensen en øl for gennembrud.

[...]

Forholdsvis enig -

< og ja, musikken er pop (for det meste), men her har vi
trods alt chancen for en skive med AC/DC, Metallica eller andet der ikke
umiddelbart lyder "MTV"-navnet. >

Come on......Metallica er da et både pop og MTV navn - godtnok i den tungere
ende.
Nu ved jeg godt at du er megafan, and Me like´em as well, men de er da
råspillet på MTV gennem tiderne
og må da betegnes som populærmusik.

mvh

Esben

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-02-05 18:25

Esben wrote:

> [...]
> så det er nok
> mere hen af at Gintberg skylder Christensen en øl for gennembrud.

Og var Tæskeholdet ikke mere en kopi af amerikansk morgenradio end reel
nytænkning?

Man kunne være fræk og sige det mere var en kopi af The Voice's
morgenradio (Happy & Co, Kaos Krew eller hvad det nu hed på det
tidspunkt) som så var en kopi af Howard Sterns ideer på amerikansk
morgenradio?

Tæskeholdet lå ihvertfald ALT for tæt op af Happy & Co til jeg gad bruge
tid på det. Selv sangene var skrevet over samme melodi.
At de stjal Laila gjorde det ikke meget bedre.

> [...]
> umiddelbart lyder "MTV"-navnet. >
>
> Come on......Metallica er da et både pop og MTV navn - godtnok i den tungere

AC/DC ligeså. Thunderstruck blev vist spillet lidt mere end 1mia. gange
i sin tid. MTV havde så den ubetingede fordel at der hver søndag var
Headbangers Ball.... men det er vist længe siden det stoppede. Jeg
mistede MTV for et par år siden, og dengang hed det SupeRock og blev
præsenteret af en hjernedød vamp med mere kavalergang end viden om noget
som helst.
Bevares, jeg har intet imod kavalergang men så skal det præsenteres som
Claus Weiergang gjorde på Metalfabrikken.

Men hverken Metallica eller AC/DC er specielt overrepræsenteret på P3.
En enlig svale i morgenradioen kan ikke helt opveje de resterende 23
timer med Green Day, Nephew, Linkin Park og hvad der nu ellers
kategoriseres som rock på P3.

Fra : Martin

Dato : 25-02-05 07:48

Hej
Kong Kent wrote:
[Snip en masse ævl om jeg ved ikke hvad]

At snakke om hvem der startede dit og dat eændrer stadig ikke en døjt ved at
jeg synes P3 er en stor gang bawl.
Du kan belære herfra og til dommedag om at de er åååh og iiih så godt, men
nu har jeg trods alt lidt musiksmag tilovers, og den agter jeg ikke at
ødelægge ved at høre P3.

> Kent - større fan af P3 end de kommercielle (elendige!)
> efterligninger.

Pest eller Kolera.... Your choice.

Selv lytter jeg gerne til DR P4 Østjylland og en sjælden gang Radio Alfa fra
Randers da de spiller noget musik der er til at holde ud at høre på.´
Og ja, jeg ved godt at Radio Alfa er en del af Radio ABC, der i DEN grad er
kommerciel. Det er nu heller ikke det jeg baserer min radiolytning på/efter,
men derimod hvilken musik de spiller, da det jo er det man skal have
"forurenet" ørerne med.

Mvh
Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-02-05 17:59

Kong Kent wrote:

> *LOL* Er du født i går?

Er du?

> Det er ikke P3 der efterligner de kommercielle kanaler, men omvendt.

Vrøvl. P3 var ikke for 10 år siden som de er nu. Så vandt The Voice og
de andre indpas og har ikke rigtigt ændret sig siden. P3 har derimod
ændret sig meget; hen i nærheden af de andre. P3 var way federe for 10
år siden da de skilte sig ud.

/David

Fra : Armand

Dato : 26-02-05 13:44

Kong Kent wrote:

> ....... og lur mig om ikke også det var P3 der satte Casper
> Christensens karriere i gang (samt Jan Gintberg) da de lavede deres
> kultradio med talen til folket osv.

Dét show lå nu efter(!) TV-showet "Husk lige tandbørsten", hvor Casper
Cristensen blev almindeligt kendt.
Og såvidt jeg erindrer var det stand-up genren og noget lokalradio
-arbejde (voice?)der var hans indfaldsvinkel til springet over i
TV-genren :-|

> [...]
> Og ja, på P3 er vi fri for reklamer, men bliver i stedet serviceret med
> en ganske (under)lødig journalistik med glimt i øjet. Det er ganske godt.

Nu ved jeg ikke hvor i landet i to befinder jer, men set fra mit
østjydske synspunkt formår P3 endvidere at være 100% almen, hvor
specielt Voice ikke har indset at man kan sidde i sin bil overalt i
landet og skulle lytte til deres Københavner-fnadder

--
Armand.
(Hvis daglige radiobrug er som baggrundslarm på en støjende

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-02-05 14:01

Armand wrote:

> [...]
> Og såvidt jeg erindrer var det stand-up genren og noget lokalradio
> -arbejde (voice?)der var hans indfaldsvinkel til springet over i

Han var da med i ungdomsprogrammet Transit på DR1 længe før det.

Var der ikke noget med 'massefald' eller noget, er der nogen der kan
huske det?

-Sune

Fra : Peter Juhl

Dato : 26-02-05 14:03

Sune Salminen wrote:

> Han var da med i ungdomsprogrammet Transit på DR1 længe før det.
>
> Var der ikke noget med 'massefald' eller noget, er der nogen der kan
> huske det?

Ja, han kom til radio satire programmet på P3 derefter.

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-02-05 14:09

Sune Salminen wrote:

> Han var da med i ungdomsprogrammet Transit på DR1 længe før det.

Netop.

> Var der ikke noget med 'massefald' eller noget, er der nogen der kan
> huske det?

Jo, netop. Jeg skulle til at svare de samme ting.

/David

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-02-05 17:39

Morten <morten2005@gmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:421daab5$0$267$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> hest ? faren svare nej du bruger den jo bare på narko!
>
> Hmm.. hvad mener i om deres tossede indslag ?

____

Jeg tror det skal forstås på den måde at de laver "hund" om til "hest". Der
ville jo være mening i det hvis ordvekslingen i stedet havde lydt sådan her:
"Far, må jeg ikk få en HUND? - "Nej", du bruger den jo bare på narko".
"En "hund" er jo = en hundredekroneseddel
Men nu er der jo generelt ikke meget mening med noget i P3. De siger jo også
"Det man hører er man selv". det kan jo ikke lade sig gøre. Man kan jo ikke
være "larm".

Hilsen Åge

Fra : bettersexinc

Dato : 24-02-05 20:13

> [...]
> også
> "Det man hører er man selv". det kan jo ikke lade sig gøre. Man kan jo

Tak Åge.... Nu har jeg læst samtlige åndssvage posts i denne tråd og får så
endelig svaret på det egentlige spørgsmål.

bsi

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-02-05 17:48

bettersexinc <you@cant.mail.me> skrev i en
nyhedsmeddelelse:421e272d$0$13735$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Tak Åge.... Nu har jeg læst samtlige åndssvage posts i denne tråd og får

> endelig svaret på det egentlige spørgsmål.
>
> bsi
_____

Jamen det var da så lidt. Men du må da vist være ny her i gruppen. Det er
helt normalt at man skal vente ca. 10-20 indlæg før der kommer noget som kan
bruges til noget.

Men PS: nu er det altså ikke lige fordi jeg lytter til vejarbejde,
undskyld. Nu er jeg altså ikke fordi jeg lytter til P3 sådan i det daglige,
så jeg ved altså ikke ikke lige om det er sådan det hænger sammen, som
manden sagde da han fik klister på fingrene. Men det kunne da være sådan det
skulle forstås.

Hilsen Åge

PS: og så må du altså have større tålmodighed en anden gang, hehe.

Fra : Heidi

Dato : 25-02-05 07:01

Morten wrote:
> [...]
> en hest ? faren svare nej du bruger den jo bare på narko!
>
> Hmm.. hvad mener i om deres tossede indslag ?

Der var en i går eller forgårs tror jeg, som jeg grinte af - det kan så
godt være det bare er mig der er mærkelig:
"Puff den magiske drage.... ud over kanten, så kan den lære det!"
Det var altså en af de bedre

--
Heidi

Fra : Holst

Dato : 25-02-05 09:41

Heidi wrote:

> Der var en i går eller forgårs tror jeg, som jeg grinte af - det kan så
> godt være det bare er mig der er mærkelig:
> "Puff den magiske drage.... ud over kanten, så kan den lære det!"
> Det var altså en af de bedre

Ja, det er absolut en af de bedre De har nok spillet den i et par
uger, tror jeg.

Fra : Morten

Dato : 25-02-05 11:27

Ja Puf sangen er god !

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-02-05 17:50

Morten <morten2005@gmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:421efd6e$0$258$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Ja Puf sangen er god !
>
> "Holst" <newsfeb05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

______

Øhhh, her er så en jeg godt vil vide meningen med. Har nogen fundet ud af
den?

Hilsen Åge

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-02-05 18:38

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> ______
>
> Øhhh, her er så en jeg godt vil vide meningen med. Har nogen fundet

De synes vel bare at den der drage er for latterlig.

-Sune

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-02-05 20:09

Sune Salminen <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cvnnoa$26ac$1@news.cybercity.dk...

> De synes vel bare at den der drage er for latterlig.
>
> -Sune
____________________

?

Hilsen Åge

Fra : Peter Juhl

Dato : 25-02-05 21:18

Åge Halldorsson wrote:

> ?

Puff The Magic Dragon - eller som den vel hedder i din verden:

Schnappi Der Magische Drache

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-02-05 21:38

Peter Juhl <spam.min@postkasse.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cvo16a$2hbu$1@news.cybercity.dk...

> Puff The Magic Dragon - eller som den vel hedder i din verden:
>
> Schnappi Der Magische Drache

____

Aner ikke hvad du snakker om. Er det en sang?

Hilsen Åge

Fra : Peter Juhl

Dato : 25-02-05 22:00

Åge Halldorsson wrote:

> Aner ikke hvad du snakker om. Er det en sang?

Åge, jeg ved godt du tilhører den generation, som helst hører pumpende
Techno og Trance til store fester - men det er ingen undskyldning for
at du ikke kender "Puff The Magic Dragon".

Men hér er et link til dig:
http://www.tsimon.com/puff.htm

....hér er iøvrigt et andet link til dig:
http://www.globalunderground.co.uk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-02-05 22:10

Peter Juhl <spam.min@postkasse.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cvo3kl$2kgh$1@news.cybercity.dk...
> [...]

> Men hér er et link til dig:
> http://www.tsimon.com/puff.htm
>
> ...hér er iøvrigt et andet link til dig:

Takker ærbødigst. Men siderne er altså på uden-dansk.

? ? ? ?

Hilsen Åge

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-02-05 22:26

Åge Halldorsson wrote:
> Peter Juhl <spam.min@postkasse.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:cvo16a$2hbu$1@news.cybercity.dk...

> ____
>
> Aner ikke hvad du snakker om. Er det en sang?

Ja, det er det, men nu skuffer du mig Åge. Det er da lige din boldgade.

Lige om lidt kommer Benny eller Flying Hotdogs sikkert og fortæller dig
at den også er lavet på dansk engang i 70'erne i en version det vil vise
sig at du udmærket godt kender.

-Sune

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-02-05 22:55

Sune Salminen <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cvo53t$2ms2$1@news.cybercity.dk...

> [...]
>
> Lige om lidt kommer Benny eller Flying Hotdogs sikkert og fortæller dig
> at den også er lavet på dansk engang i 70'erne i en version det vil vise

______

Google google google. det kan jeg ikke vente på. Nu bliver jeg en anelse
nysgerrig. Hmmmm..... "Puff den glade drage", m. Buster Larsen, står der et
enkelt sted på Google.
Den har jeg altså aldrig hørt om. Er det sån noget almindeligt dansktop.
Det må da være noget gammelt noget. Der står faktisk intet om sangen nogen
steder.
Hvorfor fan. skriver i om dansktop-agtig musik lige pludselig?

Hilsen Åge

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 26-02-05 15:14

On Fri, 25 Feb 2005 22:54:43 +0100, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

> [...]
>steder.
> Hvorfor fan. skriver i om dansktop-agtig musik lige pludselig?

Jeg kender ikke så meget til hvordan sangen er indspillet, men det var
da en sang der blev sunget i min skole til musik, da jeg var knejt.
Meget sørgelig sang, så hut jeg hvidsker.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 26-02-05 17:01

Åge Halldorsson wrote:

> Hvorfor fan. skriver i om dansktop-agtig musik lige pludselig?

Fordi vi er unge, og det er det de unge vil have.

har du helt glemt det?