mærkeligt prob. opdatering af jPanel
Fra : Anders Lund

Dato : 24-02-05 03:57

Jeg er ved at lave et program, hvor man bla. kan ændre indholdet i et jPanel
ved at trykke på forskellige knapper.

Jeg har følgende kode:

buttonb.addActionListener(new ActionListener() {
public void actionPerformed( ActionEvent e ){
PanelCenter.removeAll();

//buttonc.setText("SCREEN B");

JLabel jLabel1 = new JLabel();
jLabel1.setFont(new java.awt.Font("Dialog", 0, 25));
jLabel1.setText("SCREEN A");
PanelCenter.add(jLabel1);

PanelCenter.repaint();
}
} );

Det virker ikke. Panelet bliver renset (removeAll) og gen-tegnet (repaint)
men det nye label bliver ikke sat på.
Hvis jeg så indsætter linien:
buttonc.setText("SCREEN B");
virker det!
Linien har intet med jPanelet at gøre. Den ændre teksten på en helt
urelateret knap. Men det er åbenbart nok til at det virker, og labelen
bliver sat på panelet.
Forstår det virkeligt ikke. (kan have noget at gøre med at klokken er 04:00
hehe)
Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh
Anders Lund

Fra : Mikael Flensborg

Dato : 24-02-05 07:50

Anders Lund wrote:
> [...]
> bliver sat på panelet.
> Forstår det virkeligt ikke. (kan have noget at gøre med at klokken er 04:00

Prøv at fyr en "revalidate" på dit panel

/Mikael

Fra : Filip Larsen

Dato : 24-02-05 10:53

Anders Lund skrev

> [...]
> }
> } );
>
> Det virker ikke. Panelet bliver renset (removeAll) og gen-tegnet

Som Mikael har sagt, så mangler der en revalidate. En anden måde at få
den udført på, er at vente med at sætte teksten på din jLabel1 til efter
den er tilføjet til panelet, dvs. flyt PanelCenter.add() op lige efter
du har lavet jLabel1. Du kan i øvrigt fjerne kaldet til repaint.

Mvh,
--
Filip Larsen