VISA/Dankort problemer?
Fra : JP-Filskov

Dato : 23-02-05 20:37

Hej!

Er der nogen der har erfaringer med det nye VISA/Dankort med indbygget chip,
når det skal anvendes i udlandet?
Mit nye kort har udløbsdato 10/12 og det skulle efter sigende give problemer
i udlandet med terminaler der ikke kan læse disse kort!

Er der nogen der har erfaringer, eller ved noget om problemet?

mvh
JP-Filskov

Fra : Lene

Dato : 23-02-05 21:02

Hej,

"JP-Filskov" skrev i en meddelelse> Hej!

> Er der nogen der har erfaringer med det nye VISA/Dankort med indbygget
> chip,
> når det skal anvendes i udlandet?

Jeg er lige kommet hjem fra en måneds tur til Chile, der var ingen problemer
ved brug af de nye VISA kort!

Mvh. Lene

Fra : Holst

Dato : 23-02-05 21:36

JP-Filskov wrote:

> [...]
> i udlandet med terminaler der ikke kan læse disse kort!
>
> Er der nogen der har erfaringer, eller ved noget om problemet?

Jeg har med succes brugt mit i Norge og Italien.

Fra : Ulvir

Dato : 24-02-05 01:24

Holst wrote:

> Jeg har med succes brugt mit i Norge og Italien.

Jeg har også med succes brugt min på Store Torv i Thisted.

Fra : T. Hartung

Dato : 23-02-05 21:37

"JP-Filskov" <jp.filskov@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Er der nogen der har erfaringer med det nye VISA/Dankort med indbygget
> chip,
> når det skal anvendes i udlandet?

Har brugt mit flere gange i Østrig og Tyskland - uden problemer
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Anita

Dato : 23-02-05 22:09

JP-Filskov wrote:
> [...]
> problemer i udlandet med terminaler der ikke kan læse disse kort!
>
> Er der nogen der har erfaringer, eller ved noget om problemet?

Ja, jeg havde problemer med mit i Paris. Men heldigvis havde kæresten en
gammelt visa med. Når vi skal afsted på ferie i marts vil jeg i hvert fald
sørge for at have lidt flere kontanter med end jeg ellers ville have gjort.

Venligst Anita

Fra : Flinkesen

Dato : 24-02-05 01:17

> [...]
> Hej!
>
> Er der nogen der har erfaringer med det nye VISA/Dankort med indbygget

Jeg havde problemer med mit i London, men det var i september sidste år, så
det kan være, problemet er løst.

JK

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 24-02-05 09:25

"JP-Filskov" <jp.filskov@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> Mit nye kort har udløbsdato 10/12 og det skulle efter sigende give
> problemer i udlandet med terminaler der ikke kan læse disse kort!

Jeg har brugt mit i Finland og USA i år uden problemer. Dog ville de ikke
alle steder acceptere det pga. min underskrift var slidt af kortet og der
ingen billede er på. Det kunne løses vha. fremvisning af anden
dokumentation, men det er så et helt andet problem.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Holst

Dato : 24-02-05 09:53

Simon Haugaard Pedersen wrote:

> [...]
> ingen billede er på. Det kunne løses vha. fremvisning af anden
> dokumentation, men det er så et helt andet problem.

Det er pudsigt! Danmark har jo stort set været det eneste land i verden
med billede på Visakortet, fordi det var et kombineret Visa/Dankort. Så
ligefrem at blive afvist på grund af manglende billede lyder
usandsynligt, eftersom de i udlandet simpelthen ikke er vant til at have
billede på et Visakort.

Da jeg var i Australien for nogle år siden, oplevede jeg flere gange, at
mit Visakort nærmest gik på omgang blandt butikkens ansatte, så de alle
kunne se det pudsige Visakort med billede på bagsiden.

Fra : Daniel Birch

Dato : 24-02-05 19:31

"Holst" <newsfeb05@shelter.dk> wrote in message

> [...]
> eftersom de i udlandet simpelthen ikke er vant til at have billede på et

Det skal du bare være glad for, at du ikke har været ulejliget med. Jeg har
mange gange oplevet at måtte fremkomme med billedlegitimation ved brug af
både visa/dankort og mastercard. Det gælder i øvrigt også en del steder
herhjemme, hvis der er tale om større køb.

mvh
Daniel

Fra : Ped

Dato : 24-02-05 21:29

JP-Filskov wrote:
> [...]
> i udlandet med terminaler der ikke kan læse disse kort!
>
> Er der nogen der har erfaringer, eller ved noget om problemet?

Ja, for tre uger siden var jeg og et par andre i Wien, hvor vi havde
problemer da vi skulle betale hotelregning. Det endte med at hotellet
tog kortet, men transaktionen blev gennemført via en fluesmækker, da
hotellets computersystem ikke ville acceptere kortet p.g.a. den lange
gyldighedsperiode. Vi klagede hver for sig til vore banker da vi kom
hjem. Nu har vi lige været der igen, på samme hotel, og denne gang var
der ingen problemer - for os. Men en fjerde person havde samme problem
som vi havde sidst. Så problemet med gyldighedsperioden eksisterer
tilsyneladende fortsat hos det pågældende hotel. De har tilsyneladende
bare accepteret "kendte kort".

M.v.h.

Jens L. Pedersen