Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TV out på Chaintech Ati Radeon 9600
Fra : Brian R.

Dato : 23-02-05 11:10

Jeg har lige investeret i et Hauppauge PVR150MCE tv-kort, som jeg har
monteret i min P4 2,4 med 512 mb ram og et Chaintech Ati Radeon 9600 m/ 128
mb ram.

Kortet skal bruges til opbygning af en HTPC, men jeg har valgt i første
omgang ikke at investere mere inden jeg har undersøgt "kvaliteten" i en
sadan sag.

Billedet på computerskærmen står flot og kører problemfrit. Signalet kører
så igennem mit grafikkort, hvor jeg anvender grafikkortets s-video tv-out
til scart på tv. Jeg kører med såvel skærm som tv koblet til samtidig.

Og her starter problemerne så - billedet på tv er meget mat i farverne og
mangler kontrast og dybde (jeg har uden held forsøgt de forskellige
indstillinger i Ati driveren - ATi Catalyst 5.2 2000/XP). Der er tydelig
forskel på billedet på tv`et når jeg zapper ml. computer-gengivelsen og det
direkte tv-billede, computerbilledet kører heller ikke 100% jævnt. Galt går
det også når computeren afspiller en dvd med visning på tv - billedet står
ikke lige så skarpt som ved afspilining fra stationær dvd-afspiller.

Er der nogle i gruppen der har erfaringer på området og ved, hvordan jeg får
optimeret mit tv-out billede fra grafikkortet, eller er det "umuligt", at
det kan blive lige så godt som den direkte vej.

Skal der et andet grafikkort til eller måske et tv-kort med en s-video
udgang???

Håber på svar der kan "redde" projektet.

MVH

Brian

Fra : PA

Dato : 24-02-05 17:07

"Brian R." <no@e-mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> MVH
>
> Brian
>
>Du skulle have købt Hauppauge PVR350 tv-kort ,der har tv udgang med
Det giver på mit system ultra skabt billed på mit fjernsyn.
MVH Per