Res Edit i OSX
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 23-02-05 09:32

Er der nogen der har et godt program, der evt. kan ændre
tastaturgenveje, ligesom vi kunne med res Edit under OS9?

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 23-02-05 09:37

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Er der nogen der har et godt program, der evt. kan ændre
> tastaturgenveje, ligesom vi kunne med res Edit under OS9?

Interface Builder (www.apple.com) eller Resorcerer
(www.mathemaesthetics.com), afhængigt af om det er et Cocoa- eller
Carbonprogram.

Mogens Thyregod
moth@mothsoft.dk
www.mothsoft.dk

Fra : Karl Antz

Dato : 23-02-05 10:00

> [...]

> Er der nogen der har et godt program, der evt. kan ændre
> tastaturgenveje, ligesom vi kunne med res Edit under OS9?

Måske ikke helt det du vil - men i System Preferences/Keyboard & Mouse
kan du ændre navigeringsshortcuts og tilføje shortcuts til programmer

Du sætter hak i Turn on Full Keyboard Access. Så klikker du på den
shortcut du vil ændre, og vælger en ny.

Når du så scroller ned er der et punkt der hedder Application Keyboard
Shortcuts. Klikker du på det lille plustegn, kan du vælge et program og
tilføje af hjertens lyst.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 23-02-05 15:58

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
>
> Når du så scroller ned er der et punkt der hedder Application Keyboard
> Shortcuts. Klikker du på det lille plustegn, kan du vælge et program og

Helt præcist er det Quark Xpress, vi taler om. Den har samme shortcut
til gentagen dubbering som vis/skjul dock og den har overlappende
shortcuts på Ramme og Linieal(Ruler), nemlig æble-R.

Jeg kan umiddelbart løs problemet med dubleringen ved at fjerne/ændre
dette shortcut.

Tak for det!

Men selvom jeg definerer andre shortcuts for Ramme til Quark, så virker
de ikke.

Stig