Hjælp til ID af grafikkort
Fra : GB

Dato : 23-02-05 01:51

Jeg opgraderede en vens PC for nylig, og fik det gamle grafikkort.

Det stammer fra en Dell PC som er lidt over et år gammel, og på kortet
(AGP, 128 MB) kan jeg finde følgende:

nVidia-logo (med MEGET lille skrift nedenunder: P300),
serienummer TW08Y483-69863-33R-1463; Rev A00;
på bagsiden et MADE IN TAIWAN- samt et 4.17.0045.AF-klistermærke.

Er det et bedre kort end min nuværende Geforce 3 Ti200, 128, som jeg har
haft i tre-fire år, og som kan klare alt hvad jeg smider på det, HL2 osv?

GB

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-02-05 02:02

GB wrote:
> [...]
>
> Er det et bedre kort end min nuværende Geforce 3 Ti200, 128, som jeg
> har haft i tre-fire år, og som kan klare alt hvad jeg smider på det,

Hvis du kan finde et FCC nummer på kortet kan du finde ud af det her:
http://www.fcc.gov/oet/fccid/

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : GB

Dato : 23-02-05 02:44

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i meddelelsen news:cvgkk3
$1ml1$1@news.cybercity.dk:

Hej Sune!

> Hvis du kan finde et FCC nummer på kortet kan du finde ud af det her:
> http://www.fcc.gov/oet/fccid/

Det eneste jeg kan finde er:

"FC Tested to compliance with FCC standards for home and office use."

Der er IKKE ventilator-køling på kortet.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-02-05 09:01

GB wrote:
> [...]
>
> "FC Tested to compliance with FCC standards for home and office use."
>
> Der er IKKE ventilator-køling på kortet.

Hmm..

Hvis jeg var dig ville jeg da bare sætte det i. Luk computeren, tag det
gamle ud, sæt det nye i, start op i VGA mode, afinstallér Nvidia
driveren fra tilføj/fjern programmer og genstarte maskinen. Hav en frisk
driver parat.

Det kan også være du kan nøjes med at sætte det i og så se under
opstarten hvad det er for et. Hvis din monitor ellers er hurtigt nok ude
af standby kan du jo se kortets BIOS information når du starter din PC
op. Derefter går du bare i BIOS med det samme så Windows ikke når at
starte, og så slukker du computeren og sætter dit gamle kort tilbage.
Det skulle der ikke være nogen ben i.

-Sune

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-02-05 10:57

Sune Salminen skrev:

> din PC op. Derefter går du bare i BIOS med det samme så Windows ikke
> når at starte, og så slukker du computeren og sætter dit gamle kort

En bedre løsning ville være at smække en Ubuntu Live-CD i og boote
maskinen på den. Enhedshåndteringen i Windows er vand ved siden af den
i Ubuntu.

Ubuntu fandt oplysninger om mit GF4, som Windows-driveren ikke engang
fortæller (feks. den rigtige producent, da det er et OEM-produkt). De
oplysninger kan RivaTuner heller ikke give, iøvrigt.

Ubuntu kører fra CD og installerer ikke noget på maskinen.