Grafikkort med mpeg2 dekodning
Fra : Hauge

Dato : 22-02-05 21:37

Hejsa

Jeg skal bruge et grafikkort med mpeg2 dekodning, hvis det er muligt at få
det.

Har kikket på dette her:

http://www2.abit.com.tw/page/dk/graphiccard/graphiccard_detail.php?pMODEL_NAME=R9550-128ADT&fMTYPE=Radeon+9550

Og der står at det har mpeg2 dekodning, men det er det eneste grafikkort med
den VPU, hvor lige netop det står beskrevet.

Har ikke brug for TV-out, da jeg har brug for RGB til tv'et, S-video er som
en gammel video at se på.
Skal heller ikke køre spil på det,

Grunden til at kortet skal kunne mpeg2, er at computeren det skal sidde i,
ikke er jordens hurtigste.
Jeg har i forvejen et Xcard, men da jeg bruger min maskine som sat-modtager,
kommer Xcard desværre ret ofte ud af lyd/video-sync, og det er lettere
træls. Bruger jeg grafikkortet jeg har i forvejen, er det ikke noget
problem, udover at den kører på 100% CPU hele tiden, og det er ikke holdbart
i længden.

Vil derudover ikke ofre et mindre landbrug, for at få et rimeligt kort, så
håber der er en anden løsning, evt. det kort jeg har kikket på.

Mvh Hauge

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 23-02-05 00:59

I de nye Geforce 6x00 kort er der indbygget Purevideo engine, som skulle
give et godt boost for DVD playback, både mht. kvalitet og hastighed:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2305

Fra : Hauge

Dato : 23-02-05 14:11

Hejsa
Esben von Buchwald wrote:
> I de nye Geforce 6x00 kort er der indbygget Purevideo engine, som
> skulle give et godt boost for DVD playback, både mht. kvalitet og
> hastighed:

Tak for svaret, men den hører desværre ind under prisen for et mindre
landbrug

/Hauge

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 23-02-05 14:53

> Tak for svaret, men den hører desværre ind under prisen for et mindre
> landbrug

Hva snakker du om? I må godt nok have nogle små landbrug der hvor du bor

Geforce 6200, ca 500 kr
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=15&Sort=Wanted&Soegeord=6200

Geforce 6600, ca 1000 kr, Geforce 6600GT, ca 1500 kr
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=15&Sort=Wanted&Soegeord=6600