Brunch, hvad får I?
Fra : MAG

Dato : 22-02-05 14:05

Hejsa!

Vi har bestemt at vi skal have brunch når vores søn skal døbes!

I den forbindelse vil jeg gerne høre jer, hvad I får af sådan lidt specielle
ting? Kende alt til bacon, pølser, scramble eggs osv. og HAR også søgt på
goggle. Så kom bare med jeres forslag...

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Sybil

Dato : 22-02-05 16:42

> I den forbindelse vil jeg gerne høre jer, hvad I får af sådan lidt
> specielle
> ting? Kende alt til bacon, pølser, scramble eggs osv. og HAR også søgt på
> goggle. Så kom bare med jeres forslag...

Melon, eller andet frisk frugt
Amerikanske pandekager

MK

Fra : Dorthe

Dato : 22-02-05 20:48

"MAG" <Maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> [...]
> specielle ting? Kende alt til bacon, pølser, scramble eggs osv. og HAR
> også søgt på goggle. Så kom bare med jeres forslag...

Vi lavede brunch til vores første søns dåb og lavede følgende:
Røræg, bacon, pølser
Madtærte
Bagels med hønsesalat
Pirogger med oksekødsfyld
Pandekager
Græsk salat
franskbrød og rugbrød, pålæg og ost (af hensyn til de ældre, som kan være
kræsne overfor det "nymodens stads"
Muffins
frugtfad

Håber, det kan give dig inspiration

/Dorthe

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 22-02-05 20:50

> [...]

> ting? Kende alt til bacon, pølser, scramble eggs osv. og HAR også søgt på
> goggle. Så kom bare med jeres forslag...

Nu ved jeg ikke, hvor mange I bliver til dåben, men vi får altid mango-
eller papayasmoothie til brunch (vi har selv lige fået vores søn døbt og
havde inviteret 60, så i vores tilfælde ville det have været noget bøvl!).
Langtidsstegte cherrytomater som tilbehør til æggetingen er også et hit hos
os... Prøv at kigge på Arla/Karolines hjemmeside - de har en masse spændende
forslag.

Held og lykke med dåben - vi glædede os til vores, men var også glade, da
den var overstået

/Kristina

Fra : Lars

Dato : 22-02-05 21:02

Hej, vi skal selv have Brunch for en del folk på søndag og har i den
forbindelse følgende til overvejelse:
(Det er i øvrigt fra en Brunch kogebog jeg har fået, Lynn Andersen "Brunch"
fra Gyldendal, den kan godt anbefales!)

Pande pocherede æg med parmaskinke og rucola
Sprød polenta med spejlæg og bacon
Bagels med flødeost, røget laks, kapers og rå løg (de er bare for gode)
Svinekam med æblejuice og rosmarin
Biksemad (med friske chmpignon, spinat, rød peber osv. med pocherede æg og
hollandaisesauce (utrolig lækker, selv om formiddagen!)
Æble-toast

mvh

Lars

Fra : Nette

Dato : 23-02-05 15:57

"Lars" skrev

> [...]
> Biksemad (med friske chmpignon, spinat, rød peber osv. med pocherede æg og
> hollandaisesauce (utrolig lækker, selv om formiddagen!)

Hej med jer.

Det lyder rigtig spændende, men....

Jeg har altid troet at brunch betyder morgenmad OG frokost....
Jeg synes alt det i har fundet på lyder som om det passer ind til et
tag-selv-bord til frokost.
Hvor er morgenmaden henne i det?

Eller måske har jeg misforstået noget?

Nette

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-02-05 01:35

> [...]
>
> Jeg har altid troet at brunch betyder morgenmad OG frokost....
> Jeg synes alt det i har fundet på lyder som om det passer ind til et

Det er æggene og det hvide brød

Mark

Fra : Nette

Dato : 24-02-05 21:19

"Mark Thomas Gazel" skrev

> Det er æggene og det hvide brød

Jamen æg spiser man da også til frokost?
- Men ok, det hvide brød så... Får man ikke også det til en god frokost?

Måske er det virkelig bare i min familie, det er sådan.. Så jeg blev da lidt
nysgerrig.

Når jeg laver brunch, så laver jeg f.eks.:

Bagels
rugbrød
ost
marmelade
æggekage m. bacon, tomat og purløg
små ristede pølser
brunsviger el. kanelsnegle
grønsagstærte
Skinke
Frugt

Nette

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 23-02-05 17:56

Tue, 22 Feb 2005 14:05:00 +0100, skrev "MAG" <Maria@fredslund.biz> i
dk.kultur.mad+drikke:

> [...]
>ting? Kende alt til bacon, pølser, scramble eggs osv. og HAR også søgt på
>goggle. Så kom bare med jeres forslag...

Græsk yoghurt med ahornsirup og friske bær/frisk frugt
Små pandekager el. amerikanske pandekager
Røget laks el. hellefisk m. røræg
Muffins af forskellige slags (neutrale, chokolade, blåbær)

Og så champagne iblandet appelsinjuice *slurp*

--
mvh Gitte Sørensen
Gitte's Rodebutik: http://gydda.dk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 24-02-05 17:01

[MAG | Tue, 22 Feb 2005 14:05:00 +0100]

>I den forbindelse vil jeg gerne høre jer, hvad I får af sådan lidt specielle
>ting? Kende alt til bacon, pølser, scramble eggs osv. og HAR også søgt på
>goggle. Så kom bare med jeres forslag...

En kage er vigtig.

Jeg plejer at lave en slags formkage der indeholder en masse revent æble, så
den er stadig meget frugtagtig når den serveres.

Find en formkageopskrift med en god mængde smør og tilsæt en masse revne
søde æbler og bag den lidt længere ved lavere temperatur end angivet.

Inden bagningen drysses den med en blanding af rasp, sukker og kanel, så den
har en helt sprød overflade.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk