OT: Klaver søger hjem
Fra : nospam

Dato : 22-02-05 13:01

Meget OT!!!
Dette er 100% analogt og garanteret uden strømforsyning. Og da Mac-folk både
er flinke og har en go fantasi, ku jeg jo lige nævne det her.

Mit gode gamle klaver søger omgående et nyt hjem!

Det er et flot gammelt opretstående mahogni Hindsberg m. jernramme (tungt og
solidt) med tilhørende klaverbænk.

Jeg har ikke plads til det selv, og derfor har det stået hos min gode ven i
de sidste par år, hvor især børnene har haft glæde af det. Nu flytter han og
har ikke plads længere.

Klaveret skal altså flyttes fra Kerteminde, hvor det står nu ­ helst til et
nyt og kærligt hjem, hvor det kan blive spillet på. Det har bedst af at
blive brugt og skal nødig opmagasineres. Jeg er ikke særlig sart m.h.t. at
det bliver brugt af børn. (Blot synes jeg, der skal vaskes hænder, hvis de
trænger eller man lige har spist, ligesom mad og drikke ikke bør indtages
ved klaveret. Det skulle gerne holde i 100 år.)

Jeg håber, der er nogen, som har plads og lyst til at få et hjem med klaver
.

Mit ³tilbud² er at du klarer flytningen og til gengæld beholder klaveret i
en årrække, som vi kan aftale. (f.ex. min. 5 år?) Det er stemt for nylig.

Ja, jeg er på den ­ har hverken plads eller penge til at få det kørt til
Århus.

Håber nogen kan hjælpe hurtigt.

Mvh Mikael Kern

PS - hvad mon det koster at flytte det?

Fra : Sebastian

Dato : 22-02-05 20:47

nospam <nospam@kern.dk> wrote:

> Meget OT!!!
> Dette er 100% analogt og garanteret uden strømforsyning. Og da Mac-folk både
> er flinke og har en go fantasi, ku jeg jo lige nævne det her.
Tak for det. Men der er også forholdsvis mange Mac user blandt
Musikerne.

> [...]
> nyt og kærligt hjem, hvor det kan blive spillet på. .....
>
> Jeg håber, der er nogen, som har plads og lyst til at få et hjem med klaver
Jeg tror at vores Yamaha klaver vil blive fornærmet. Ingen behov her.

> Mit "tilbud" er at du klarer flytningen og til gengæld beholder klaveret i
> en årrække, som vi kan aftale. (f.ex. min. 5 år?) Det er stemt for nylig.
Og den skal nok stemmes igen når den kommer frem.
Det du har i tanke er ikke noget ukendt i konservatoriekredse og kalder
sig oftes "instrumentlegat". Kærteminde ligger AFAIK på Fyn. Har du
kontaktet det Fynske Musikkonservatoriet?
Hvis nej, gør det. Man kan sku ikke læse på et konservatorie uden at
have et klaver.
Hvis der ikke er nogen der der vil have den, så kan du jo også kontakte
de andre konservatorier og de kommunale musikskoler.

BTW: Jeg ville kræve at den person der få intrumentlegatet tegner en
indboforsikring som dækker klaveret.

> PS - hvad mon det koster at flytte det?
Her i byen koster det 100-150 pr. etage hvis der ikke er elevator plus
taxameterkørsel oftes dog starter ved 800 kr. Dit nærmeste klaverbutik
kan sikkert anbefale et flyttefirma.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : nospam

Dato : 22-02-05 21:14

> [...]
> Hvis der ikke er nogen der der vil have den, så kan du jo også kontakte
> de andre konservatorier og de kommunale musikskoler.

Tak.
Man kan ALTID få et par tips og et godt råd her!
Om Mac, cykler, klaverer, aktier - selv Windåser

mvh Mikael Kern

Fra : Kell Christensen

Dato : 22-02-05 21:20

nospam <nospam@kern.dk> wrote:

> Blot synes jeg, der skal vaskes hænder...

Hvis vi nu lover kun at spille på de sorte ??

Mikal, jeg vil blot sige at din besked er sendt videre til
min datter som går i analoge tanker.
Men det bliver nok for dyrt da det skal over broen.

Kell