Brevpapirer er bare hvide
Fra : Anet

Dato : 22-02-05 13:11

jeg aner ikke hvad der lige er foregået men mine flotte brevpapirer er ikke
mere med mønstre på men bare hvide når jeg klikker på dem. Kan det være en
fil jeg har fået slettet og i så fald hvad er det for en og hvor får jeg en
ny fil fra?

--
Hilsen

Annette

Fra : Benny Nissen

Dato : 22-02-05 13:20

Anet wrote:
> jeg aner ikke hvad der lige er foregået men mine flotte brevpapirer er ikke
> mere med mønstre på men bare hvide når jeg klikker på dem.

De ligger vel i skabet ved siden af konvolutterne.

Brevpapir med farver og grafik er ikke noget man bruger til emails, men
kun hvis man skriver et brev i hånden (med en kuglepen) og sender det
med snailmail (husk frimærke).

--
Benny Nissen
http://bennynissen.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-02-05 13:35

Anet skrev:

> jeg aner ikke hvad der lige er foregået men mine flotte
> brevpapirer er ikke mere med mønstre på men bare hvide når jeg
> klikker på dem.

Hvis det er den danske udgave af Outlook Express 6 SP2, så er
der tilsyneladende en fejl i den version, som f.eks. ikke
findes i den engelske udgave. Prøv evt. at læse følgende tråd:
<http://www.google.com/groups?&as_umsgid=413ddcec$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>.

PS. Tråden stammer fra den gruppe, som omhandler Outlook Express
ved navn <news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-02-05 14:19

Rudi Stegen skrev:

> Der er rendt en ikke-sikkerhedsrelateret opdatering til OE på
> mindst én gang siden da. Måske er det løst der (?)

Ja, det kan godt være. Det må være et forsøg værd i hvert tilfælde.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Anet

Dato : 22-02-05 14:44

> Ja, det kan godt være. Det må være et forsøg værd i hvert tilfælde.
>
> --
> Hilsen
> Madsen

(klip)

Det må jeg prøve at se på.

--
Hilsen

Annette

Fra : Anet

Dato : 22-02-05 15:02

Ok nu har jeg læst lidt hist og her og kan godt se at det ikke er mig der
har været et fjols altså ud over at installere den sp2. Men så bruger jeg
ikke mere tid på det nu og jeg har ingen opdateringer jeg mangler har jeg
også checket. Tak fordi I ville svare så jeg kunne opgive at bruge tid på
det.

--
Hilsen

Annette

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-02-05 15:49

Hej Anet, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Men så bruger jeg ikke mere tid på det nu og jeg har ingen
> opdateringer jeg mangler har jeg også checket.

Fornuftigt. Jeg prøvede lige at ændre min OE (som default sender i alm.
tekstformat, ligesom den uanset format også viser mails i tekstformat)
til HTML og brevpapir. Der kommer helt korrekt intet.

Og ja, jeg har selvfølgelig løbende holdt den opdateret, inkl. ikke-
sikkerhedsrelaterede patches.

--
Hygge fra Århus - Rudi
En mail, mailen, flere mail el. mails, alle mailene

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-02-05 14:16

Hej Thomas G. Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> <http://www.google.com/groups?&as_umsgid=413ddcec$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>.

Der er rendt en ikke-sikkerhedsrelateret opdatering til OE på
mindst én gang siden da. Måske er det løst der (?)

Annette: Har du prøvet Windows Update og dér klikket på anden option?
Dvs. ikke den a la 'Sikkerhedsrelaterede opdateringer (anbefales)',
men den med både sikkerhedsrelaterede og andre (ikke sikkerhedsrelaterede)
opdateringere.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-02-05 17:58

Rudi Stegen skrev:

> Fornuftigt. Jeg prøvede lige at ændre min OE (som default
> sender i alm. tekstformat, ligesom den uanset format også
> viser mails i tekstformat) til HTML og brevpapir. Der kommer
> helt korrekt intet.

Det er sikkert blot et spørgsmål om at stjæle en fil eller to fra
den engelske udgave, som jo ikke har problemet. Spørgsmålet er så
bare hvilken fil, og hvilke bivirkninger det evt. kan resultere i.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-02-05 21:52

> [...]

> den engelske udgave, som jo ikke har problemet. Spørgsmålet er så
> bare hvilken fil, og hvilke bivirkninger det evt. kan resultere i.

Jeps. Det må nærmest være den fil, der (bl.a.?) sørger for automatisk
at hive det ind ved en ny mail.

Man kan jo fint indsætte brevpapir, blot man gør det manuelt - dvs.
indsætter efter man har åbnet maileditoren (eller hvad man nu skal
kalde processen [Ctrl+N]).

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-02-05 22:05

Rudi Stegen skrev:

> Det må nærmest være den fil, der (bl.a.?) sørger for
> automatisk at hive det ind ved en ny mail.

Hvis det da ellers er en fil, for det kan måske også være noget
registreringsdatabase-halløj, eller en kombination måske.

> Man kan jo fint indsætte brevpapir, blot man gør det manuelt -
> dvs. indsætter efter man har åbnet maileditoren (eller hvad
> man nu skal kalde processen [Ctrl+N]).

Ja via Formater-menuen, ikke?
Det var i hvert tilfælde den eneste måde jeg kunne få det til
at virke på, da jeg i sin tid rodede med den danske udgave.

PS. Jeg har for sjov skyld gjort MS Danmark opmærksom på
problemet her tidligere på aftenen. Det kan jo være, at de ikke
engang er klar over det, eller måske endda ved hvordan man kan
løse det, så jeg melder tilbage, hvis de har noget interessant
at fortælle.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Anet

Dato : 22-02-05 23:48

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse > PS.
> [...]
> engang er klar over det, eller måske endda ved hvordan man kan
> løse det, så jeg melder tilbage, hvis de har noget interessant

(klip)

Det bliver spændende at høre om der kommer nogen gode forslag fra dem så.

--
Hilsen

Annette

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-02-05 23:42

Anet skrev:

> Det bliver spændende at høre om der kommer nogen gode forslag
> fra dem så.

Jeps. De lover på deres supportside at svare tilbage inden 24 timer,
men lad os nu se. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Anet

Dato : 23-02-05 10:06

> Jeps. De lover på deres supportside at svare tilbage inden 24 timer,
> men lad os nu se. :)
>
> --
> Hilsen
> Madsen

(klip)

De må da så i deres eget program kunne fortælle hvilken fil det er der
mangler i deres program.

jeg ved godt at det er en lille ting med det brevpapir, men jeg syntes nu at
det er lidt mere spændende at læse mails fra venner med et sødt brevpapir.

--
Hilsen

Annette

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-02-05 17:06

Anet skrev:

> De må da så i deres eget program kunne fortælle hvilken fil
> det er der mangler i deres program.

Her er svaret fra Microsoft:
| Det er desværre et kendt problem, som der stadig bliver
| arbejdet på. Det skyldes, at brevpapiret bliver hentet via en
| mappe ("Fælles filer") og der er et problem med bogstavet "æ".
|
| Der skulle være muligt at lave en "work around" ved at omdøbe
| mappen til fx "Faelles filer". Det er denne mappe, det drejer
| sig om: C:\Programmer\Fælles filer.

Om det så hjælper at omdøbe den, ved jeg ikke.
Det er nok værd at bemærke, at mange programmer kan ske at bruge
den mappe og de vil sikkert ikke virke efter hensigten, hvis man
omdøber den.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Anet

Dato : 23-02-05 17:41

> [...]
> Det er nok værd at bemærke, at mange programmer kan ske at bruge
> den mappe og de vil sikkert ikke virke efter hensigten, hvis man

(klip)

Det kan ikke lade sig gøre for FællesFiler vil ikke omdøbes siger maskinen.

--
Hilsen

Annette

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-02-05 18:06

Anet skrev:

> Det kan ikke lade sig gøre for FællesFiler vil ikke omdøbes
> siger maskinen.

Nej, det tænkte jeg nok. Den er sikkert i brug af en stor del af
de programmer, du har installeret på din maskine.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 27-02-05 23:15

Thomas G. Madsen skrev:

> Nej, det tænkte jeg nok. Den er sikkert i brug af en stor del af de
> programmer, du har installeret på din maskine.

Hvorfor ikke bare kopiere det som skal bruges og så oprette kataloget?

Kopier indholdet af kataloget C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft
Shared\Brevpapir, oprette C:\Programmer\Faelles filer\Microsoft
Shared\Brevpapir og derefter kopiere indholdet derover.

Stavekontrollen, hvis man har MS-Office installeret, har sikkert samme
problem og problemet kan måske løses på samme måde.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-02-05 00:23

Hej Peder Vendelbo Mikkelsen, du skrev i
> [...]

> Shared\Brevpapir, oprette C:\Programmer\Faelles filer\Microsoft
> Shared\Brevpapir og derefter kopiere indholdet derover.

Den bruger tilsyneladende også noget andet under "Fælles filer", når
den skal lave brevpapir default.

Jeg prøvede (forleden, sidst jeg responderede i tråden) at kopiere
Brevpapirfolderens indhold over i D:\2 og sætte OE op, så den hentede
mit defaultpapir der.

Fejlen var den samme, også efter en genstart af Windows.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 28-02-05 01:00

Rudi Stegen skrev:

> Den bruger tilsyneladende også noget andet under "Fælles filer",
> når den skal lave brevpapir default.

Hvis man har MS-Office installeret, så ligger stavekontrollen derunder,
muligvis er det det. Tjek det eventuelt med Filemon fra:

http://sysinternals.com

Jeg bemærkede ikke at OE læste andet fra \fælles filer\, men ok jeg
gjorde heller ikke min testmail færdig (jeg stoppede også logningen
med det samme jeg så hvilket katalog OE forsøgte at hente brevpapiret
fra (på grund af at filemon-logs lynhurtigt bliver ret store)).

> Jeg prøvede (forleden, sidst jeg responderede i tråden) at kopiere
> Brevpapirfolderens indhold over i D:\2 og sætte OE op, så den
> hentede mit defaultpapir der.

Hmm, jeg prøvede at lave et brevpapir (mit allerførste, og sandsynlig-
vis det sidste), det blev fint gemt under \fælles filer\. Det bestyr-
ker min mistanke om en tastefjel et eller andet sted i en opgradering
til OE (hvis man vil vide hvilken DLL-fil fejlen er i, kan man sand-
synligvis finde ud af det med Process Explorer fra ovennævnte websted).

> Fejlen var den samme, også efter en genstart af Windows.

Det burde ikke være nødvendigt at genstarte Windows, da OE læser kon-
figurationen fra registreringsdatabasen når OE åbnes (tjek det even-
tuelt med Regmon fra ovennævnte websted).

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-02-05 00:11

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:

> Hvorfor ikke bare kopiere det som skal bruges og så oprette
> kataloget?

Jo, det var måske en mulighed, men hvordan får man mon OE til
at fatte, at det er C:\Programmer\Faelles filer den skal hente
brevpapiret fra, eller vil det bare ske helt automagisk?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 28-02-05 00:48

Thomas G. Madsen skrev:

> Jo, det var måske en mulighed, men hvordan får man mon OE til at
> fatte, at det er C:\Programmer\Faelles filer den skal hente
> brevpapiret fra, eller vil det bare ske helt automagisk?

Jeg gik ud fra at det ville ske automatisk, på grund af svaret fra
Microsoft.

Ved at undersøge det med Filemon:

http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/filemon.shtml

Fandt jeg ud af at man kan anvende brevpapir ved at oprette mappen
\flles filer\ i stedet for \faelles filer\ (og kopiere indholdet af
\brevpapir\ ind i \flles filer\microsoft share\brevpapir).

Giv eventuelt MS besked om det, nu hvor du har deres opmærksomhed, så
de kan få rettet tastefjelen.

I øvrigt mærkeligt, dtext ser ikke ud til at ville vise mig de indlæg
jeg har skrevet i aften. Men ok, det er jo mandag.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 28-02-05 01:11

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:

> I øvrigt mærkeligt, dtext ser ikke ud til at ville vise mig de
> indlæg jeg har skrevet i aften. Men ok, det er jo mandag.

Heh, og nu hvor jeg nævner det så kommer disse 2 frem jeg lige har
skrevet.
--
Murphy er bøvlet at fejlsøge sammen med, men ok det er mandag.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-02-05 14:43

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:

> Jeg gik ud fra at det ville ske automatisk, på grund af svaret
> fra Microsoft.

Ja, ud fra svaret, lyder det umiddelbart til, at det vil ske helt
automatisk. Det undrer mig bare hvordan det kan ske af sig selv.

Jeg mener, hvordan kan OE vide, at den skal kigge i Faelles Filer
medmindre man specifikt fortæller den det på en eller anden måde.
Altså, f.eks. ved at redigere i en DLL-fil, eller ved at ændre
noget i registreringsdatabasen.

> [...]
> mappen \flles filer\ i stedet for \faelles filer\ (og kopiere
> indholdet af \brevpapir\ ind i \flles filer\microsoft

Okay. Hvis det derefter virker uden at man skal foretage sig
yderligere, så var det jo da en god midlertidig løsning indtil
MS får rettet problemet. Klart en bedre løsning end det med at
omdøbe mappen Fælles Filer.

> Giv eventuelt MS besked om det, nu hvor du har deres
> opmærksomhed, så de kan få rettet tastefjelen.

Det vil jeg gøre.

--
Hilsen
Madsen

Fra : :o\)

Dato : 22-02-05 18:04

Prøv at højreklik på det røde kryds og klik på egenskaber.