Skærme
Fijala 3554
Findes der en 17" fladskærm med 1024 * 768~
Fra : Jakob

Dato : 22-02-05 10:37

Jeg skal finde en skærm til min gamle far. Den skal bruges til kontor og
spil. Problemet er at de 17 tommer jeg kan finde jo er i 1280 * 1024, o
g det bliver for småt for ham. Derfor vil jeg høre om der findes nogle
fladskærme der kan køre i 1024*768 og er 17 tommer, og dur til spil.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 22-02-05 10:59

> [...]
> g det bliver for småt for ham. Derfor vil jeg høre om der findes nogle
> fladskærme der kan køre i 1024*768 og er 17 tommer, og dur til spil.

Nu skal du tænke på, at en 17" flad svarer til en 19" CRT skærm i
billedareal - så 1280x1024 er ikke så småt igen - og man kan altid bede
windows om at vise større skrifttyper og ikoner, så det er nemmere at
læse... Og selvfølgelig kan en 1280x1024 skærm også vise 1024x768, men
det kan ikke anbefales at køre lavere opløsninger end skærmen er lavet
til, da det går ud over skarpheden.
Mit bud ville være en Viewsonic VP171b...

Ellers, så tag et kig på en 19" fladskærm, så er der ikke noget han kan
sige om at det bliver for småt, og der er ikke den store forskel i
prisen

Fra : Hansen

Dato : 22-02-05 11:25

Husk også, at de fleste ting i Windows (menuer, titellinjer osv.) kan gøres
større end standarden. Det har jeg måttet gøre på min 20"'er...

Fra : Jakob

Dato : 22-02-05 14:22

In article <421b086f$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Hansen@lynge.gø says...

også vise 1024x768, men

Det er jeg helt med på, så derfor skulle det være en "native" 1024 *
768.

Men det kan selvfølgelig være en mulighed at forstørre ikoner etc.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 22-02-05 14:21

In article <421b0255$0$33675$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, use-
net@_reM_Ove-amokk.dk says...

> Ellers, så tag et kig på en 19" fladskærm, så er der ikke noget han kan
> sige om at det bliver for småt, og der er ikke den store forskel i
> prisen

Ahh det er vel ikke helt rigtigt, Den er vel nok 30 % dyrere, det er han
vist ikke interesseret i at ofre.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-02-05 14:35

Jakob wrote:
> In article <421b0255$0$33675$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, use-
> net@_reM_Ove-amokk.dk says...

> Ahh det er vel ikke helt rigtigt, Den er vel nok 30 % dyrere, det er
> han vist ikke interesseret i at ofre.

Nej det er vist ikke 30% .. nærmere 10% ?
ViewSonic VP171b (Sort) -> 17" TFT aktiv matriks / 1280 x 1024 / 0.264 mm /
8 ms / 300 cd/m2 / 500:1 / 24-bit (16,7 millioner farver) <-->
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=121016 2906 kroner

vs

Samsung SyncMaster 913N -> 19" TFT aktiv matriks / 1280 x 1024 / 0.294 mm /
8 ms / 140 MHz/ 300 cd/m2 / Up to 16.2 million colors <-->
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=118842 3360 kroner

Jeg er selv i vildredde om hvad pokker jeg skal købe.. tror bare 19" TFT
bliver alt for stort, i sær også når den stadig kun kører 1280x1024

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jakob

Dato : 22-02-05 16:41

In article <lsGSd.101245$Vf.3923120@news000.worldonline.dk>,
anders@andersh.fjerndette.dk says...

> Jeg er selv i vildredde om hvad pokker jeg skal købe.. tror bare 19" TFT
> bliver alt for stort, i sær også når den stadig kun kører 1280x1024

Tak for dine råd

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-02-05 02:12

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

> [...]
>
> Samsung SyncMaster 913N -> 19" TFT aktiv matriks / 1280 x 1024 / 0.294 mm /
> 8 ms / 140 MHz/ 300 cd/m2 / Up to 16.2 million colors <-->

Eller:
LG Flatron L1915S
19" TFT aktiv matriks / 1280 x 1024 / 12 ms / 250 cd/m2 / 500:1
<http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99045> 2.695 kr.

Så det kan godt gøres billigt. Jeg har lige købt sådan en til børnene,
og den er aldeles glimrende. Jeg ville selv være ovenud tilfreds med
den. Og til en far, der gerne vil have tingene lidt store og tydelige er
det alletiders med en 19".
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jakob

Dato : 23-02-05 11:10

In article <news-9D689E.02115323022005@news.tele.dk>, news@muenster.dk
says...
> [...]
> og den er aldeles glimrende. Jeg ville selv være ovenud tilfreds med
> den. Og til en far, der gerne vil have tingene lidt store og tydelige er

Ok det vil jeg bestemt have med i overvejelserne. Tak til alle for
hjælpen.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 22-02-05 14:22

On Tue, 22 Feb 2005 10:37:15 +0100, Jakob <no@mail.com> wrote:

> [...]
>g det bliver for småt for ham. Derfor vil jeg høre om der findes nogle
>fladskærme der kan køre i 1024*768 og er 17 tommer, og dur til spil.

Nej, det findes ikke.

Han skal helt sikkert have en 19" fladskærm. Den kører 1280x1024, og
tingene er ligesom 1024x768 på en 15".

Der er kommet flere 19" skærme, der er velegnede til spil. Hvis man
ikke er hardcore gamer, bør man nok vælge een med 12 msec responstid,
for dem med 8 msec responstid har ultra snævert synsfelt, - hvis man
læser konklusionerne på tomshardware.com

mvh

John

Fra : Jakob

Dato : 22-02-05 16:43

In article <2acm11h8nsakqu7mngmbhgl9cne6mlk97v@4ax.com>,
johnknuhtsen@address.invalid says...

> Nej, det findes ikke.

Tænkte jeg nok

> Han skal helt sikkert have en 19" fladskærm. Den kører 1280x1024, og
> tingene er ligesom 1024x768 på en 15".

Det er da en mulighed men vil lige overveje om den ikke bliver for stor.
Han er ikke hardcore gamer så en responstid på 12-16 ms er sikkert fint..

Tak for dine inputs.

Jakob