Geforce2 MX Tornado
Fra : Ove Poulsen

Dato : 22-02-05 10:11

Er der nogen der ved hvilken volt at dette kort har, jeg må ikke bruge over
1,5 volt, og kan ikke finde spænding benævelsen nogen steder.
O Poulsen

Fra : Carsten

Dato : 22-02-05 10:33

Volt kommer fra AGP porten og ikke grafikkortet.

Hvis AGP porten kan levere 1,5 volt og grafikkortet skal bruge mere så
virker det jo ikke.
Men hvad AGP kan grafikkortet virke ved, AGPx1+AGPx2 eller noget andet ?

Mener AGP porten har kunnet give forskellig volt (nyeste grafikkort bruger
lavere volt).
Mit Geforce FX5900XT ved AGPx8 bruger 1,5 volt (min bios kan også indstilles
til AGPx4).

Jeg mener tidligere AGP-specifikationer var 3,3 volt for AGPx1+AGPx2 og
(måske også for AGPx4) og ud fra alderen på dit grafikkort ville jeg sige
det skal bruge 3,3 volt.

Hilsen Carsten

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 22-02-05 21:15

"Carsten" <remove@***tele2adsl.dk> wrote in message

> Jeg mener tidligere AGP-specifikationer var 3,3 volt for AGPx1+AGPx2 og
> (måske også for AGPx4) og ud fra alderen på dit grafikkort ville jeg sige
> det skal bruge 3,3 volt.

Du tager fejl.

Generelt set, hvis kortet passer i AGP porten, dvs. hvis det er keyed til
AGP4-8, så virker det.

Et gforce2mx vil være AGP4x, dvs. 1.5volt.

Fra : Carsten

Dato : 22-02-05 23:49

Læs evt. omkring AGP port specifikationerne.
http://www.pcworld.com/howto/article/0,aid,78044,pg,2,00.asp

Dele af artiklen på engelsk indsættes herefter:
"There are three different types of AGP slots: the original AGP 1.0 1X/2X
slot, the AGP 2.0 2X/4X slot, and the AGP Pro slot. The 1X/2X version is the
shortest and can be distinguished from the 4X type by a small separator that
divides it into two sections. The 4X slot also has extra pins at one end."

"Also make sure your graphics card and motherboard support the same
operating voltages. The original AGP 1.0 spec called for motherboards and
cards that operate at 3.3V, and the AGP 2.0 spec added support for operation
at 1.5V. If your old graphics card operates at 3.3V, you'll need a
motherboard that supports 3.3V AGP. Likewise, a card that runs at 1.5V needs
a corresponding AGP slot."

Så der er nogle ældre bundkort der ikke kan med nye grafikkort og omvendt.

Hilsen Carsten

"Thomas Wesley Hinton" <wesleyREMOVETHIS@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:apMSd.101325$Vf.3923947@news000.worldonline.dk...

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 23-02-05 11:13

> Så der er nogle ældre bundkort der ikke kan med nye grafikkort og omvendt.

Hej Carsten,

Jeg tager lige en bid fra det du quotede "The 1X/2X version is the
shortest and can be distinguished from the 4X type by a small separator that
divides it into two sections."

Pointen er, at bundkortet, og grafikkortet som regelt er keyed således at
kortet rent fysisk ikke passer i AGP porten, såfremt det er den forkerte
type. Det er funktionen af det lille hak i grafikkortet.

Så, passer kortet i AGP porten, så er alt fint.

Fra : Carsten

Dato : 23-02-05 15:17

OK, det er godt at høre at det er idiotsikret
når jeg tænker på nogle af de PC-ejere jeg kender.

meddelelse news:vGYSd.101375$Vf.3925549@news000.worldonline.dk...

Fra : Carsten

Dato : 22-02-05 10:46

Søg evt. efter test af dit grafikkort i www.google.dk og
se om de ikke skriver noget om AGP eller volt.

Hvilket mærke og hvad hedder grafikkortet helt nøjagtigt.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-02-05 11:44

Ove Poulsen skrev:

> Er der nogen der ved hvilken volt at dette kort har, jeg må ikke

Du fandt ikke mit indlæg?

Nå, du fandt da gruppen, her er indlægget: