java 1.5 (5.0)
Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 21-02-05 23:47

Hej.

Jeg sidder med en programmeringsopgave hvor jeg har brug for nogle
timing-klasser af rigtig høj præcision. Til Linux, Solaris og Windows
har man Java 1.5 eller Java 2 Paltform Standard Edition 5.0 som
indeholder et par pakker og klasser som ville være anvendelige.

Til Mac OSX hænger vi stadig på 1.4.2_05.

Men er der nogen som har hørt noget om hvornår vi ser en udgivelse af
version 1.5 til Mac OSX?

--Martin

Fra : Jesper

Dato : 22-02-05 05:11

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> [...]
>
> Til Mac OSX hænger vi stadig på 1.4.2_05.
>
> Men er der nogen som har hørt noget om hvornår vi ser en udgivelse af

Det ved kun Apple selv- Mens Sun laver Java til de andre platforme, så
er det Apple der laver Javaudgaven til Mac.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-02-05 08:28

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) writes:

> Det ved kun Apple selv- Mens Sun laver Java til de andre platforme, så
> er det Apple der laver Javaudgaven til Mac.

Jeg vil formode at 1.5 kommer til Tiger. Om det kan køre på andet, er
ikke sikkert. Det kunne jo være en ting til at få folk til at opgradere.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 22-02-05 09:07

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Jeg vil formode at 1.5 kommer til Tiger. Om det kan køre på andet, er
> ikke sikkert. Det kunne jo være en ting til at få folk til at opgradere.

Sun må sgu da være lidt mugne over den opgraderingspolitik. Men du har
nok ret at det er på denne måde det foregår, hvilket også bekræftes ved
et kig på adc.apple.com.

--Martin

Fra : Zaphod B

Dato : 22-02-05 10:25

> [...]

> Sun må sgu da være lidt mugne over den opgraderingspolitik. Men du har
> nok ret at det er på denne måde det foregår, hvilket også bekræftes ved

Tror vel egentlig ikke Apple har vært så sene med Java, men de har
alltid holdt seg til siste anerkjent stabile release, ikke cutting edge.
1.5 er nok "siste stabile" nå, men det rimer jo også at de venter når
det er en større systemoppgradering på vei uansett. Jeg er enig med
Jesper, jeg tror det kommer med Tiger.
--
/Z

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-02-05 13:24

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> writes:

> Sun må sgu da være lidt mugne over den opgraderingspolitik. Men du har
> nok ret at det er på denne måde det foregår, hvilket også bekræftes
> ved et kig på adc.apple.com.

Sun er ligeglade, tror jeg.

Deres holdning er så vidt jeg kan se, at bruge Java til at sælge
servere til at køre Javaprogrammer på. Hvis andre leverandører ikke
kan eller vil følge med, så er det deres eget problem.

I det lys kan det undre at de ikke gør alt hvad de kan for at få Java
sparket ud på flest mulig platforme til flest mulige udviklere. Det
vil de ikke - bare se hvor meget bøvl FreeBSD-folkene har været
igennem for at få lov til at distribuere e version med deres.

Derudover er det også detaljen med at det kun er JRE udgaven (som
ingen kompiler ha) der frit kan distribueres. SDK'en skal du ind og
kvitere for online inden du må bruge den, og der er ikke megets jov
ved at duvikle java uden en compiler.

Det er ved at ændre sig. Compileren fra Eclipse er ved at være i en
sådan stand at den kan erstatte Javac, og så begynder det pludselig at
se helt anderledes ud.

Kombinationen knoppix og eclipse er fx - på en x86 - en hurtig og
bilig måde at komme i gang med at programmere Java.

http://bigfoot.com/~thunderbear