Skærmbillede ryster!
Fra : NFL

Dato : 21-02-05 20:51

Hej

Jeg skriver her, fordi jeg nu har testet det med 2 skærme og begge skærme
virker fint på anden computer. Selve billedet/teksten på skærmen ryster.
Meget lidt, men det står og "fryser". Når man er langt fra skærmen, ser den
utydelig ud og tæt på, kan man så se den ryster. Kortet er et ATI 128 Rage
Pro AGP 4x og da jeg hentede driver til det fra ATI's HP, skrev den bare at
driver og kort ikke var kompatibelt. Men spørgsmålet er om det ville hjælpe
bare at installere driver? Nogle der kender til problemet?

Nic

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 21-02-05 22:07

> [...]
hjælpe
> bare at installere driver? Nogle der kender til problemet?

Har ikke hørt om problemet før, men prøv at sæt grafikkortet i den maskine
hvor begge skærme fungerer fint. Dette for at afklare, om problemet ligger i
Windows eller lign. på computeren, eller om det er selve kortet den er gal
med.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 21-02-05 22:33

NFL wrote:
> [...]
> Meget lidt, men det står og "fryser". Når man er langt fra skærmen, ser den
> utydelig ud og tæt på, kan man så se den ryster.

Har du prøvet at undersøge under din refresh rate i windows, om skærmen
kører i interlaced mode?

Ellers, så se om der ikke er nogle muligheder i selve driveren for at
justere billedet rundt på skærmen, det kan være at dit Gfx kort sender
signal uden for tidsgrænserne, hvilket kan få skærmen til at vise et
uklart/flimrende billede...

Fra : Brian Lund

Dato : 21-02-05 22:41

> [...]
hjælpe
> bare at installere driver? Nogle der kender til problemet?

Det skulle ikke undre mig om det er en eller flere kondensatorer der er ved
at være tørret ud...
Se om der er lækket noget brunt stads fra dem, eller om de buler opad.

Brian

Fra : NFL

Dato : 22-02-05 00:16

"NFL" <news2004@mailme.dk> wrote in message

Tak for svar. Ingen tvivl om det er grafikkort/justering. Jeg skiftede
grafikkortet i PCen med et andet jeg havde liggende og så var der ingen
problemer. Umiddelbart kan man ikke lige se noget med kondensatorerne og det
er nok også begrænset hvor meget tid det kan betale sig at bruge det, hvis
det er så galt.

Nic