Glykemisk indeks
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 21-02-05 20:12

Hej alle !!

Er der en blandt jer, der kan fortælle mig, hvad det Glykemiske indeks
for rød peberfrugt er ??

Er der nogen der henvise mig til hvor jeg på nette kan finde en
Glykemisk table på dansk (en af stor omfang)

Mvh
Hans

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-02-05 21:23

"Hans Mikkelsen (slet ENMPZ)" <bkfoto3@ENMPZmail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11090133140.922919885063571@dtext.news.tele.dk...

> Er der en blandt jer, der kan fortælle mig, hvad det Glykemiske indeks
> for rød peberfrugt er ??

Medmindre du ene og alene vil spise rød peberfrugt, kan du ikke bruge tallet
til noget.
Tallet afhænger også af, hvordan den røde peberfrugt er tilberedt.

> Er der nogen der henvise mig til hvor jeg på nette kan finde en
> Glykemisk table på dansk (en af stor omfang)

Findes vist ikke.
Du skal lede i bøger i stedet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 21-02-05 22:35

Lisbeth Jacobsen <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid>
skrev:
> [...]
>t.news.tele.dk...

>Medmindre du ene og alene vil spise
>rød peberfrugt, kan du ikke bruge tallet

Jeg vil blot anvende dem i salatblandinger, d.v.s. i rå
tilstand og ville blot sikre mig at det glykemiske indeks
ikke er for højt

>Findes vist ikke.
>Du skal lede i bøger i stedet.

Jeg har set i : Lev fedt - bliv slank: OMEGA-METODEN og i
SOUTH BEACH kuren, samt i Karina Klugs bøger

>Mvh. Lisbeth

Men tak for hjælpen Lisbeth

Fra : Tina

Dato : 22-02-05 09:56

> [...]
> for rød peberfrugt er ??
>
> Er der nogen der henvise mig til hvor jeg på nette kan finde en
> Glykemisk table på dansk (en af stor omfang)

GI i rå perberfrugt er 0

http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=1264&a=6643

GI index

Fra : JH

Dato : 22-02-05 10:15

Hans Mikkelsen (slet ENMPZ) wrote:

> Er der nogen der henvise mig til hvor jeg på nette kan finde en
> Glykemisk table på dansk (en af stor omfang)

Her:
http://www.glycemicindex.com/

Måske her:
http://diabetes.about.com/library/mendosagi/nmendosagi.htm