PB165c + Works
Fra : Morten Lind

Dato : 21-02-05 18:29

Hej
Jeg kommer til at appellere til eksperterne, for det her ligger før min
tid

Kvindelig logik er jo uovertruffen, og intet kan rokke eller hamle op
med den, så opgaven er at tilfredsstille en sådan.

Jeg har fået en mappe, fuld af dokumenter, der er oprettet og gemt i
Works, version 3. (Microsoft Works 3 til Machintosh).

Program og dokumenter befinder sig på en PowerBook 165c.

Disse dokumenter skal "naturligvis" bare konverteres, så hun fra nu af
kan bruge dem på sin WindowsXP-computer med Word i Office til PC.

Det er da klart, ikke sandt?

Jeg er i besiddelse af nok gammelt skrammel til at kunne få kontakt med
PB´en, men Works har jeg s´gu´ aldrig hørt om. Hvis jeg er heldig, kan
jeg finde en version 5-etellerandet Word på en af museumsgenstandene.

Så nu tilspørger jeg eliten: Kan Word 5 eller 6(?) åbne Works-filer? Med
andre ord: er Word bagudkompatibel?

For min ide er naturligvis at få Worksdokumenterne ind i den gamle Word
- gemme der, og håbe på, at Office98 også er bagudkompatibel, så de kan
gemmes der, for tilsidst at gemme i Office til OS X, konvertere dem til
Windows og sende hende hele dynen.

Men inden jeg rigger tre/fire gamle maskiner til, for at finde de
tossede programmer, ville jeg blive glad, hvis nogle af Jer ved, om det
overhovedet kan lade sig gøre?

Jeg håber, jeg har udtrykt mig forståeligt - på forhånd tak for
assistance)

Mange hilsener
Morten

Fra : Henrik Enslev

Dato : 21-02-05 19:16

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
>
> Disse dokumenter skal "naturligvis" bare konverteres, så hun fra nu af
> kan bruge dem på sin WindowsXP-computer med Word i Office til PC.

Det skulle en tidssvarende Claris Works / Write II da kunne klare.
Herfra til Apple works 6 og gemme som Word (guderne forbedre det)

Der er den der lille applikation der popper op og konverterer PC
dokumenter af og til, den er måske nyttig, men den har du vel?

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Erik Richard

Dato : 21-02-05 20:38

Morten Lind wrote:
> [...]
>
> Kvindelig logik er jo uovertruffen, og intet kan rokke eller hamle op
> med den, så opgaven er at tilfredsstille en sådan.

Logikken eller kvinden.?

> [...]
>
> Disse dokumenter skal "naturligvis" bare konverteres, så hun fra nu af
> kan bruge dem på sin WindowsXP-computer med Word i Office til PC.

Joda...

> [...]
> jeg finde en version 5-etellerandet Word på en af museumsgenstandene.
>
> Så nu tilspørger jeg eliten: Kan Word 5 eller 6(?) åbne Works-filer? Med

Nej, Word 5.0/5.1 og 6 kan ikke åbne MSWorks filer, men har du en ældre
MacLinkPlus 8.06 eller nyere, så kan den lave 'batchkonvertering' af en
hel mappe til Word 5.1 elelr 6.01.

ClarisWorks 3.0v3 og nyere kan åbne og konvertere MSWorks filer til Word
5/6 til PC - eller til WordPerfect PC 5.0/5.1

> [...]
> - gemme der, og håbe på, at Office98 også er bagudkompatibel, så de kan
> gemmes der, for tilsidst at gemme i Office til OS X, konvertere dem til

Det er da alt for kompliceret. Du risikerer også at der forsvinder både
det ene og andet fra dokumenterne, hvis du laver en 'triple' konvertering...

> [...]
> overhovedet kan lade sig gøre?
>
> Jeg håber, jeg har udtrykt mig forståeligt - på forhånd tak for

Du må da gherne sende hele mappen til mig, så skal jeg gerne konvertere
dem for dig/hende. Jeg har stadig MSWorks både ver. 3.0 og 4.0 med
forskellige konvertere også til PC udg. af MSWorks 4 og 4.5, samt Word
97 til PC...

Brug helst stofa-adressen fra min signatur, hvis det bnliver nødvendig...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Morten Lind

Dato : 21-02-05 23:59

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Logikken eller kvinden.?

Hæ, hæ...

> [...]
> 97 til PC...
>
> Brug helst stofa-adressen fra min signatur, hvis det bnliver nødvendig...

hej Erik og tak for din venlighed - jeg tror gerne jeg vil gøre brug af
dit tilbud, da jeg så slipper for hardwarebesværet(Alt det gamle er
klodset op i et gammelt værksted).

Skal jeg "pakke" mappen?

Jeg vil tro, det bliver sidst på ugen.
M.

Fra : Erik Richard

Dato : 22-02-05 02:20

Hej Morten

Morten Lind wrote:

> Hæ, hæ...

Lad enelig være med at vise det til hende.

> hej Erik og tak for din venlighed - jeg tror gerne jeg vil gøre brug af
> dit tilbud, da jeg så slipper for hardwarebesværet(Alt det gamle er
> klodset op i et gammelt værksted).

Her er et slående eksempel på, at selv det gamle stadig kan være super
aktuelt.

> Skal jeg "pakke" mappen?

Helst ja, - så er man sikker på, at der intet sker under overførslen...

Kommer det til at fylde mere end 8 mb pakket, så skal du bruge netscape
adressen, da den kan tage helt op til 250mb

> Jeg vil tro, det bliver sidst på ugen.

Fint nok for mig.