MSI 6600GT vs. Club 3D 6600GT
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 21-02-05 19:34

Hej NG,

Jeg har sammensat en ny PC og valgte i første omgang dette grafikkort...

Link:
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=113632

Desværre er der lang leveringstid på kortet fra MSI og så fandt jeg dette
kort...

Link:

Nu kunne jeg så godt tænke mig at vide, hvilket kort der er bedst -
uafhængig af prisen?

Kan se, at Club 3D's kort kører med noget de kalder GDDR3 SDRAM - er det
bedre end det ram der er på kortet fra MSI?

Er kortet fra Club 3D også med S-Video (tv-out)?

På forhånd tak!

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : LNC

Dato : 21-02-05 18:48

Køb dette istedet
http://www.midtdata.dk/asp/index1280.asp?varernr=A6600GT-128TD&goto=productinfo&gruppe=grafikkort&undergruppe=grafikkort_6600_gt&mainkategori=Losdele&mainfunc=link&

Fra : NFL

Dato : 21-02-05 18:53

"LNC" <BOoH-FJERN@it.dk> wrote in message

> Køb dette istedet
> http://www.midtdata.dk/asp/index1280.asp?varernr=A6600GT-128TD&goto=productinfo&gruppe=grafikkort&undergruppe=grafikkort_6600_gt&mainkategori=Losdele&mainfunc=link&

Smart anbefaling:

"Varen forventes på lager ca. d. 23-02-2005
og kan afsendes herfra på denne dato.

Ovenstående dato er dog ubekræftet, og det
kan derfor risikeres at den bliver rykket. "

Nic

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-02-05 19:01

NFL wrote:
> Smart anbefaling:
>
> "Varen forventes på lager ca. d. 23-02-2005
> og kan afsendes herfra på denne dato.
>
> Ovenstående dato er dog ubekræftet, og det
> kan derfor risikeres at den bliver rykket. "

Ikke desto mindre synes jeg det er en fin anbefaling. Leadtek's er nok det
kort som har den bedste balance mellem ydelse og støj, og så til en fin
pris. Midtdata's leveringstider plejer nu at holde, i modsætning til andre
firmaer som som ofte er lidt "optimistiske" men alt kan selvfølgelig ske.
Hvis kortet kommer hjem onsdag kan han have det torsdag. Mon ikke de fleste
trods alt vil foretrække at vente 1 dag mere og så få et lidt bedre kort ?

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295&p=19

Fra : NFL

Dato : 21-02-05 20:30

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> wrote in message

> [...]
> fleste trods alt vil foretrække at vente 1 dag mere og så få et lidt bedre

Som jeg forstår det oprindelige indlæg, ville han gerne have kortet uden at
skulle vente alt for længe. Når man skriver "forventes" og "ubekræftet", så
er der i den verden jeg lever i, sandsynlighed for at datoen ikke holder.
Bemærk, at der ikke snakkes om Midtdata's leveringstid, men om at de har en
_ubekræftet forventning_ om, at få det på lager. Jeg havde kigget efter et
andet i stedet for at sætte næsen op efter noget, som måske risikerede at
blive forsinket. Så skal jeg jo bare starte forfra igen. Specielt hvis det
kun er lidt bedre. I mine øjne er støj ikke noget problem og bemærk at det
oprindelige indlæg, iøvrigt heller ikke nævner noget om, at der skal være
balance mellem støj og ydelse. Så hvorfor anbefale noget, som direkte ikke
lever op til det som Glenn skriver i sit indlæg?

Nic

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 21-02-05 22:23

NFL,

> [...]
> være balance mellem støj og ydelse. Så hvorfor anbefale noget, som
> direkte ikke lever op til det som Glenn skriver i sit indlæg?

Det gør selvfølgelig ikke noget, hvis den ikke larmer så meget, men det er
mest ydelse kontra pris, som jeg er ude efter.

Det SKAL være et PCI-E grafikkort og til de 1500 dkk kan jeg kun finde tre
kort inde på edbpriser.dk - MSI, Club 3D og AOpen - hvilken en er bedst?

Link:
http://makeashorterlink.com/?B3E92578A

/Glenn

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 21-02-05 19:03

"NFL" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Smart anbefaling:
>
> "Varen forventes på lager ca. d. 23-02-2005
> og kan afsendes herfra på denne dato.

Tjae det er vel kun cirka 2 dage, og kortet er på nettet udråbt til at være
det mest støjsvage af de 3 nævnte.
Så jeg kan sgu ikke rigitigt se problemet.
Selv har jeg købt et asus 6600GT/TD top limited edition og det larmer
men ellers et fint kort.
mvh Tonny

Fra : NFL

Dato : 21-02-05 20:25

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> Så jeg kan sgu ikke rigitigt se problemet.
> Selv har jeg købt et asus 6600GT/TD top limited edition og det larmer

Du læste ikke resten: "Ovenstående dato er dog ubekræftet, og det
kan derfor risikeres at den bliver rykket". Som jeg forstår det oprindelige
indlæg, ville han gerne have kortet uden at skulle vente. Når man skriver

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 21-02-05 21:27

Hej,

> [...]
> Så jeg kan sgu ikke rigitigt se problemet.
> Selv har jeg købt et asus 6600GT/TD top limited edition og det larmer

Er det anbefalede kort ikke til AGP? Mit nye bundkort har slet ikke en
AGP-port, kun PCI og PCI-E - så leder altså efter det optimale 6600GT PCI-E
kort man kan få til de ca. 1500 dkk.

Håber I kan hjælpe...

Er Club 3D'en helt hen i vejret?

/Glenn

Fra : Jens G

Dato : 21-02-05 21:50

On Mon, 21 Feb 2005 20:26:39 -0000, "Glenn Rasmussen"
<tyrannorex@NOSPAMhotmail.com> wrote:

[...]
>Er Club 3D'en helt hen i vejret?

Det er det sikkert ikke.
Ellers er der Point Of View GeForce 6600GT, som også er på lager rundt
omkring.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Claus P.

Dato : 26-03-05 21:07

> [...]
>
> Er det anbefalede kort ikke til AGP? Mit nye bundkort har slet ikke en
> AGP-port, kun PCI og PCI-E - så leder altså efter det optimale 6600GT

Næhh, jeg har lige sat et i min svogers pc og troede egentlig at det var
lidt
"noname" agtigt, men det er pænt og larmer næsten ikke.
Anbefales herfra.

MVH CP

Fra : Esben

Dato : 21-02-05 21:51

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Tjae det er vel kun cirka 2 dage, og kortet er på nettet udråbt til at
> være det mest støjsvage af de 3 nævnte.

Når der kun er to dage til, og datoen stadig er ubekræftet, betyder det som
regel en del længere end to dage.

--
Esben

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 21-02-05 20:11

LNC,

> Køb dette istedet

http://www.midtdata.dk/asp/index1280.asp?varernr=A6600GT-128TD&goto=productinfo&gruppe=grafikkort&undergruppe=grafikkort_6600_gt&mainkategori=Losdele&mainfunc=link

Det ser interessant ud, men kan ikke lige finde de store forskellige, hvis
nogen? Er Leadtek evt. et bedre mærke?

Det kan måske lige nævnes, at det er et PCI-Express kort jeg leder efter,
ikke APG.

Tak.

/Glenn