Sapphire Radeon 9700 pro fryser i spil ved~
Fra : Torben

Dato : 21-02-05 17:16

Hej

Jeg har Sapphire Radeon 9700 pro som fryser ved 8 X AGP når man spiller!

her er min config
XP3000+
MIS K7N2 Delta Bundbræt
512 pc 3200 400mhz ddr

hvis jeg slår 8xagp fra på mb så køre lortet!!

Nogen ider hvorfor den gør det?

Torben

Fra : Steffen Faurholt

Dato : 22-02-05 17:28

Prøv at opdatere driveren til dit bundkort, har haft et lignende problem
hvor det hjalp.

Fra : Torben

Dato : 22-02-05 18:38

Hej Steffan

Tak for svaret men jeg kører med alle de nyste både bios og driver :( jeg
må vel bare søge videre efter svaret!

Torben

Fra : Steffen Faurholt

Dato : 22-02-05 19:12

Hvis du kører overclocket på din fsb så prøv at sænke den lidt,eller øge
volten på cpuen .ellers lyder det lidt som et varme problem, prøv at teste
med åbent kabinet. Mvh. Steffen

Fra : Torben

Dato : 22-02-05 20:04

Hej igen

Der bliver fandens varmt derinde der er vel en AMD jeg har selv haft
mistanke om det var et varme problem men jeg har kørt med begge sider af
kabinettet og lige meget hjalp det! og den køre helt standart ikke OC
overhoved!

Fra : Brian Lund

Dato : 23-02-05 01:08

> Hej igen
>
> Der bliver fandens varmt derinde der er vel en AMD jeg har selv haft

Hvad mener du med dét?
(Prøv at se på varmeudviklingen for P4 prescott (presHOT som de halder den))

Brian

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 22-02-05 20:48

"Torben" <coolFJERN_DETTE@pc.dk> wrote in message

> Jeg har Sapphire Radeon 9700 pro som fryser ved 8 X AGP når man spiller!

Det har ingen betydning om du kører 4x eller 8x AGP, så jeg vil foreslå at
du blot kører 4x AGP og ikke tænker mere på det.

Jeg kan umiddelbart ikke komme på en forklaring, ud over at det næppe er et
varme problem. AFAIK er norrthbridgen godt kølet med en aktiv køler på det
MSI bundkort.

Fra : Torben

Dato : 22-02-05 21:39

Hej

man kan nu heller ikke se nogen forskel om det er 4 eller 8 , men når man nu
har et mb og grafik kort der understøtter det så er det da lidt øv at det
ikke vil køre sammen!
nå men skidt, jeg køre bare uden, takker for indsatsen

Torben

Fra : Steffen Faurholt

Dato : 22-02-05 22:25

måske strømforsyningen ikke leverer helt nok??? held og lykke med det.

Fra : Peet

Dato : 23-02-05 21:29

"Steffen Faurholt" <steffenfaurholt@nospamhotmail.com> skrev i en meddelelse news:421ba311$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> måske strømforsyningen ikke leverer helt nok??? held og lykke med det.

Det er snart som ved lægen - ved han ikke hvad det er - er det
sikkert en virus, her er det blot strømforsyningen når man
ikke ved hvad det er efterhånden.

Fra : Torben

Dato : 24-02-05 22:34

LOL :)

Fra : Brian Lund

Dato : 23-02-05 01:07

> [...]
> ikke vil køre sammen!
> nå men skidt, jeg køre bare uden, takker for indsatsen

Du kan heller ikke måle forskellen ;)

Så jeg har heller ikke nogen forklaring på hvad det er, prøv at slå AGP fast
writes fra...

Brian

Fra : Torben

Dato : 23-02-05 17:46

Hej Igen

Tak for svaret der er noget at arbejde med :)

Lige med hensyb psu så er det en 400w det burde vel være nok, og det med
varmen var bare en tale måde, men på trods af 2 knbinet bæser og en stor
køler til cpu ( op til 3400+) så bliver der 59 grader når den bare køre alm.

Torben

Fra : Brian Lund

Dato : 23-02-05 23:31

> [...]
> varmen var bare en tale måde, men på trods af 2 knbinet bæser og en stor
> køler til cpu ( op til 3400+) så bliver der 59 grader når den bare køre

Det lyder altså nærmest som en defekt CPU eller fejlmontering af køleren...!

Jeg havde en 2200+ til at køre med en køler hvor den var lige på grænsen,
idle blev CPU'en omkring 50°, men på full load røg den op på 70! - Så hvis
din allerede er 60 idle, så kan jeg godt forestille mig at den ryger op på
omkring 80, og at det er derfor den bliver ustabil!...

Prøv at køre toast:
http://www.ihateaol.co.uk/misc/toast.exe

Hvis computeren bliver ustabil og låser eller genstarter er det ret sikkert
noget med temperaturen!
Du kan også lige måle temperaturen samtidigt med programmet kører ;)

Hvor længe siden er det at du sidst har rengjort køleren, og nu har du vel
brugt kølepasta til at montere den!?

Brian

Fra : Torben Petersen

Dato : 24-02-05 10:13

Hej

HMMM den er hel ny!!! og det samme er køleren og ja der er det
kølepasta der skal være, den bliver også rimlig varm, men maskinen
er ikke på nogen måde ustabil andet end den låser i spil, mit mb
kommer også ud og siger at der ikke kom svar fra grafik kortet!

Min nye XP3000+ er købt for en måned siden, de skriver på deres
hjemme side at den kan blive op til max 85 grader før den halter!

jeg vil da gerne høre fra nogen der har en 3000+ og hvilken varme
de har på deres når de køre idle!

Torben

Fra : Michael Nielsen

Dato : 24-02-05 16:50

Hej Torben

> jeg vil da gerne høre fra nogen der har en 3000+ og hvilken varme
> de har på deres når de køre idle!

Min kammi har en XP3000+ som max bliver 55 grader ved fuld load, den er
kølen af in-a-box køleren som fulgte med, så jeg mener også at din er for
varm, men egen XP2500 clocket til 2200 MHz@XP3200 bliver 49-55 grader med en
ThermalTake Silent Boost http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65324
det er jeg fint tilfreds med, dog sidder der en 120 mm blæser på 7 volt i
siden af kabinettet.

Mvh.
Michael

Fra : Torben

Dato : 24-02-05 17:12

Hej igen

Jeg bruger et program der PCalert4 som var med mit bundkort, kan det vise
forkert? så vidt jeg ved så tager de info. direkte fra bios.

Men hvis din ven´s kun bliver 55 ved fuld load bliver jeg sq da en anelse
bekymret, hvis jeg lige er kommet ud af et spil ligger den på 65 - 68 grader
i følge programmet!

Jeg har skrevet til dem jeg har købt den for at høre om det er nomalt, jeg
har også prøvet på AMD´s side men kunne ikke finde noget om varme!

Jeg prøver lige Brian´s forslag med at køre toast
http://www.ihateaol.co.uk/misc/toast.exe og holde øje hvad der sker!

Torben

Fra : Michael Nielsen

Dato : 24-02-05 17:19

> [...]
>
> Men hvis din ven´s kun bliver 55 ved fuld load bliver jeg sq da en anelse
> bekymret, hvis jeg lige er kommet ud af et spil ligger den på 65 - 68

Selvfølgelig kan der være fejl i de temp, som jeg opgav, men mener at de er
gode nok, for man kan godt mærke forskel på 50 og 70 grader

Mvh.
Michael

Fra : Torben

Dato : 24-02-05 17:43

det tror jeg gerne :)

Jeg har lige kørt TOAST programet i c. 20 minutter og den bliver et sted
mellem 67 og 68 grader varm! og den halter ikke på nogen som helst måde!

Fra : Michael Nielsen

Dato : 24-02-05 17:51

> Jeg har lige kørt TOAST programet i c. 20 minutter og den bliver et sted
> mellem 67 og 68 grader varm! og den halter ikke på nogen som helst måde!

Føles den så varm, hvis du mærker på den?

Mvh.
Michael

Fra : Torben

Dato : 24-02-05 18:08

Ja hvis du rør på køleren så mærkes den som "meget" varm

min køler er en "Arctic Cooling Copper Silent 2 TC revision 2" der er 2
kabinet køler en i bund standart og ved cpu også standret sted, og så er
der 2 på psu der kommer sq nok luft ind og masser varm luft ud igen!

Fra : Hans

Dato : 27-02-05 16:06

Torben wrote:
> det tror jeg gerne :)
>
> Jeg har lige kørt TOAST programet i c. 20 minutter og den bliver et
> sted mellem 67 og 68 grader varm! og den halter ikke på nogen som
> helst måde!

Det er godt nok voldsomt selv om det er en AMD XP. Jeg tror ikke den køler
er monteret korrekt, eller også er den ikke god nok til en XP 3000+.

Jeg har en AMD64 3200+ S-939 som idle er 29 grader, og efter en ½ time med
toast er den steget til 39 grader. Køleren er en Thermal Right XP-120
monteret med en 120mm. Pabst sænket til 900 rpm., og uanset hvordan og hvor
længe jeg belaster maskinen kan jeg ikke få den over 40 grader.

Jeg ville slet ikke acceptere et system som kører så varmt som dit. Hvad vil
du gøre når det bliver sommer?

Hans

Fra : Marni

Dato : 27-02-05 18:24

Slå FastWrites fra.
Har ingen betydning for hastigheden spillet afvikles med.
Kan gøres fra bios.
Hjalp det?

Martin.

Fra : Steffen Faurholt