Unødvendige fortsættelser
Fra : zcully

Dato : 21-02-05 16:59

Sad lige og så Crocodile Dundee i Los Angeles.
Er det bare mig eller var det ganske unødvendigt at lave den? Også endda så
længe efter 2'eren!! Ok indrømmet, så var den da ok sjov, men heller ikke
mere end det!

Endnu en unødvendig fortsættelse er virkelig Cronicles of Riddick. Syntes
Pitch Black var fed. Den var nok lidt ny i sit design og historie dengang
også introducerede den jo også Vin Diesel, men hvorfor så lave en
fortsættelse. Endda en der er så ringe. Længe siden jeg føler jeg har
direkte har spildt 2 timer!!

Har i andre eksempler på dette fænomen. Kan man vel næsten kalde det.

/Zcully

Fra : Jesper

Dato : 21-02-05 20:20

zcully <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote:

> [...]
> længe efter 2'eren!! Ok indrømmet, så var den da ok sjov, men heller ikke

Tja...jeg må indrømme at jeg morede mig meget godt over den, den har en
lune og humor som passer mig ganske udmærket.

Fra : the LU

Dato : 21-02-05 21:20

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ---8<---Klip---8<---
> Har i andre eksempler på dette fænomen. Kan man vel næsten kalde det.

Personligt mener jeg at Matrix-trilogien aldrig burde have været en trilogi.
The Matrix kunne sagtens stå på egne ben uden to middelmådige efterfølgere.

the LU

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-02-05 22:19

On Mon, 21 Feb 2005 16:59:09 +0100, "zcully"
> [...]

>direkte har spildt 2 timer!!
>
>Har i andre eksempler på dette fænomen. Kan man vel næsten kalde det.

Der er masser af eksempler, fx Escape from L.A. Men jeg tror nu ikke,
der er nogen, der laver unødvendige fortsættelser med vilje. Riddicks
instruktør har jo haft mange flere penge til rådighed til
fortsættelsen - det kan man direkte se på lærredet/skærmen. At det
hele så kikser, er jo bare ærgerligt.

2'ere er som regel dårlige, fordi der altid er en god film at skulle
leve op til. Ingen laver fortsættelser til en fiasko.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-02-05 22:23

> 2'ere er som regel dårlige, fordi der altid er en god film at skulle
> leve op til. Ingen laver fortsættelser til en fiasko.

Øh... Daredevil 2? (Nåh ja... Det var bare filmen, som var dårlig).

Power Rangers - The Movie 2?????

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 22-02-05 00:36

On Mon, 21 Feb 2005 22:22:57 +0100, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>Øh... Daredevil 2? (Nåh ja... Det var bare filmen, som var dårlig).
>
>Power Rangers - The Movie 2?????

Ifølge Imdb er der ingen Daredevil 2 på vej.

Men selv om DU synes, DD var en lortefilm (jeg er ikke helt enig, men
næsten), kan jeg ikke forestille mig, at der nogensinde skulle blive
lavet en 2'er af hverken den eller andre film, medmindre der er et
positivt tal på bundlinjen. Og det er såmænd det tal, der afgør, om en
film er en succes eller fiasko - ikke din eller min mening.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 22-02-05 19:00

> [...]
> positivt tal på bundlinjen. Og det er såmænd det tal, der afgør, om en
> film er en succes eller fiasko - ikke din eller min mening.

Ja... Men hvad jeg har opfattet solgte DareDevil rimelig godt i forhold til
film, som jeg synes fortjener langt mere opmærksomhed (f.eks Hulk og der er
en to'er på tale anyways, selvom den desværre floppede lidt... En skam IMHO)
Og Jennifer Garner fik jo en sidefilm til DareDevil, som jeg er sikker på er
dobbelt så ringe IMHO (hvad mon det står for?)

Fra : Mads

Dato : 22-02-05 20:11

On Tue, 22 Feb 2005 19:00:23 +0100, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>IMHO (hvad mon det står for?)

Ved ikke om du mente det ironisk, men IMHO står for
"In My Humble Opinion" ( min ydmyge mening )

mvh Mads

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 22-02-05 21:01

> Ved ikke om du mente det ironisk, men IMHO står for
> "In My Humble Opinion" ( min ydmyge mening )

Nej det var ikke ironisk, men jeg kendte godt meningen. Kunne bare ikke få
H'et til at passe ind.
Men nu ved jeg det altså. Tak skal du have.

Og nu vil jeg skabe min egen forkortelse:
IMSO=In My Superior Opinion (min overlegne mening)
Har patent på den fra nu af!

Fra : Alberich

Dato : 23-02-05 08:38

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> Men nu ved jeg det altså. Tak skal du have.
>
> Og nu vil jeg skabe min egen forkortelse:
> IMSO=In My Superior Opinion (min overlegne mening)

En afart findes ellers allerede: IMNSHO = In my not so humble opinion

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 23-02-05 09:04

On Wed, 23 Feb 2005 08:38:00 +0100, "Alberich" <None@none.nul> wrote:

>En afart findes ellers allerede: IMNSHO = In my not so humble opinion

HBEFNMED=Hvorfor bruge engelske forkortelser når man er dansker?
EMYM=Efter min ydmyge mening
EMKSYM=Efter min knap så ydmyge mening
EDEUMMKRMNSG=Enhver, der er uenig med mig, kan rende mig noget så
grusomt
RRPGOBMAG=Ruller rundt på gulvet og brækker mig af grin!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Alberich

Dato : 23-02-05 09:44

Niels Søndergaard wrote:

> RRPGOBMAG=Ruller rundt på gulvet og brækker mig af grin!

Denne er der faktisk allerede en dansk variation af:
GRILL = Griner Røven I Lange(/Lortebrune) Laser. Opstod for et par år
siden i dk.fritid.motorcykel

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-02-05 11:55

Niels Søndergaard wrote:

> HBEFNMED=Hvorfor bruge engelske forkortelser når man er dansker?

Fordi det er det nemmeste når man også er aktiv i engelsktalende forums.

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 23-02-05 15:33

On Wed, 23 Feb 2005 11:54:59 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Fordi det er det nemmeste når man også er aktiv i engelsktalende forums.

Why don't you write in English then?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-02-05 16:04

Niels Søndergaard wrote:

> Why don't you write in English then?

Fordi det ikke er det nemmeste når man skriver i et dansk forum.

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 23-02-05 16:56

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> grusomt
> RRPGOBMAG=Ruller rundt på gulvet og brækker mig af grin!

LUH! (Leende Ud Højlydt).
Vil du så også have OPEC omdøbt til OPEL (Olie-Producerende og Eksporterende
Lande) og ADSL til ANAL (Asynkron Numerisk Abonnent-Linje)?
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Jacob Andersen

Dato : 22-02-05 00:40

On Mon, 21 Feb 2005 22:19:00 +0100, Niels Søndergaard wrote:

> [...]
> instruktør har jo haft mange flere penge til rådighed til
> fortsættelsen - det kan man direkte se på lærredet/skærmen. At det

Ja, god er den ikke, men jeg var nu meget godt underholdt af The Chronicles
of Riddick.
Jeg har en svaghed for folk der slås voldsomt med knive eller folk der er
vampyrer eller noget.

/Jacob

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 22-02-05 09:01

> [...]
> of Riddick.
> Jeg har en svaghed for folk der slås voldsomt med knive eller folk der er

Stakkels dig hvis du møder en kvindelig vampyr med 2 knive i byen, og prøver
at lægge an på hende..

Mvh. Martin

Fra : Simon

Dato : 22-02-05 09:36

Martin Ohlsson wrote:

> Stakkels dig hvis du møder en kvindelig vampyr med 2 knive i byen, og prøver
> at lægge an på hende..
>
> Mvh. Martin

Eller også går han da helt i selvsving når Bloodrayne kommer :)

Mvh
Simon

Fra : Kasper Aae

Dato : 22-02-05 11:58

On Tue, 22 Feb 2005 09:36:22 +0100, Simon <simon_spamfilt_@simz.dk>
wrote:

>Eller også går han da helt i selvsving når Bloodrayne kommer :)

Ja, eller også begynder hans øjne at bløde, fordi han har dristet sig
til at se en Uwe Boll film.

http://www.somethingawful.com/articles.php?a=2649

--
Kasper Aae

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 22-02-05 15:15

> Ja, eller også begynder hans øjne at bløde, fordi han har dristet sig
> [...]

Ja for f*nden! Apros pros! Kom lige til at tænke på:

http://www.apple.com/trailers/lions_gate/aloneinthedark/

Jammen hvad er det der sker for 'America' nogle gange.. Allerede traileren
fortæller sådan set hele filmens historie, blot over et par minutter - fair
nok.

Men når allerede traileren irreterer én, hvordan kan filmen så blive?

Første havldel ser godt ud, man forventer en god gedigen gyser af den gamle
skole - men istedet når vi halvvejs igennem traileren, og den skifter
karakter.
Nu er et par "seje" S.W.A.T lignende soldater på vej og blæser alting af
helvedes til med deres granakastere og flammekastere.

Æv æv æv.. Samme fejl der gjorde Resident Evil filmene lige så skuffende,
når man forventede en rigtig uhyggelig film ala. spillene

Men man kan da stadig håbe på at BloodRayne bliver god nok, håber bare de
undlader at vampyren skal bekæmpes med maskingeværer, bazooka og
atommisiler. Håbet er det eneste vi har tilbage!

Mvh. Martin

Fra : Jacob Andersen

Dato : 01-03-05 00:45

On Tue, 22 Feb 2005 09:36:22 +0100, Simon wrote:

> Eller også går han da helt i selvsving når Bloodrayne kommer :)
>
> Mvh
> Simon

Det kan du lige TRO jeg gør. HELT i selvsving.
Hun laver nogle dejlige dejlige ting i spillet i hvert fald. Håber meget de
får den fede dismounting fatality med, hvor hun hugger arme, ben og hovede
af sit offer.

/Jacob

Fra : Jesper

Dato : 22-02-05 04:59

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> [...]
>
> 2'ere er som regel dårlige, fordi der altid er en god film at skulle
> leve op til. Ingen laver fortsættelser til en fiasko.

Escape From LA er et dårligt eksempel, jeg fandt den ekstremt
underholdende. Skal man tale om virkelige skod-fortsættelser, så kan man
nævne Beverly Hills Cop II og Speed 2: Cruise Control.

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-02-05 09:29

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
Skal man tale om virkelige skod-fortsættelser, så kan man
> nævne Beverly Hills Cop II og Speed 2: Cruise Control.
> --
Til gengæld blev Olsen-banden-filmene bare bedre og bedre i hvert fald til
og med nr. 8, og de nåede aldrig at blive dårlige - faktisk er næsten alle
de andre bedre end etteren.

Per V.

Fra : Jesper

Dato : 22-02-05 15:56

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> og med nr. 8, og de nåede aldrig at blive dårlige - faktisk er næsten alle

Ja, det var en glimrende undtagelse, jeg har da også et Franz Jäger skab
stående med alle 14 film på DVD og det er ikke sjældent jeg har en
Olesenbandefilm ude af skabet

Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-02-05 19:23

Per Vadmand wrote:
> Til gengæld blev Olsen-banden-filmene bare bedre og bedre i hvert fald til
> og med nr. 8, og de nåede aldrig at blive dårlige - faktisk er næsten alle
> de andre bedre end etteren.

1'eren havde i hvert fald den fejl at den forsøgte, på en
gang ihærdigt og underspillet, at være meget fræk (blev den
ikke lavet lige før at billedpornografien blev frigivet?
Eller efter?). Det var ret kikset, og blev heldigvis droppet
i fortsættelserne.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-05 15:40

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> direkte har spildt 2 timer!!
>
> Har i andre eksempler på dette fænomen. Kan man vel næsten kalde det.

Og jeg synes at Paul Hogan har holdt sig betydeligt bedre end Linda
Kozlowski. Først torede jeg at det var en anden der spillede hendes rolle,
men så blev jeg i tvivl og var nødt til at checke på IMDB, for at slå fast
at det var hende. Og så vil jeg ikke engang sige at hun ser gammel ud, bare
anderledes. plastik måske?

Jens

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 22-02-05 16:34

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote in message

> Har i andre eksempler på dette fænomen. Kan man vel næsten kalde det.

De værste jeg lige kan komme på:

Highlander
Robocop
Jaws
Henry, Portrait of a Serial Killer
Blair Witch Project
The Fugitive

Plus film, som der ALDRIG må laves en 2'er til:

Pulp Fiction
Titanic (og tro mig, de HAR spurgt Cameron!)

Fra : Martin T.

Dato : 23-02-05 09:46

"C. H. Engelbrecht" <chris@bitfrost.dk> wrote in message
> "zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote in message

> [...]

Ikke at forglemme American Psycho 2 og Sex Games 2

Mvh
Martin T

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 23-02-05 14:06

> Ikke at forglemme American Psycho 2 og Sex Games 2

Hmmm var American Psykho 2 virkelig en film? Jeg troede det var en rigtig
skidt drøm jeg havde en søndag formiddag?

Den film jo _intet_ at gøre med 1'eren. Mærkeligt hvad man må få lov til at
producere i usa's studiesystem

Mvh. Martin

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-02-05 23:55

> Pulp Fiction
> Titanic (og tro mig, de HAR spurgt Cameron!)

Det må være den, hvor skibet vender tilbage og bøffer isbjerget. Ærgerligt.

Mark

Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-02-05 19:19

zcully wrote:
> [...]
> længe efter 2'eren!! Ok indrømmet, så var den da ok sjov, men heller ikke

Hende dér krokodillekvinden har da i hvert fald i kriminel
grad overskredet sidste salgsdato.

Og ang. Paul Hogan, så burde han forsøge at lave noget
andet. 1'eren var sjov, og 2'eren var vel også okay, men nu
har vi altså det nok af den slags.

> [...]
> også introducerede den jo også Vin Diesel, men hvorfor så lave en
> fortsættelse. Endda en der er så ringe. Længe siden jeg føler jeg har

Har endnu ikke set Riddick-filmen, så den kan jeg ikke
udtale mig om.

> Har i andre eksempler på dette fænomen. Kan man vel næsten kalde det.

Umiddelbart kun inden for den skrevne fiktion. Det er
off-topic herinde, men kan opsummeres som at jeg har en dyb
aversion mod at forfattere vender tilbage til romanserier
efter årtiers fravær.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 23-02-05 19:50

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message

> Umiddelbart kun inden for den skrevne fiktion. Det er
> off-topic herinde, men kan opsummeres som at jeg har en dyb
> aversion mod at forfattere vender tilbage til romanserier
> efter årtiers fravær.

Hvem tænker du på? Jean M. Auel?

Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-02-05 20:07

C. H. Engelbrecht wrote:

> Hvem tænker du på? Jean M. Auel?

Le Guin og Asimov.

Problemet, i begge tilfælde, er at de skrev en romanserie
(sjovt nok begge i tre bind) for mange år siden
("Foundation" i 1950'erne og "Earthsea" i 1960'erne).

Så gik der flere årtier uden at der kom noget nyt. Og så
besluttede de at vende tilbage til deres romanserier og
skrive flere bind. Og problemet er så, at vi der var glade
for de oprindelige historier gerne ville have mere af det samme.

Det fik vi bare ikke...

Lidt ligesom "Mission Impossible"-filmene. Vi, der godt
kunne lide TV-serierne, håbede at få mere Mission
Impossible, men det fik vi *ikke*.

Og jeg kan egentlig godt forestille mig at det samme kan
gøre sig gældende mht. film, altså at en instruktør eller
producer laver en enkelt film, eller en serie film, og så
holder en pause på flere årtier, for så at vende tilbage med
en fortsættelse der skuffer fans'ne af den oprindelige,
fordi det nye ikke er holdt i samme stil som det gamle.

Nåja, det passe jo skægt nok ganske godt på George Lucas...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 25-02-05 12:26

> Nåja, det passe jo skægt nok ganske godt på George Lucas...

Jo, men selv de største kritikere skal lige se filmene og have dem på dvd.

Mark

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-02-05 15:59

Mark Thomas Gazel wrote:

> Jo, men selv de største kritikere skal lige se filmene og have dem på dvd.

Det gælder i hvert fald mig. Jeg vil ikke af med mine SW:TPM og SW:AOTC
og køber helt sikkert også HD-udgaver når de kommer. Jeg er fascineret
over hvor dårlige de er. De er hypnotisk dårlige; de er dårlige på så
mange forskellige planer at det helt seriøst imponerer mig og jeg finder
hele tiden nye ting som er skod ved dem hver gang jeg ser dem.
Væsentligt mere interessant end en halvgod ligegyldig film.

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 25-02-05 18:19

> [...]
> tiden nye ting som er skod ved dem hver gang jeg ser dem. Væsentligt mere
> interessant end en halvgod ligegyldig film.

Sjovt, jeg har det nøjagtigt ligesådan! Jeg elsker at se de film og sidde og
småfnise og ryste på hovedet over hvor galt det kan gå! Der er *intet* i de
to film der er lykkedes. Alligevel glæder jeg mig til den tredje kommer til
maj, så jeg også kan blive skuffet og brokke mig over den.

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-02-05 21:28

Jonas Gaarde wrote:

> [...]
> to film der er lykkedes. Alligevel glæder jeg mig til den tredje kommer til
> maj, så jeg også kan blive skuffet og brokke mig over den.

Lige netop!

/David

Fra : Maria de Francis

Dato : 25-02-05 21:47

> [...]
> forskellige planer at det helt seriøst imponerer mig og jeg finder hele
> tiden nye ting som er skod ved dem hver gang jeg ser dem.

Hmmm...ja, det er sq nok det, der er så fascinerende ved dem, at de er
dårlige. LOL
Og så at de er lidt langt fra den oplevelse (de oprindelige) IV-VI giver, at
man sidder og undres. Jeg er sikker på jeg selv vil have den samlede udgave,
når den kommer. Og ja, jeg skal også til premiere på III'eren.

Mvh Maria

--
I am kind of paranoiac in reverse.
I suspect people of plotting to make me happy.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-02-05 00:53

Mark Thomas Gazel wrote:
> Jo, men selv de største kritikere skal lige se filmene og have dem på dvd.

Ja, selvfølgelig.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org